Springen naar inhoud

[Boinc] Deeltjesversneller LHC compleet


  • Log in om te kunnen reageren

#1

Kennislink-feed

    Kennislink-feed


  • 0 - 25 berichten
  • 22 berichten
  • Nieuwsbot

Geplaatst op 08 november 2007 - 00:00

Grootste natuurkunde-experiment ter wereld klaar voor tests...


Lees het volledige artikel...

Hier wordt enkel gediscussieerd over het vouwen, wanneer je inhoudelijk wil discussieren over de LHC-deeltjesversneller dan kan dat hier: http://www.wetenscha...showtopic=74487
Bron: www.kennislink.nl

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

Assassinator

    Assassinator


  • >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 november 2007 - 15:08

Als het goed is krijgt LHC@Home dan meer werk? Zou leuk zijn pi.gif
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

#3

Ruben01

    Ruben01


  • >1k berichten
  • 2902 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 november 2007 - 19:02

Als het goed is krijgt LHC@Home dan meer werk? Zou leuk zijn ;)

Waarschijnlijk komt er wel extra werk bij LHC@Home, hopelijk kan ik tegen dan terug op volle toeren meedraaien.
Zoals je waarschijnlijk al opgemerkt hebt lig ik momenteel buiten strijd pi.gif . Ik hoop dat ik snel terug kan meedoen.
BOINC mee met het WSF-team: <a href="http://www.wetenscha...howtopic=60653" target="_blank">http://www.wetenscha...topic=60653</a>

#4

DePurpereWolf

    DePurpereWolf


  • >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 november 2007 - 09:58

Ik zal hopelijk weer deze dinsdag beginnen met berekenen, zowel BOINC als F@H (al is BOINC natuurlijk veel gaver pi.gif )

#5

Ruben01

    Ruben01


  • >1k berichten
  • 2902 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 november 2007 - 10:35

Ik zal hopelijk weer deze dinsdag beginnen met berekenen, zowel BOINC als F@H (al is BOINC natuurlijk veel gaver :D )


F@H met de PS3 ?
BOINC mee met het WSF-team: <a href="http://www.wetenscha...howtopic=60653" target="_blank">http://www.wetenscha...topic=60653</a>

#6

DePurpereWolf

    DePurpereWolf


  • >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 november 2007 - 11:00

Ja, ik kan trouwens iedereen aanraden een ps3 te kopen, enorm gaaf ding.
Jammergenoeg moet ik nu ook gaan sparen voor een platte teevee, want al mijn pixels gaan verloren.

#7

Assassinator

    Assassinator


  • >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 november 2007 - 15:13

Muah, ik heb al een Xbox360 :D Tot nu toe vl vettere en uiteraard ook meer titels dan de PS3. Zou het trouwens ook mogelijk zijn om op de 360 BOINC te doen? Qua software en dergelijke.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

#8

DePurpereWolf

    DePurpereWolf


  • >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 november 2007 - 17:16

Hadden XBOX360's geen problemen met teveel warmte generatie?
:D

Ik heb de ps3 ook niet echt voor zijn games.

#9

Assassinator

    Assassinator


  • >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 november 2007 - 20:07

Hadden XBOX360's geen problemen met teveel warmte generatie?

Ja vooral de 1ste generatie, als je het mij vraagt heeft Microsoft de 360 veel te snel gelanceerd zonder dergelijke problemen te checken. Zo kon de buitenkant van de 360 ook smelten als je er al een lamp te dicht bij had staan, en had de laser de vervelende eigenschap dvd's kapot te branden. Microsoft was vl te gretig, maar dat soort dingen kun je meer verwachten met de 1ste generatie van high-tech spul. Ik heb zelf nog 0 problemen met het apparaat gehad, soms een hele middag en eens wel een avond erbij achter elkaar op gespeeld (had net BioShock gehaald, prachtig spel) dus dan zou een middag Folding@Home of BOINC ook wel moeten lukken :D Vandaar dat ik me afvraag of het software-gewijs zou kunnen.

Ik heb de ps3 ook niet echt voor zijn games.

