Speltheorie

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 15

Speltheorie

Hallo,

Ik ben geinteresseerd in speltheorie en ik wil dat graag in mijn vrije tijd studeren. Ik weet alleen niet waar ik moet beginnen. Ik zat erover na te denken om de studie wiskunde te doen maar dat vind ik toch iets te moeilijk om in 3 jaar af te ronden. Ik wil nu gewoon een andere bachelor opleiding volgen met wiskunde als tweede studie en dan pak ik de vakken die echt relevant zijn voor speltheorie. Zodat ik na het afronden van de bachelor eventueel probleemloos kan overstappen naar zo een masteropleiding maar tegelijkertijd niet mijn geld op 1 paard zet... want ik wil speltheorie in eerste instantie puur uit interesse studeren. Het hoeft trouwens niet perse een masteropleiding te zijn.

Aan welke vakken moet ik denken? Is er wel een speciale masteropleiding voor game theory? Ik weet wel dat AI, economie en wiskunde zich daar mee bezighouden maar gezamenlijk hebben ze zoveel vakken dat ik dus gewoon de weg kwijt ben. Er moet ook bijvoorbeeld een opbouw in zitten. Ik kan bijvoorbeeld niet opeens met een 2e jaars master vak beginnen zonder kennis.

Waar moet ik beginnen?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Speltheorie

Hier in Utrecht kun je speltheorie nemen als tweedejaars vak aan het Departement Wiskunde. Dat is gewoon een cursus van 1 of 2 blokken (in 1 jaar zitten 4 blokken), waarbij alleen een paar standaard eerstejaars wiskundevakken voor nodig zijn.

Volgens mij is het ook niet echt een studierichting te noemen (Master?? lijkt me niet), maar gewoon een klein deelgebied van wiskunde. Dat is net zoiets als dat er een Master Differentiaalvergelijkingen zou zijn (okee, niet helemaal, maar je begrijpt wat ik bedoel :D ).
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Reageer