Muggen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 15

Muggen

Hoi!

Als opdracht voor school moeten we een (wetenschappelijk) werkje maken over de mug als parasiet.

Zoals de malariamug maar ook andere.

Als iemand goeie links weet over dit onderwerp of er zelf info over heeft, mag je dit altijd even melden..

Hartelijk bedankt!! ;)

Mvg, Cke

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Muggen

natuurlijk weet ik een goeie link:

www.google.be
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Berichten: 15

Re: Muggen

Daar was ik zelf ook al achtergekomen :D

Het probleem is dat we geen google mogen gebruiken, het moet namelijk een

echt wetenschappelijk artikel worden.

Toch bedankt!

xCke

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Muggen

Waarom mag je dan geen google gebruiken? Ik denk niet dat men u dat kan verbieden als u artikels of informatie vindt die wetenschappelijk verantwoord zijn.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Berichten: 8.614

Re: Muggen

Je kan natuurlijk altijd de wetenschappelijke Google gebruiken en vervolgens de zoekterm mosquitos ingeven, maar ik vrees dat je dan resultaten krijgt die zelfs voor een echt wetenschappelijk schoolwerkje te hoogstaand zijn.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 15

Re: Muggen

Waarom geen google..geen idee, ik vind het ook maar een stomme regel hoor. Google helpt alleen bij het zoeken naar de juiste informatie. Swat, ze gaven ons de site web of science maar dat is echt echt puur wetenschappelijk, niet te begrijpen voor mij ;)

x Cke

Berichten: 8.614

Re: Muggen

Web of Science is een database die informatie bevat over internationale artikelen, abstracts en citatiegegevens van alle wetenschappelijke vakbladen. Als er gevraagd is om je werk te maken met informatie van die bron, zal dat waarschijnlijk een reden hebben.

"De mug als parasiet" is ook een nogal ruim onderwerp. Kan je iets specifieker zijn over de benodigde informatie.

PS: Een Nederlandstalige handleiding "zoeken met Web of Science" is hier te vinden.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Muggen

Gebruik anders de externe links onderaan elke pagina's van Wikipedia: dat zijn vaak goede bronnen (zeker van de engelse wiki).

Ik denk overigens wel dat je je zoektocht wat smaller moet gaan maken, want over 'de mug' is nogal wat te vertellen. Kies bijvoorbeeld de malariamug: ruim 30 soorten van het geslacht Anopheles dragen de malariaparasiet bij zich.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 15

Re: Muggen

Nee de malariamug op zich mocht het niet zijn want dat was een onderwerp van een andere groep.

We moeten de mug als drager van parasieten en de verschillende ziekten daarbij bespreken zoals gele koorts, encephalitis, malaria, ... uiteraard niet allemaal in detail. Hierbij hoort dan een cyclus van de mug, cyclus van de soorten parasieten, behandeling van de ziekten, voorkomen enzovoort.

Veeeel werk dus !!! ;)

Merci voor de reacties

xC

Reageer