[Boinc] Nieuw project toevoegen aan team.

Moderator: Jan van de Velde

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

[Boinc] Nieuw project toevoegen aan team.

Ik heb zojuist opgemerkt dat Redmess actief is in 2 projecten waaraan het BOINC team van Wetenschapsforum naar mijn weten niet meedoet:
  • QMC@Home
  • Predictor@Home
Vandaag zag ik dat Redmess een 314 credits afleverde voor QMC@Home. Nu is mijn vraag: waar gaan deze credits naartoe ?

Ik denk dat deze gewoon aantikken bij het aantal van Redmess maar dat ze niet meetellen voor Wetenschapsforum.

@Redmess, aan jou de keuze hoor maar het zou natuurlijk leuk zijn als het team kon meegenieten van die credits. Ik denk wel dat het mogelijk is het project toe te voegen aan het team zodat in de toekomst de credits jowel je persoonlijke account als de WSF account helpen omhoog te kruipen in de ranking.

Je ben natuurlijk niet verplicht om te doen.

@DPW, ikzelf heb geen ervaring met het toevoegen van een project aan het team omdat ik meewerkt aan projecten die reeds actief waren voordat ik erbij kwam.

Als Redmess het ziet zitten om QMC en Predictor mee te laten tellen voor WSF zou jij dit dan kunnen regelen of Redmess assisteren om dat te verwezenlijken ?

PS: Nederlandse top 160 komt heel dichtbij :D .

Het volgende is een lijst van projecten waarin gebruikers van het forum bezig zijn (op volgorde van populariteit, en bijgewerkt):

SETI@home

Einstein@Home

Rosetta@home

Climateprediction.net

Spinhenge@home

ABC@home

Proteins@home

Quantum Monte Carlo at Home

LHC@home

SZTAKI Desktop Grid

Leiden Classical

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [Boinc] Nieuw project toevoegen aan team.

Tja, het was geen probleem geweest als ik internet had, maar nu word het wat moeilijker.

Al is het nog steeds heel makkelijk. Wat Redmess mag doen is gewoon een team aanmaken onder QMC en predictor en het 'wetenschapsforum' noemen dat is alles. Redmess creeert het dus in QMC, boincstats ziet de team naam wetenschapsforum alleen en kijkt niet naar wie de 'eigenaar' is van dat team.

Nou zal ik in de toekomst mischien Redmess wel vragen om het beheer over te nemen van hem, dit gaat ook heel makkelijk maar dat voor later. De enigste reden die ik daar voor heb is dat het er dan administratief beter uit ziet. Ik heb overal een [email protected] email gebruikt wat betekend dat als ik op een of andere rede verdwijn, wetenschapsforum dat account nog steeds in bezit heeft met dus alle informatie.

Dus voor nou, go ahead met een team aanmaken in QMC, meld het wel hier op deze website zodat andere mensen het ook kunnen lezen en dat is alles.

Als je maar niet de wetenschapsforum.nl naam gebruikt of zo want dan word ik boos.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [Boinc] Nieuw project toevoegen aan team.

Ik wist niet dat het zo simpel was.

Als Redmess nog vragen zou hebben kan hij deze hier steeds stellen en kan ik hem waarschijnlijk ook wel verder helpen moest jij even geen tijd hebben.
Als je maar niet de wetenschapsforum.nl naam gebruikt of zo want dan word ik boos.
Dat willen we liever vermijden een boze purperewolf :D (welke kleur krijg je dan ?)

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [Boinc] Nieuw project toevoegen aan team.

Ja, ik kan het niet voor je doen omdat je een account bij QMC moet hebben. Je krijgt een account als je QMC bij je voegt in BOINC en dat zit er even niet in bij mij. Hopelijk voor de eind van de maand.

een boze purpereWolf word roze, heel lelijk.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [Boinc] Nieuw project toevoegen aan team.

Ja, ik kan het niet voor je doen omdat je een account bij QMC moet hebben. Je krijgt een account als je QMC bij je voegt in BOINC en dat zit er even niet in bij mij. Hopelijk voor de eind van de maand.
Ik heb even een team aangemaakt: Wetenschapsforum.

Mensen die dus mee willen werken aan QMC@Home kunnen het project gewoon toevoegen in hun cliënt en bij hun account klikken op 'Join team'. Vervolgens zoeken naar 'Wetenschapsforum' en je doet mee met QMC@Home samen met Wetenschapsforum :D .

@Redmess, als je mee wil doen hoef je dus enkel et bovenstaande te doen. Alles wat verteld werd is de bovenstaande posts is niet meer van toepassing omdat ik dit reeds gedaan heb.

Berichten: 4.546

Re: [Boinc] Nieuw project toevoegen aan team.

Zo te zien hebben jullie nog geen team bij Predictor@Home :D Overigens schiet het niet op met Predictor@Home, ik heb nog steeds geen werk ontvangen en heb nog 0 punten ;) Het gaat wel lekker met SETI en LHC, en ik zie 2 Wetenschapsforum teams bij LHC@Home, zullen we er daar geen 1 van maken? En ook bij SETI@Home kan ik met de zoekfunctie niks vinden.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [Boinc] Nieuw project toevoegen aan team.

Zo te zien hebben jullie nog geen team bij Predictor@Home :D Overigens schiet het niet op met Predictor@Home, ik heb nog steeds geen werk ontvangen en heb nog 0 punten ;) Het gaat wel lekker met SETI en LHC, en ik zie 2 Wetenschapsforum teams bij LHC@Home, zullen we er daar geen 1 van maken? En ook bij SETI@Home kan ik met de zoekfunctie niks vinden.
Als je wil verdergaan met Predictor@Home dan maak ik een team zodat je kan meedoen voor wetenschapsforum, anders doe je mee als single user. Wanneer ze geen werk doorsturen is het misschien niet de moeite ?

