Kracht op sluisdeur van waterkrachtcentrale nicaragua

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 4

Kracht op sluisdeur van waterkrachtcentrale nicaragua

Beste forumbezoeker,

Bij deze vraag ik om hulp bij het berekenen van de kracht op een sluisdeur, dat wil zeggen een kantelbaar deel ervan, de basculante. Zie de bijlage voor enige visualisatie. Ik ben hier in Nicaragua op stage en ik moet een nood-systeem ontwikkelen dat de basculante kan sluiten in geval de hydrauliek het begeeft. Daarvoor wil ik eerst de kracht uitrekenen die nodig is om deze absculante weer dicht te trekken/duwen. Bijgevoegd ook mijn berekeningen. De kracht van de hydraulische zuigers heb ik berekent dmv oppervlak van de zuiger en werkdruk. Na het berekenen van mijn benodigde moment blijkt die toch niet te kloppen met de kracht die de zuigers, geven terwijl dat uiteraard wel voldoende is. Vóor 60%opening is de kracht van de zuigers meer, maar daarna minder dus dat klopt niet dan zou de basculante niet kunnen sluiten met de zuigers maar dat is wel het geval.

Mijn vraag:

Is de druk minder doordat het water stroomt en niet stilstaat? Daarop is namelijk volgens mij mijn berekning van het water-moment gebaseerd. Alvast bedankt!

saludos técnicos, Niels

NB: excuus voor het belachelijk plaatje maar dit forum laat helaas geen groter bestand toe..
Bijlagen
Torque_by_the_pressure_of_the_water_Tw.doc
(47.5 KiB) 93 keer gedownload

Berichten: 1.007

Re: Kracht op sluisdeur van waterkrachtcentrale nicaragua

Ik denk dat je even wat beter uit moet leggen hoe de constructie in elkaar zit. