Magische radioklok?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 3

Magische radioklok?

Vorig jaar heb ik tweedehands een radioklok gekocht. Toen ik thuiskwam bleek hij een uur voor te staan; nadat ik hem handmatig goed had gezet, stond hij de volgende dag weer een uur voor.

In november 2006 kwam de wintertijd en was ik benieuwd of hij nu een of twee uur voor zou staan. Tot mijn verbazing liep hij toen correct.

In maart 2007 kwam de zomertijd liep hij weer een uur voor.

Vandaag is de wintertijd ingegaan en vanmorgen stond hij twee uur voor (dus nog op zomertijd); vervolgens liet ik hem de tijd instellen en nu loopt hij een uur voor.

Welke logica steekt hierachter en hoe krijg ik hem op tijd?

Berichten: 3

Re: Magische radioklok?

rvr schreef:Vorig jaar heb ik tweedehands een radioklok gekocht. Toen ik thuiskwam bleek hij een uur voor te staan; nadat ik hem handmatig goed had gezet, stond hij de volgende dag weer een uur voor en dat bleef de hele zomer.

In november 2006 kwam de wintertijd en was ik benieuwd of hij nu een of twee uur voor zou staan. Tot mijn verbazing liep hij toen correct.

In maart 2007 kwam de zomertijd liep hij weer een uur voor.

Vandaag is de wintertijd ingegaan en vanmorgen stond hij twee uur voor (dus nog op zomertijd); vervolgens liet ik hem de tijd instellen en nu loopt hij een uur voor.

Welke logica steekt hierachter en hoe krijg ik hem op tijd?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Magische radioklok?

Kan je nergens je tijdzone instellen ?

Brussel is namelijk GMT+1 misschien staat daar een instelling verkeerd ?

Berichten: 3

Re: Magische radioklok?

Zo simpel is het geloof ik niet. Ik heb al enkele mensen ernaar laten kijken, die er ook niets van begrepen.

Er zitten 4 bedieningsknoppen op en een knop voor een lampje.

Knoppen:

1.boven. Naam: MODE Hiermee kan ik hem instellen a. op tijd zetten b. op alarmtijd instellen c. de alarm aan- uitzetten

2.rechts. Naam:DOWN grC/grF Hiermee kan ik tijd vooruit laten lopen en de ingebouwde thermometer op Celcius of Fahrenheit zetten.

3.onder. Naam:Wave en radiocontol Door hier iets langer op te drukken verdwijnt het radioteken en dat verschijnt weer na een paar minuten en dan heeft hij de radiotijd overgenomen.

4. links. Naam: UP DST Hiermee kan ik de tijd achteruit laten lopen en kiezen tussen 12 of 24 uurs tijdsaanduiding.

Reageer