Magneet velden

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 134

Magneet velden

Ik weet eerlijk gezegt niet zo goed hoe ik mijn vraag begrijpelijk kan stellen..

Maar ik zal het proberen.

In hoeverre zijn magnetische velden te meten

BV:

De maan , de maan trekt aan de aarde (eb/vloed,golven) , is dit meetbaar?

Dus niet vanuit metingen over hoe hoog de golven bv zijn en van hieruit berekenen hoe hard de maan trekt .. maar ik bedoel dus echt de magnetische kracht zelve?

Daarnaast vraag ik mij ook af , of planeten die verder weg liggen ook een 'lichte' aantrekkingskracht uitoefenen op onze aarde , en of die dan ook meetbaar is.

Tevens vraag ik mij af , wanneer zoiets meetbaar is ( in deze volgende vraag mag het ook van een kleiner object zijn),

ofdat zo'n veld verschillen toont en of deze verschillen enigzins stabiel blijven.

Zover ik tot nu toe begrepen heb bestaat een magnetisch veld uit verschillende lagen.

Dus de buitenste laag heeft de minste kracht en verder naar het oppervlak toe word die kracht intenser.

Mijn achterliggende gedachte hiervan is dan ofdat er eventuele informatie meegezonden kan worden door zo'n magnetisch veld.

Hoe snel is zo'n veld?

Grtzz wHiTeHaT
De wijze is op zijn wijzest.. als die het zelf niet meer weet.

Hij is dan oneindig wijs :wink:

Said by me: XXXXXXX

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Magneet velden

wHiTeHaT schreef:Ik weet eerlijk gezegt niet zo goed hoe ik mijn vraag begrijpelijk kan stellen..

Maar ik zal het proberen.

In hoeverre zijn magnetische velden te meten

BV:

De maan , de maan trekt aan de aarde (eb/vloed,golven) , is dit meetbaar?

Dus niet vanuit metingen over hoe hoog de golven bv zijn en van hieruit berekenen hoe hard de maan trekt .. maar ik bedoel dus echt de magnetische kracht zelve?
eb vloed en golven hebben niets met magnetiosme te maken, wel met zwaartekracht. Dat is iets heel anders.
Daarnaast vraag ik mij ook af , of planeten die verder weg liggen ook een 'lichte' aantrekkingskracht uitoefenen op onze aarde , en of die dan ook meetbaar is.
Ja die is er, maar die massa's zijn zo klein in relatie tot de onderlinge afstanden en in relatie tot de aantrekkingskracht van de zon dat ze nauwelijks meetbaar zijn.
Tevens vraag ik mij af , wanneer zoiets meetbaar is ( in deze volgende vraag mag het ook van een kleiner object zijn),

ofdat zo'n veld verschillen toont en of deze verschillen enigzins stabiel blijven.

Zover ik tot nu toe begrepen heb bestaat een magnetisch veld uit verschillende lagen.

Dus de buitenste laag heeft de minste kracht en verder naar het oppervlak toe word die kracht intenser.
Geen idee waar je dit vandaan hebt. Vergeet het aub even totdat je het verschil tussen magnetisme en zwaartekracht begrijpt.
Mijn achterliggende gedachte hiervan is dan ofdat er eventuele informatie meegezonden kan worden door zo'n magnetisch veld.

Hoe snel is zo'n veld?
lichtsnelheid.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer