Vraag over hallucineren

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

Vraag over hallucineren

hallo iedereen,

ik ben bezig aan een eindwerk over hallucinaties en ik vroeg me af of het mogelijk is om op één of andere manier te hallucineren zonder drugs te gebruiken of schyzofreen te zijn...niet enkel visueel maar ook tactiel of auditief.

dank bij voorbaat

Gebruikersavatar
Berichten: 113

Re: Vraag over hallucineren

Een paar nachten niet slapen.
Kabouters bestaan niet

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Vraag over hallucineren

Voldoende uithongering en/of uitdroging?

Per ongeluk gif binnenkrijgen, of vind je dat hetzelfde als drugs gebruiken?
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 420

Re: Vraag over hallucineren

Een paar nachten niet slapen.


Vermoeidheid in het algemeen kan voor hallicunaties zorgen. Het plaatsen van iemand in een totaal onbekende omgeving. Duisternis. Lawaai. Stilte.

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Vraag over hallucineren

Met uw hoofd ergens tegen bonken tot je 'sterretjes' ziet?
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Vraag over hallucineren

Hele hoge koorts. Langdurig verblijf in totale duisternis (?) Bepaalde hersendelen prikkelen met elektronen. Hersentumoren. In sommige situaties kan angst alleen al voldoende zijn.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Berichten: 2

Re: Vraag over hallucineren

bedankt, ik verdiep me op de duisternis (gebrek aan prikkels leid naar het schijnt tot het zelf aanmaken van prikkels door het lichaam..), en de koorts, die was ik vergeten.

indien iemand nog iets interessants weet, het is altijd welkom natuurlijk, wanneer het eindwerk af is probeer ik het hier ergens vrij te stellen voor de geïnteresseerden.

Re: Vraag over hallucineren

Sommige mensen kunnen door middel van yoga en intense spirituele concentratie eigenhandig hallucinaties opwekken. Ze ervaren iets gelijkaardigs als een lsd-trip dan. Dit vereist wel jarenlange ervaring. (onderandere de hippies hielden zich met zo'n praktijken bezig)

Gebruikersavatar
Berichten: 12

Re: Vraag over hallucineren

Ik heb ooit ergens iets gezien op tv van een geleerde (ben de naam kwijt) die kon hallicuneren door olie in water te doen en de bewegingen van de olie te volgen.

Gebruikersavatar
Berichten: 420

Re: Vraag over hallucineren

Ik heb ooit ergens iets gezien op tv van een geleerde (ben de naam kwijt) die kon hallicuneren door olie in water te doen en de bewegingen van de olie te volgen.


Dat klinkt me meer als Hypnose, al kun je er natuurlijk wel over discuteren of beide zaken niet verwant zijn.

Berichten: 88

Re: Vraag over hallucineren

Sensitieve deprivatie wil nogal eens werken: je hangt iemand in een donker kamer in een bad op huidtemperatuur met een goede koptelefoon: je blokkeert de impulsen die je primaire sensitieve cortices ontvangen en daardoor 'ervaar' je de sensaties van impulsen die vanuit 'verder' gelegen hersendelen terugprojecteren op de primaire cortices.

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Vraag over hallucineren

Sensitieve deprivatie wil nogal eens werken: je hangt iemand in een donker kamer in een bad op huidtemperatuur met een goede koptelefoon: je blokkeert de impulsen die je primaire sensitieve cortices ontvangen en daardoor 'ervaar' je de sensaties van impulsen die vanuit 'verder' gelegen hersendelen terugprojecteren op de primaire cortices.


ik dacht dat het sensoriële deprivatie was.

sensitief heeft niets met stimulusprikkeling te makken :shock:

Berichten: 88

Re: Vraag over hallucineren

Mika schreef:Sensitieve deprivatie wil nogal eens werken: je hangt iemand in een donker kamer in een bad op huidtemperatuur met een goede koptelefoon: je blokkeert de impulsen die je primaire sensitieve cortices ontvangen en daardoor 'ervaar' je de sensaties van impulsen die vanuit 'verder' gelegen hersendelen terugprojecteren op de primaire cortices.


ik dacht dat het sensoriële deprivatie was.

sensitief heeft niets met stimulusprikkeling te makken :shock:
idd

Reageer