[pws] stemmenonderzoek

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 35

[pws] stemmenonderzoek

Hallo,

ik hoop dat ik het mag vragen? dus dat ik niet gelijk op mn donder krijg van de moderators?:

voor mijn profielwerkstuk (6VWO, Natuur en Techniek) doe ik o.a. onderzoek naar de verschillen tussen mannelijke en vrouwelijke stemmen. Hiervoor heb ik een heleboel geluidsfragmenten nodig. Mijn vraag: Zijn er hier mensen die voor mij de volgende woorden willen inspreken/opnemen, in een WAV bestand zetten en naar mij toe mailen?:

biet

bit

beek

bed

boot

bot

baas

bad

buut

bus

boek

beuk

de

Het kan in allemaal aparte bestanden, maar het kan ook in 1 langer bestand. In dat laatste geval graag met ongeveer een seconde of 2 tussen de woorden, zodat ze uit elkaar kan halen. Het gaat me namelijk om de klinkerklanken.

Alvast heel erg bedankt

Pascal

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: [pws] stemmenonderzoek

Er is geen enkele reden waarom je hiervoor "van de moderators op je donder zou krijgen" pi.gif .

Vraag is alleen of je dit niet veel handiger zelf opzet en bijvoorbeeld je klasgenoten vraagt om hieraan mee te werken. Daarmee sluit je allerlei mogelijk rare invloeden van verschillende microfoons , verschillende software, verschillende inspreekafstanden, verschillende ruimte (echo) effecten etc. uit.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 35

Re: [pws] stemmenonderzoek

op een ander forum kreeg ik problemen namelijk...

maar ik heb mn klasgenoten al laten inspreken, maar ik heb er meer nodig dan de 30 die ik nu heb. vandaar dat ik het op een forum heb gezet, hier komen namelijk veel meer dan 30 mensen pi.gif

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: [pws] stemmenonderzoek

pascalletje1209 schreef:op een ander forum kreeg ik problemen namelijk...

maar ik heb mn klasgenoten al laten inspreken, maar ik heb er meer nodig dan de 30 die ik nu heb. vandaar dat ik het op een forum heb gezet, hier komen namelijk veel meer dan 30 mensen :D
Ik vermoed dat het aantal mensen met een microfoon en de benodigde software vrij klein is. Waarom vraag je niet mensen uit andere klassen of docenten?
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: [pws] stemmenonderzoek

Ik vermoed dat het aantal mensen met een microfoon en de benodigde software vrij klein is.
bijvoorbeeld: Ik gebruik dat soort dingen nooit.

(Het moment dat ik ook nog tegen mijn computer begin te praten wordt het moment om het ding uit het raam te gooien denk ik.......

Hoewel, af en toe vloek ik hem al wel eens stijf, dus misschien moet ik al gaan oppassen...
)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 35

Re: [pws] stemmenonderzoek

alleen een microfoon is op zich genoeg.

meestal zit er wel software bij en anders is het programma Praat binnen een minuut te downloaden.

er zijn trouwens genoeg mensen die het voor sociale dingen (msn enzo) gebruiken...

Reageer