Fietsbinnenband die niet lek gaat.

Moderators: jkien, Xilvo

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Fietsbinnenband die niet lek gaat.

Ik zit zo'n 4 keer per jaar een paar uur aan die ***** fietsband te werken (altijd de achterbinnenband) waarom rijden we nog steeds op Butyl binnenbanden, dat is toch hopeloos ouderwets.

Is er niet iets anders? Iets wat minder snel, ofwel, niet lek gaat?

8)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Fietsbinnenband die niet lek gaat.

Om te beginnen heb je natuurlijk de oplossing uit WO II: een fiets met houten banden.

En volgens mij zijn er ook zelf-plakkende banden. Ik weet niet meer precies hoe 't zit, maar misschien dat de band dan alleen werd gevuld met CO2 en dat er een vloeistof in zit die (snel) uithard als deze in contact komt met O2.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 86

Re: Fietsbinnenband die niet lek gaat.

Spuit je binneband vol met silicone, bij moto's doen ze dat als de platte band hebben, Mijn vader heeft zo een silicone-kit voor als 'm in panne staat.
_.+~*Imagination IS Intelligence*~+._

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Fietsbinnenband die niet lek gaat.

Spuit je binneband vol met silicone, bij moto's doen ze dat als de platte band hebben, Mijn vader heeft zo een silicone-kit voor als 'm in panne staat.


En dit werkt goed? ik wist het niet. :shock:
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 481

Re: Fietsbinnenband die niet lek gaat.

..... En volgens mij zijn er ook zelf-plakkende banden. Ik weet niet meer precies hoe 't zit, maar misschien dat de band dan alleen werd gevuld met CO2 en dat er een vloeistof in zit die (snel) uithard als deze in contact komt met O2.


'k heb dit eens gedaan, maar als je een groot lek hebt spuit erwel een soort P.U.R. spul uit, dit is nogal gennant :shock: over P.U.R. gesproken, is dát geen idee!?! ;)

Berichten: 86

Re: Fietsbinnenband die niet lek gaat.

En dit werkt goed? ik wist het niet. :shock:


-> ik weet het niet, mijn vader heeft het nog nooit voorgehad, dus eens proberen zou ik zo zeggen
_.+~*Imagination IS Intelligence*~+._

Re: Fietsbinnenband die niet lek gaat.

Ik denk dat het niet heel veel beter kan voor deze prijs. Anders zou er allang een fabrikant geweest zijn die met antilekbanden op de markt kwam.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Fietsbinnenband die niet lek gaat.

heeft nog nooit iemand een band tegengekomen met luchtcellen er in ofzo. Dus gewoon zacht rubber, die je in je buitenband doet, lijkt meveel makkelijker,.

Gebruikersavatar
Berichten: 481

Re: Fietsbinnenband die niet lek gaat.

Sja die hoor je er natuurlijk nooit meer over,................. lekke band. :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: Fietsbinnenband die niet lek gaat.

heeft nog nooit iemand een band tegengekomen met luchtcellen er in ofzo. Dus gewoon zacht rubber, die je in je buitenband doet, lijkt meveel makkelijker,.


In Zuid-Afrika is mijn oma een keer massieve fietsbanden tegengekomen. Geloof alleen dat de fietswinkels ze na verloop van tijd gingen weigeren ze te verkopen omdat de fietsbandenmarkt instorte omdat niemand meer lek reed.

Berichten: 86

Re: Fietsbinnenband die niet lek gaat.

Als je een volle fietsband hebt dan gaat je fiets ook zeer moeilijk rijden omdat hij veel weerstand ontwikkeld
_.+~*Imagination IS Intelligence*~+._

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Fietsbinnenband die niet lek gaat.

Als er nog eens zo'n band komt, waarschuw me dan even. Als ik één lek probeer te plakken maak ik er op de een of andere manier drie bij (waar ik dan achterkom als ik de band er weer in heb gefrommeld).

Maar ik denk dat het nu nog niet rendabel is om een andere samenstelling te gebruiken.

Gebruikersavatar
Berichten: 115

Re: Fietsbinnenband die niet lek gaat.

Om zowel een duurzame als een voor het bedrijfsleven rendabele band te maken zou je natuurlijk een hard vulmiddel kunnen gebruiken dat langzaam maar zeker ontleedt. Dit zou toch mogelijk moeten zijn? Dan koop je gewoon om de twee jaar een nieuwe band.
aha!

Re: Fietsbinnenband die niet lek gaat.

'k heb dit eens gedaan, maar als je een groot lek hebt spuit erwel een soort P.U.R. spul uit, dit is nogal gennant :shock: over P.U.R. gesproken, is dát geen idee!?! ;) [/quote]

Praatjes vullen geen gaatjes, maar PUR wel!!!!

Berichten: 259

Re: Fietsbinnenband die niet lek gaat.

Heb het er eens met fietsenmaker over gehad: dat schuim is idd PURschuim. Nadeel is dat bij hobbelige wegen je binnen de kortst mogelijke tijd een veelhoekige band hebt en dat het een crime is om los te maken. Je moet de band lossnijden van de velg.

Reageer