Vragen voor mijn huiswerk

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

Vragen voor mijn huiswerk

hoi ik ben els, 13 jaar en ik wil graag wat informatie over een werkstuk dat ik moet maken, kan iemand mij helpen en iets vertellen over de volgende deelvragen:

Deelvraag 1:

Hoe word elektrische tijd gemaakt?

Deelvraag 2:

Waarvoor hebben we elektrische tijd nodig?

Deelvraag 3:

Wat is zonne-energie?

Deelvraag 4:

Hoe word zonne-energie omgezet in elektrische tijd?

Deelvraag 5:

Hoe werken zonnen panelen?

Deelvraag 6:

Hoe zit het met energie in en rond je huis?

[edit door Miels: titel aangepast van "Vragen voor me huiswerk" in "Vragen voor mijn huiswerk". Let aub op je spelling, zeker in titels! Ook bedoel je hierboven vermoed ik "elektriciteit" in plaats van "elektrische tijd" (ik ken geen tijd die elektrisch is)]

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Vragen voor mijn huiswerk

Misschien kun je alvast jouw antwoorden zoals je die tot nu toe hebt neerzetten. We zijn hier immers geen huiswerkmachine ;)

Vraag 6 is overigens nogal vaag gesteld. "Hoe zit het met..."
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 6.594

Re: Vragen voor mijn huiswerk

1) Elektriciteit wordt gemaakt in een elektriciteitcentrale. In zo''n centrale staat een generator ,die elektriciteit opwekt. Zo''n generator is in feite een heel grote fietsdynamo . Op de generator op een toerental van 3000 toeren per minuut te krijgen heb je veel kracht nodig . Daarom wordt de generator aangedreven door een stoomturbine.

2) We hebben elektriciteit nodig om alle elektrische apparaten in huis te laten werken. Daardoor wordt het dagelijks leven een stuk gemakkelijker.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Vragen voor mijn huiswerk

Wat is elektrische tijd?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Vragen voor mijn huiswerk

Wat is elektrische tijd?
[edit door Miels: titel aangepast van "Vragen voor me huiswerk" in "Vragen voor mijn huiswerk". Let aub op je spelling, zeker in titels! Ook bedoel je hierboven vermoed ik "elektriciteit" in plaats van "elektrische tijd" (ik ken geen tijd die elektrisch is)]
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Vragen voor mijn huiswerk

Elsje, kun je ons eens vertellen op welke school (niveau) je zit en welke natuurkundemethode jullie gebruiken?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer