Nederlandse primeur vliegtuigvleugels

Moderator: Astro

Reageer
Berichten: 3.165

Nederlandse primeur vliegtuigvleugels

Nieuw materiaal voor vliegtuigvleugels: degelijker en lichter, dus ook goedkoper (brandstof).


Bron: http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/20...igvleugels.html
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Nederlandse primeur vliegtuigvleugels

Is de TU Delft nu niet met zichzelf aan het concurreren? Glare komt immers ook daar vandaan.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 10.563

Re: Nederlandse primeur vliegtuigvleugels

Glare is zó 2006....
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

Re: Nederlandse primeur vliegtuigvleugels

Is de TU Delft nu niet met zichzelf aan het concurreren? Glare komt immers ook daar vandaan.

Bedoel je concurreren in economisch opzicht. Ik betwijfel of de rechten en patenten van CentrAL bij de TU liggen. Buiten dit artikel lees ik elders: CentrAl werd ontwikkeld door het Haagse GTM Advanced Structures en Alcoa in samenwerking met de TU Delft.

De rechten op Glare liggen neem ik aan bij Stork, dat zijn althans de mensen die het nu produceren.


Concurreren in het opzicht van technologische verbetering lijkt mij in alle gevallen het streven van een universiteit, al is het binnen 1 faculteit.

Reageer