Informatie add/adhd

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 4

Informatie add/adhd

Ik ben een beetje op onderzoek uit gegaan wat ADD / ADHD nou precies is. Nu wil het zo zijn dat een vriendin van mij een zoontje heeft dat leidt aan een vorm van ADD. Nu ben ik voor haar op zoek naar wat goede nederlandse Artikelen over ADD/ADHD. Heb toegang tot PubMED en andere medische databases, alleen kan daar geen nederlandse artikelen op vinden. Zal wel weer eens wat fout doen.

Imenad enig idee.

Berichten: 8.614

Re: Informatie add/adhd

Nederlands is nu eenmaal een kleine taal en bijna alle wetenschappelijke publicaties verschijnen tegenwoordig in het Engels (vroeger in het Frans en nog vroeger in het Duits). Zo behoort 'Nederlands' ook niet tot de mogelijke zoektalen waarmee je Google Wetenschap kan doorzoeken.

Als je globale informatie zoekt, helpt Google je uiteraard wel (Google naar "Attention Deficit Disorder"), maar wetenschappelijke publicaties over ADD of ADHD ga je volgens mij niet in het Nederlands vinden.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Informatie add/adhd

Onderaan pagina's op wikipedia kan je vaak mooie bronnen vinden: http://nl.wikipedia.org/wiki/ADHD. Misschien dat je zo weer wat verder komt.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 4

Re: Informatie add/adhd

Ok hartstikke bedankt voor de snelle reacties allemaal. Ik ga het even uitzoeken. En anders geef ik het persoon wel het medische woorden boek engels-nederlands bij de artikelen. Dan moet ze het maar even uitzoeken. En voor eventuele vragen kan ze dan wel weer bij mij terecht.

Reageer