Playstation3 als supercomputers

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 2.504

Playstation3 als supercomputers

Suffering from its exorbitant price point and a dearth of titles, Sony's PlayStation 3 isn't exactly the most popular gaming platform on the block. But while the console flounders in the commercial space, the PS3 may be finding a new calling in the realm of science and research.

Lees meer ... Wired



_____________________________________________________________

EIGEN MENING:

nja, het is inderdaad een stukje goedkoper dan de gebruikelijke supercomputer :D

Ik vind het een prima idee. Het klopt dat PS3 duur is en de spelletjes ook, maar de rekenkracht is formidabel en blijkbaar schiterend met linux erop
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Berichten: 4.546

Re: Playstation3 als supercomputers

Niet alleen voor een supercomputer, maar ook voor een Blu-Ray speler! Voor 1500 euro koop je een speler die een mindere kwaliteit heeft dan die van de PS3. Komt wel tegenaan dat Sony zo'n 400 euro verliest per spelcomputer, en dat ie nog steeds verschrikkelijk duur is voor een spelcomputer. Daarom heb ik een Xbox360 :D
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Playstation3 als supercomputers

Niet alleen voor een supercomputer, maar ook voor een Blu-Ray speler! Voor 1500 euro koop je een speler die een mindere kwaliteit heeft dan die van de PS3. Komt wel tegenaan dat Sony zo'n 400 euro verliest per spelcomputer, en dat ie nog steeds verschrikkelijk duur is voor een spelcomputer. Daarom heb ik een Xbox360 :D
Lekkere onzin. De PS3 loopt al break-even terwijl de Xbox360 nog steeds een verliesposts is. Ondertussen is de PS3 deze week goedkoper geworden. €399 voor een PS3 met een HD van 40GB en 2 USB poorten + 1 controller, of €499 voor een PS3 met een HD van 60GB + 4 usb poorten + kaartlezers + 2 controllers + 2 games.

Hoezo is de PS3 dan nog duur tov de Xbox360 die overigens ook voor €399 over de toonbank gaat zonder games en slechts 1 controller?

Berichten: 4.546

Re: Playstation3 als supercomputers

Ik hoorde dat de PS3 800 euro/dollar koste om te maken, en tsja als ze em dan voor 400 gaan verkopen. Overigens, zo weinig voor zo'n pakket? Dat is moeilijk te geloven, zal wel een actie zijn. Ach, wat doet het er toe, de Wii is nog steeds de enige die winst boekt :D
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Playstation3 als supercomputers

Dat is moeilijk te geloven, zal wel een actie zijn.


Nope, Sony heeft al meermaals bevestigt dat het zo blijft. Alleen worden de gebundelde games nu en dan eens vervangen. Ook was in den beginne vooral de blu-ray lezer een enorme kostenpost, maar die dingetjes worden nu ook alsmaar goedkoper en goedkoper (kijk maar eens naar de prijzen van stand-alone spelers van vroeger en nu).

Berichten: 4.546

Re: Playstation3 als supercomputers

Zo zo, ze doen wel veel om dat ding te verkopen. Maar goed, die dingen worden dus ook steeds goedkoper om te maken. Leuk voor Sony, maar de Wii is nog steeds koning (hoewel ik em helaas niet heb, wegens gebrek aan titels, nu dan) :D
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Playstation3 als supercomputers

Zo zo, ze doen wel veel om dat ding te verkopen. Maar goed, die dingen worden dus ook steeds goedkoper om te maken. Leuk voor Sony, maar de Wii is nog steeds koning (hoewel ik em helaas niet heb, wegens gebrek aan titels, nu dan) ;)
Het grappige is dat het aantal verkochte wii's elke week daalt, dit terwijl de andere 2 consoles elk week evenveel/meer consoles verkopen. Volgens mij sterft die aan een vroege dood (tis dan ook een goedkoop dingetje uiteindelijk).

Maar we gaan een beetje offtopic :D

Berichten: 4.546

Re: Playstation3 als supercomputers

Komt door het gebrek aan goede titels op dit moment. De meeste die je nu hebt zijn cheesy mini-game-games zoals Brain Training, Wario, Big Boogy o.i.d en dergelijke games en matige/slechte ports (CoD 4) en dat is ook de reden dat ik als Nintendo-fan hem niet heb. Er is nu maar 1 echt goede titel: Zelda. De echt goede titels (MEtroid Prime 3, SSBB, Mario Kart) moeten nog komen. Het lijkt alsof developers de Wii nog niet goed kunnen benutten, jammer maar begrijpelijk aangezien het een heel nieuw en heel ander gamesysteem is (en valt dus amper/niet te vergelijken met de PS3 en de 360).

En ja, het is eigenlijk wel ontopic, maar niks leukers dan over gaming praten :D
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Playstation3 als supercomputers

De PS3 is ook een linux bak, een van de redenen waarom ik er eentje krijg. De spellen kunnen mij eigenlijk gestolen worden, het enigste wat ik er op zal spelen is zoiets als Dirt (rally) en need for speed, ik denk dat ik namelijk lang kan wachten op de PS3 versie van CIv4.

Het enigste minpunt (voor mij) van de PS3 is dat het geen DivX speelt.

Reageer