ATP-bioluminescentie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

ATP-bioluminescentie

Ik doe mijn stage in een voedingsbedrijf en daar hebben ze nu een nieuw toestelletje gekocht. Als opdrachtje moet ik proberen uitzoeken hoe dit werkt. Het toestelletje is een luminometer die via swabs ATP detecteert. De swabs worden in een reagens ondergedompeld en er wordt licht gedetecteerd. Ik veronderstel dat dit dmv het enzym luciferase gaat. Luciferase zal met ATP luciferin omzetten in oxyluciferin waardoor je licht kan meten. Nu mijn vraag is eigenlijk ATP is in ieder levend organisme aanwezig bij allerlei processen in het lichaam als energiedrager maar wat gebeurd er nu bij een dood organisme. Of eigenlijk als het organisme sterft? Verliest het dan direct al zijn ATP of gaat dit geleidelijk aan bijvoorbeeld gaan alle processen nog door tot alle ATP is opgebruikt en wordt er geen nieuw meer gevormd? Of hoe gaat dit? Kan iemand mij hiermee helpen? Of heeft iemand nog andere informatie over ATP-bioluminescentie? Ik heb al veel gevonden maar toch is alles welkom.

Re: ATP-bioluminescentie

op www.pyrosequencing.com kan je een techniek bekijken waarmee je mbv luminiscentie aan DNA-sequencing kan doen. er staan ook leuke foto's bij.

Berichten: 28

Re: ATP-bioluminescentie

op www.pyrosequencing.com kan je een techniek bekijken waarmee je mbv luminiscentie aan DNA-sequencing kan doen. er staan ook leuke foto's bij.
mmmm... wij hadden deze techniek gezien op school en nu weet ik waar ze deze informatie en foto'tjes haalden voor in de cursus!!

In ieder geval bedankt toch, kkan ze zeker al gebruiken die foto's.
I used to think maybe I'm crazy but now I am sure!

Reageer