Hehe, tsja eigenlijk is een apparaat als dat tch een gaming-machine :D Het is en blijft een Playstation :D

Veranderd door Assassinator, 13 november 2007 - 20:09

'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

#10

Ruben01

    Ruben01


  • >1k berichten
  • 2902 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 november 2007 - 20:48

Met een XBOX 360 BOINC draaien was mogelijk dacht ik wanneer je Linux gaat installeren. Ik heb er al verschillende zaken over gelezen op forums maar het is nooit volledig duidelijk. Sommigen zeggen zelf dat je in 32bit mode zo moeten werken ipv 64bit mode.
Eigenlijk weet ik er niet zoveel van om een uitspraak te doen of het al dan niet kan. Misschien weet DPW iets meer ?
Met een PS3 kan je meedoen aan BOINC dacht ik (PS3grid). De Xbox is weinig betrouwbare info over te vinden.

PS: misschien is het beter dat we deze zoektocht verder zetten in het Distributed Computing forum omdat er niet zoveel wetenschappelijk nieuws meer in de topic voorkomt :D .

EDIT Klintersaas: Verplaatst.

Veranderd door Klintersaas, 13 november 2007 - 21:35

BOINC mee met het WSF-team: <a href="http://www.wetenscha...howtopic=60653" target="_blank">http://www.wetenscha...topic=60653</a>

#11

DePurpereWolf

    DePurpereWolf


  • >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 november 2007 - 23:17

De XBOX360 heeft een redelijke processor voor BOINC, maar net zoals de PS3 is het geen echte PC processor, ofwel, de architectuur is er niet echt op ingericht en moet je dus echt speciaal voor de XBOX360 programmatjes gaan ontwikkelen. Het is ook geen CELL ps3 processor maar zit dus een beetje tussen. De XBOX360 CPU word Xenon genoemd, is door IBM gemaakt en is een afgeleidde van de PowerPC (die dingen hebben nog in de Macs gezeten voordat Apple voor Intel ging) Linux is dus wel degelijk mogelijk, op verschillende fora's noemt men het oververhitten van de XBOX een probleem, (maar dan zet jet het toch op 90% ofzo) en het feit dat MS niet zo graag het openstelt voor derden.
Boinc is al een breed programma in dat het verschillende projecten op verschillende computers moet kunnen laten draaien. Voor XBOX360 en PS3 zal dus een speciale BOINC client samen moeten worden gesteld, en speciale WU's voor moeten gemaakt.
Mischien in de toekomst.

#12

Ruben01

    Ruben01


  • >1k berichten
  • 2902 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 november 2007 - 08:30

@DePurpereWolf: kan een xbox360 die werkt in linux dan niet de gewone BOINC clint installeren en zo de gewone WU's berekenen ?
Een BOINC clint voor PS3 moet niet meer gemaakt worden, deze kan hier gedownload worden.

Momenteel heb je op een PS3 wel nog Linux nodig maar volgens deze bron komt daar binnenkort verandering in:

Why do I need to install Linux on the PS3 to run BOINC?
For the time being, you must have Linux installed on the PS3 in order to run BOINC. Sony is porting the client on the PS3 native operating system, so soon you will be able to run BOINC applications directly. With Linux the PS3 becomes like a normal computer for browsing the net, writing documents and running BOINC. It may be worth using it as a computer anyway. The applications deployed with BOINC must also be optimized for the Cell processor in order to take any advantage of the real computational power of the PS3.

BRON: http://www.ps3grid.net/technology.php


Het zou wel fantastisch zijn zo'n machine in ons team te hebben:

Een normale pc kan per uur ongeveer een 10 credits bij elkaar krijgen (dit is een gemiddelde).
Een PS 3 kan 16 keer sneller werken dan een standaard computer en krijgt daarom gemiddeld een 150 credits per uur. Zo zouden we snel stijgen in de rankings :D

"even dromen": 10 uurtjes per dag * 150 credits per uur = 1500 credits per dag van 1 machine.
1500 credits hebben we vanaf de oprichting van het team tot nu toe nog maar 2 keer bereikt en dat zijn dus 2 van onze vijf meest productieve dagen.
BOINC mee met het WSF-team: <a href="http://www.wetenscha...howtopic=60653" target="_blank">http://www.wetenscha...topic=60653</a>

#13

albert davinci

    albert davinci


  • >1k berichten
  • 3165 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 november 2007 - 09:54

Allemaal leuk en aardig maar het gaat nu alweer een lange tijd over distributed computing en niet over die machtig interessante, 27 kilometer lange deeltjesversneller die partikels afschiet met een snelheid van 99,9999% van de lichtsnelheid.

Ik ga dan ook de startpost copiren en in physica plaatsen zodat daar wel over het eigenlijke onderwerp kan worden gesproken (en hier eventueel de titel gewijzigd kan worden :D).
http://www.wetenscha...showtopic=74487
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(
We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures