Negeren rood licht met de fiets

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 407

Negeren rood licht met de fiets

wel was dus heel leuk aan het fietsen en kwam aan een zeer klein straatje, waar spijtig genoeg verkeerslichten staan. ik kijk even naar rechts of er niets aankomt (want het straatje rechts van mij was een enkelrichtingstraat) en rij rustig door. aan het volgende kruispunt, een iets drukker kruispunt waar het ook rood was, stop ik dan toch even, aangezien ik normaal uit principe wel stop voor een rood licht voor mijn eigen veiligheid, maar aan het vorig kruispunt leek het zo pietlutig. op de moment dat ik voor dat verkeeslicht stop hoor ik links van mij een zware stem die zegt mag ik uw identiteitskaart. Bleek dus dat er een flik op een motor voor het vorige verkeerslicht had gestaan. ( iets wat mij dus was volledig ontgaan) ok nadat hij mijn identiteidskaart had gescanned(zo'n elektrisch eh) en naar mijn adres had gevraagd mocht ik mijn weg verder zetten.

nu zo'n 10 dagen later heb ik een Proces-verbaal in mijn brievenbus, wat ik wel verwacht had, maar hierop wordt nergens een vermelding van een bedrag gedaan. Enkel zowat van die gegevens van naam geboortedatum, is het voertuig uw eigendom, erkent u deze inbreuk begaan te hebben, enz.

en verder wordt gevraagd dit proces verbaal terug op te sturen.

wat ik mij nu afvraag, wat voor een staartje gaat dit nog krijgen? aangezien er geen vermelding van bedrag was...

Mvg.

(voorval uit België)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.

_-'-.Albert Einstein.-'-_

Berichten: 991

Re: Negeren rood licht met de fiets

Is het niet aangetekend verstuurt kun je het gewoon in de prullenmand gooien ;)

eerst eens kijken of de betrokken instantie gevolg zal geven aan de zaak.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Negeren rood licht met de fiets

1207 schreef:Is het niet aangetekend verstuurt kun je het gewoon in de prullenmand gooien ;)

eerst eens kijken of de betrokken instantie gevolg zal geven aan de zaak.


Als je zeker wil weten dat je in de problemen gaat komen is dit de actie die je moet ondernemen. Ik vermoed zelf dat je enkel een waarschuwing krijgt en dat jij bij een volgende overtreding wel hangt.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 3.165

Re: Negeren rood licht met de fiets

Ik ken de frustratie. Ik ben zelf 2 keer betrapt op het veilig door rood licht oversteken, gelukkig hebben ze mij geen boete aangesmeerd.
Als je zeker wil weten dat je in de problemen gaat komen is dit de actie die je moet ondernemen. Ik vermoed zelf dat je enkel een waarschuwing krijgt en dat jij bij een volgende overtreding wel hangt.
In België is dat soms een beetje koffiedik kijken. Niet alle arrondissementen handelen hetzelfde en lang niet altijd wordt er ge-ind. Zo zijn er ook veel snelheidsboetes die niet worden ge-ind doordat het informaticasysteem weinig professioneel is opgesteld (de beste mensen werken niet voor de overheid die zuinig betaald ;) ). Bij buitenlanders, waaronder Nederlanders, hebben ze er een tijd lang helemaal geen werk van gemaakt om het geld te innen.

Ik weet niet de exacte procedure. Uit jouw verhaal en de politie/justitie haar vraag ofdat je schuld erkent leid ik af dat de politie geen hard bewijs heeft. Dat wil niet automatisch zeggen dat je er daarom ook onderuit komt. Het woord van de politieagent weegt doorgaans zwaarder (politieagent heeft een verklaring ondertekend dat hij altijd de waarheid zal spreken) dan dat van de burger dus wanneer het jouw woord tegen dat van hem is...

Het beste informeer je jezelf eerst goed voordat je actie onderneemt.

Ik zal je links geven naar relevante forums waar ze jou beter gaan kunnen helpen.

http://www.soundandvision.be/rijbewijs/varia/forum.htm

http://www.wegcode.be/forum
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Berichten: 407

Re: Negeren rood licht met de fiets

1207 Geplaatst Gisteren, 21:04

Is het niet aangetekend verstuurt kun je het gewoon in de prullenmand gooien icon_smile.gif

eerst eens kijken of de betrokken instantie gevolg zal geven aan de zaak.


Wel er stond iets op de brief vermeld dat als het niet binnen de 15 dagen terug gestuurd wordt het dossier zo geklasseerd werd of zoiets in die aard.

Verder bedankt voor de antwoorden. Kzal die pv dan wel invullen en terug sturen en hopen dat het maar gewoon een waarschuwing blijkt te zijn. (als er een vervolg van is zal ik het hier wel laten weten. )
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.

_-'-.Albert Einstein.-'-_

Re: Negeren rood licht met de fiets

Wat ik me eigenlijk afvraag is, of zo'n proces verbaal of melding van boete aangetekend wordt verzonden?

In principe kan je nog altijd zeggen dat je niks hebt gekregen,wanneer het per gewone post gaat natuurlijk,maar of dit wel zo verstandig is?Je gaat tenslotte toch een aanmaning krijgen achteraf hoor.

Reageer