Voor LHC zie ik iemand nieuw verschijnen: Bas. Ik vermoed dat jij dat bent :D , dat is dus al gelukt en meteen met 157 credits ;) (ik heb bij LHC telkens WU's van ongeveer 7 credits).

SETI moet normaal ook wel lukken, dat is namelijk ons grootste team, daar hebben we een totaal van >14 000 credits.

Ik kan wel 2 teams vinden: http://setiathome.berkeley.edu/team_lookup...etenschapsforum

Je moet intypen Wetenschapsforum.

Zowel bij LHC als bij SETI staan er 2 teams, LET OP het goeie team is telken Wetenschapsforum en niet Wetenschapsforum.nl

DePurperWolf heeft reeds geprobeerd om het wetenschapsforum.nl team te verwijderen maar dat is niet mogelijk, daarom proberen we er telkens op te drukken dat het juiste team gekozen moet worden.

Hopelijk lukt het om SETI@Home toe te voegen en kan je daar ook meewerken met Wetenschapsforum.

Berichten: 4.546

Re: [Boinc] Nieuw project toevoegen aan team.

Klopt dat ben ik ;) Ik zie trouwens dat Predictor werk heeft doorgestuurd, ben nu op 90% daarmee.

Ik zal nog eens zoeken, heb het laatst zonder hoofdletter gedaan :D Ik zit al bij het LHC team, nu nog SETI.

Edit: ook daar zit ik nu bij.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [Boinc] Nieuw project toevoegen aan team.

Ik zie trouwens dat Predictor werk heeft doorgestuurd, ben nu op 90% daarmee.
Leuk, ik heb even een team aangemaakt.

Het is juist aangemaakt dus hopelijk kan je het snel toevoegen (misschien zit er een beetje vertraging op maar normaal gaat dat redelijk snel).

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [Boinc] Nieuw project toevoegen aan team.

Ik heb zojuist opgemerkt dat 2 van onze leden meewerken aan 2 projecten die nog niet actief zijn bij wetenschapsforum, de credits die voor die projecten bekomen zijn tellen dus niet mee voor het team :D .

Gijs doet mee aan SZTAKI Desktop Grid reeds 372 credits

Redmess doet mee aan Leiden Classical reeds 222 credits maar Redmess heeft vandaag (met zijn nieuwe pc denk ik) meer dan 1200 credits op één dag bij elkaar berekend. Het is dus zeker de moeite denk ik voor beide projecten toe te voegen bij het wetenschapsforum team zodat de 2 gebruikers het team 'wetenschapsforum dan in hun BOINC manager kunnen toevoegen.

Ik weet wel niet of Gijs een forumgebruiker is dus het kan zijn dat hij dit niet leest, kent er iemand Gijs ?

PS: DPW zou jij deze projecten kunnen toevoegen, ik wil het ook doen hoor maar dan moeten we later weer van beheerder switchen dus dat brengt enkle extra werk met zich mee :D .

Berichten: 8.614

Re: [Boinc] Nieuw project toevoegen aan team.

Ik weet wel niet of Gijs een forumgebruiker is dus het kan zijn dat hij dit niet leest, kent er iemand Gijs ?
Volgens de gebruikerslijst zijn er 9 gebruikers met een gebruikersnaam die begint met "Gijs". Misschien zit hij daartussen.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [Boinc] Nieuw project toevoegen aan team.

Volgens de gebruikerslijst zijn er 9 gebruikers met een gebruikersnaam die begint met "Gijs". Misschien zit hij daartussen.
Had ik ook al naar gekeken maar het zijn er negen dus weet je nooit zeker of de 'echte' er tussenzit.

Berichten: 8.614

Re: [Boinc] Nieuw project toevoegen aan team.

PB'tje sturen?
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [Boinc] Nieuw project toevoegen aan team.

@DePurperWolf: ik zie nog steeds geen reactie op het onderstaande bericht en daarom vrees ik dat je er hebt overgekeken.

Ondertussen heeft Redmess voor Leiden Classical al bijna 800 credits en elke dag komen daar een 100 tot 150 bij.

Gijs zit ondertussen op ongeveer 430 credits
Ruben01 schreef:Ik heb zojuist opgemerkt dat 2 van onze leden meewerken aan 2 projecten die nog niet actief zijn bij wetenschapsforum, de credits die voor die projecten bekomen zijn tellen dus niet mee voor het team :D .

Gijs doet mee aan SZTAKI Desktop Grid reeds 372 credits

Redmess doet mee aan Leiden Classical reeds 222 credits maar Redmess heeft vandaag (met zijn nieuwe pc denk ik) meer dan 1200 credits op één dag bij elkaar berekend. Het is dus zeker de moeite denk ik voor beide projecten toe te voegen bij het wetenschapsforum team zodat de 2 gebruikers het team 'wetenschapsforum dan in hun BOINC manager kunnen toevoegen.

Ik weet wel niet of Gijs een forumgebruiker is dus het kan zijn dat hij dit niet leest, kent er iemand Gijs ?

PS: DPW zou jij deze projecten kunnen toevoegen, ik wil het ook doen hoor maar dan moeten we later weer van beheerder switchen dus dat brengt enkle extra werk met zich mee :D .

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [Boinc] Nieuw project toevoegen aan team.

Iedereen mag een wetenschapsforum team aanmaken, dus ook Redmess en Gijs. Ik zit nu niet achter mijn pc, dus kan ik het niet aanmaken.

Mischien aan het eind van de week weer meer tijd om het boinc gebeuren wat te beheren.

Reageer