Materie.

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

Materie.

Is materie gekoppeld aan het ontstaan van zintuigen?

Gebruikersavatar
Berichten: 238

Re: Materie.

??

Ik begrijp niet goed wat je bedoeld. Je zintuigen bestaan uit oa neuronen (zenuwcellen) die uit materie bestaan. Verder nemen je zintuigen materie waar, als je iets proeft dan neem je een bepaalde materie waar, als je hoort neem je de trilling van een materie waar, als je iets ruikt neem je bepaalde chemische stoffen waar welke uit materie bestaan.

Het ontstaan van je zintuigen is een proces van evolutie, dat hoort thuis bij biologie, ik zie niet in hoe dit hier past en wat je met deze vraag wil bereiken. Iets wat zintuigen heeft (een dier of mens) moet wel uit materie bestaan (we hebben ten minste nog geen levensvormen ontdekt die alleen maar uit energie bestaan).
Peter van Gemert

2e jaars Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft

Re: Materie.

Zelfs de primitiefste vorm van leven kent zintuigen ook al is dat niet bewezen. Celdeling kent ook zintuigen. Zintuigen zijn te verdelen in verschillende categorieën.

Als materie nou geurloos was zal er dan ook leven kunnen ontstaan en wat voor een soort leven dan?

Men ziet materie als een koude stof, maar de samengestelde geuren van materie bepalen mede wat voor soort leven er zal ontstaan. Het gaat samen met de samenstellingen.

Gebruikersavatar
Berichten: 36

Re: Materie.

kan dit topic niet verplaatst worden?

en wat is de relevantie hiervan??

je geeft jezelf antwoord :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: Materie.

ben je aan het onderzoeken hoe de neus werkt?? wat dat betreft is je neus een primitieve deeltjesdetector. Waarbij geuren worden toegekent aan verschillende moleculen( helaas niet alle)

maar verder... ik gooi hem naar biologie
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.259

Re: Materie.

Als materie nou geurloos was zal er dan ook leven kunnen ontstaan en wat voor een soort leven dan?


Welja gooi hem maar naar biologie :wink:

Maar even ontopic: ik snap echt niet wat je bedoelt, materie is vaak geurloos, slechts enkele moleculen kunnen "worden geroken" door de mens tenminste.

Leg eens uit wat je probleem precies is.

Reageer