Wat zijn gevolgen te lange hoge temperatuur?

Moderator: ArcherBarry

Reageer

Wat zijn gevolgen te lange hoge temperatuur?

Wat zijn de gevolgen van een te lange te hoge temperatuur van het lichaam? Welke invloed heeft dit op de verschillende orgaansystemen (hersenen, nieren, lever, darmen)?

Als iemand het weet, graag antwoorden(incl. bron)! Alvast bedankt! Groetjes!!

Berichten: 8.614

Re: Wat zijn gevolgen te lange hoge temperatuur?

Allereerst zou ik je willen vragen om een kijkje te nemen in onze regels. Crossposten (= het plaatsen van hetzelfde bericht in verschillende (sub)fora) is namelijk niet toegestaan.

Als tweede zou ik je willen vragen om onze handleiding Google eens door te lezen, dan vind je misschien vaker wat je zoekt.

Om terug te komen op je vraag:

Hier is een beknopt lijstje te vinden met de gevolgen van een verhoogde lichaamstemperatuur.

Hier zijn de (o.a. fysische) gevolgen van hyperthermie te lezen.

Als je de moeite neemt om je te registreren is hier een wetenschappelijk artikel te lezen met de titel The Effects Of Heatstroke On The Function And Structure Of The Kidney.

Hier is een wetenschappelijk artikel te vinden met de titel Pathogenesis Of An Experimental Heatstroke Model (registratie is ook hier vereist).

Ik denk dat dit genoeg is om mee te beginnen.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Re: Wat zijn gevolgen te lange hoge temperatuur?

Klintersaas schreef:Allereerst zou ik je willen vragen om een kijkje te nemen in onze regels. Crossposten (= het plaatsen van hetzelfde bericht in verschillende (sub)fora) is namelijk niet toegestaan.

Als tweede zou ik je willen vragen om onze handleiding Google eens door te lezen, dan vind je misschien vaker wat je zoekt.

Om terug te komen op je vraag:

Hier is een beknopt lijstje te vinden met de gevolgen van een verhoogde lichaamstemperatuur.

Hier zijn de (o.a. fysische) gevolgen van hyperthermie te lezen.

Als je de moeite neemt om je te registreren is hier een wetenschappelijk artikel te lezen met de titel The Effects Of Heatstroke On The Function And Structure Of The Kidney.

Hier is een wetenschappelijk artikel te vinden met de titel Pathogenesis Of An Experimental Heatstroke Model (registratie is ook hier vereist).

Ik denk dat dit genoeg is om mee te beginnen.
Documenten die je noemt heb ik al helaas eerder bekeken, uitgesloten van Wikipedia want dat is naar mijn mening niet betrouwbaar genoeg. Desondanks, dankjewel voor je antwoord.

Greetz,

Berichten: 8.614

Re: Wat zijn gevolgen te lange hoge temperatuur?

Documenten die je noemt heb ik al helaas eerder bekeken, uitgesloten van Wikipedia want dat is naar mijn mening niet betrouwbaar genoeg.
Het is zeker zo dat je je niet (altijd) moet baseren op de Nederlandstalige Wikipedia voor serieus wetenschappelijk onderzoek. De Engels- en Duitstalige Wikipedia zijn echter wel kwalitatief hoogstaand (voor discussie hierover, zie hier).

Als je die documenten al hebt gelezen, heb ik nog drie wetenschappelijke artikelen in de aanbieding:De volledige tekst weet ik echter niet zo direct te vinden (kijk eens op Google Wetenschap).

Als ook dit nog niet voldoende is, zit er niets anders op dan zelf verder zoeken of een dagje geduld hebben tot het weer wat drukker wordt op het forum (vandaag is het relatief rustig, omdat er een bijeenkomst van forumleden is).
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 52

Re: Wat zijn gevolgen te lange hoge temperatuur?

dan ga je zweten.
And that's the way the coockie crumbles -Bruce Allmighty

Reageer