Firefox

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 3.165

Firefox

Help!

Ik heb een lek gevonden in het fantastische Firefox.

Terwijl ik wat aan het bladeren was met Firefox om een plaatje te zoeken begon mijn 'Windows media player' ineens iets af te spelen. Ik heb het nog 2 keer gecontroleerd, het kwam doordat ik een bepaalde site opende. Biinnen de site klikte ik nergens op.

Wat mij tegen de borst stuit is dat het dus blijkbaar mogelijk is dat een website mijn computer dit laat doen zonder dat mijn toestemming hoeft te worden gevraagd.

Uiteraard zal IE dit gebrek dan ook wel hebben.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Firefox

Welke site is dat dan? Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je bedoelt met "bladeren met Firefox (om een plaatje te zoeken)"

Verder betwijfel ik of het een lek is; zou je het niet eerder bij jezelf zoeken? Heb je ingesteld hoe Firefox bepaalde extensies behandelt? Kijk hiervoor in de opties onder "content" -> "manage" (of vergelijkbare Nederlandse termen :D ).
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Firefox

Je hebt toch NoScript, dacht ik? Verder je instellingen eens nakijken. Was het trouwens extern beginnen te spelen, of was het een WindowsMedia-file die in firefox zelf werd afgespeeld? Bij het eerste geval zou je firewall toch moeten opspelen?

Berichten: 3.165

Re: Firefox

Je hebt toch NoScript, dacht ik? Verder je instellingen eens nakijken. Was het trouwens extern beginnen te spelen, of was het een WindowsMedia-file die in firefox zelf werd afgespeeld? Bij het eerste geval zou je firewall toch moeten opspelen?
Ik heb NoScript aanstaan en een firewall, dat maakt het juist creepy. Blijkbaar kan het afspelen van een geluidsbestand zelfs dan nog zonder toestemming van de gebruiker.

Dit gebeurt wanneer je deze link laadt en even laat staan:
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je bedoelt met "bladeren met Firefox (om een plaatje te zoeken)"
Vooruitbladeren en terugbladeren.
Verder betwijfel ik of het een lek is; zou je het niet eerder bij jezelf zoeken? Heb je ingesteld hoe Firefox bepaalde extensies behandelt? Kijk hiervoor in de opties onder "content" -> "manage" (of vergelijkbare Nederlandse termen :D ).
Daar staat ingesteld dat bepaalde bestandstypen met bepaalde programma's worden geopend. Normaal moet je echter ergens op klikken, vaak zelfs 2 of 3 keer.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Firefox

Dit gebeurt wanneer je deze link laadt en even laat staan: http://images.google.nl/imgres?imgurl=http...l%3Dnl%26sa%3DG
Hier gebeurt niets...

Edit: Bij pagina-info (tabblad media) zie ik zelfs geen audio-files staan.

Edit 2: Blijkbaar zit er toch een .mid op de pagina, maar bij mij laadt die dus niet.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Firefox

Hier gebeurt ook niks, waarschijnlijk staat er ergens een instelling op je pc/firefox die er voor zorgt dat midi files altijd door WMP moeten worden afgespeeld en dit ook automatisch te accepteren.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Firefox

Inderdaad, hier gebeurt ook niets. Toch het lek bij jezelf zoeken dus :D
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 3.165

Re: Firefox

Hier gebeurt ook niks, waarschijnlijk staat er ergens een instelling op je pc/firefox die er voor zorgt dat midi files altijd door WMP moeten worden afgespeeld en dit ook automatisch te accepteren.
Wat zou ik dan moeten veranderen aan de instellingen? Heeft dit ook nog nadelen?

Misschien kan ik een file uploaden waarin jullie mijn instellingen van Firefox kunnen zien?
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Firefox

albert davinci schreef:Wat zou ik dan moeten veranderen aan de instellingen? Heeft dit ook nog nadelen?

Misschien kan ik een file uploaden waarin jullie mijn instellingen van Firefox kunnen zien?


Het enige dat kan is mss het extensiebeheer in firefox: Opties -> Inhoud -> Beheren (rechtsonder). Daar kan je kijken wat die gaat doen met MIDI files. Het is zeker niet gevaarlijk, ik heb nog nooit gehoord van MIDI exploits, dus je kan rustig op je beide oren slapen :D

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Firefox

Het enige dat kan is mss het extensiebeheer in firefox: Opties -> Inhoud -> Beheren (rechtsonder). Daar kan je kijken wat die gaat doen met MIDI files. Het is zeker niet gevaarlijk, ik heb nog nooit gehoord van MIDI exploits, dus je kan rustig op je beide oren slapen :D
Bij mij staat dat veldje overigens gewoon leeg.

Reageer