Pal, ntsc, rgb, ypbpr

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Pal, ntsc, rgb, ypbpr

Even een kort vraagje, Ik heb een NTSC Playstation3 uit amerika, maar een teevee die geen NTSC aan kan (Pal dus)

Ik heb via composite video (enkel kabeltje) mijn PS3 aan de teevee hangen, dit geeft een zwart wit beeld, omdat het een ntsc signaal is.

Kan ik hier omheen? Als ik een component (3 kabeltjes) kabeltje koop, dan heb ik blijkbaar de keus tussen RGB en YPbPr, maar is dit nog steeds NTSC? En kan ik dit makelijk in SCART omzetten?

Ik ben van plan een ps3-component kabel te kopen en dan een component scart converter, maar die dingen (component to scart) zijn ook ontzettend duur. Zou het niet beter zijn om een AV-receiver te kopen die HDMI aan kan maar ook een scart uitgang heeft? Ik hoop dus met hdmi de PS3 met de versterker te verbinden en scart van versterker naar teevee. Bestaat zo'n receiver? Of is dit 'crazy-talk'.

Een receiver moet er toch een keer komen, en ik wacht liever even totdat ik niet meer in Ierland woon en de prijzen van HD-teevee's zijn gedaald voordat ik een HD scherm koop.

Gebruikersavatar
Berichten: 415

Re: Pal, ntsc, rgb, ypbpr

google N-PAL convertor (circa EUR 10)
Don't just talk, show your work.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Pal, ntsc, rgb, ypbpr

Dit is voor de PS2, ik kan nergens iets vinden of het ook voor de PS3 geldt.

Als ik voor Component ga, is mijn beeld dan niet beter? Anders lijkt me [url=http://konzoli.com/snakebyte-universal- ... p-216.html]dit[/dit] wel een goed idee, maar ik weet niet of via component het signaal nog steeds in NTSC is.

Met het laatste heb ik ook een drievoudige switch die ik niet nodig heb...

Berichten: 12.262

Re: Pal, ntsc, rgb, ypbpr

Ook een composiet of component signaal houdt gewoon NTSC timings en resoluties aan, en zal waarschijnlijk dus geen oplossing zijn voor een TV die alleen PAL wil weergeven.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Pal, ntsc, rgb, ypbpr

http://en.wikipedia.org/wiki/Component_video

De Ps3 kan in RGB en YPbPr uitzenden via een component kabeltje, het boekje zegt dan niet dat het specifiek NTSC moet zijn (wat het wel zegt met composite)

Maar de teevee's in Amerika zijn volgens mij van een ander formaat dan in europa, dus moet het signaal wel anders zijn. RGB en YPbPr zijn dus signaal overbrengings standaarden, niet het signaal standaard zelf.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Pal, ntsc, rgb, ypbpr

Tussentijdse update, ik heb een PS3 naar SCART omvormer gevonden en besteld via Amazon, hopelijk werkt dat.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Pal, ntsc, rgb, ypbpr

Eindupdate, alles werkt. PS3 naar SCART zorgt voor goede beelden, echter NTSC, of 480i, en niet PAL, of 525i en dat zie je wel. Mijn beelden van de sateliet (digitaal) zijn duidelijker dan de PS3.

Met een HD-scherm moet alles heel goed werken.

Ik heb trouwens een 5.1 versterker er op aangesloten, en dat is echt een aanrader, vooral met Rachet and Clank. Een tweede controller komt er ook aan. Verder staat hij ook in contact met de PC via TVersity, dat heeft me veel koppijn gegeven, maar werkt uiteindelijk. Zo kan ik al mijn media bestanden van de PC op mijn teevee via de PS3 'streamen'

Reageer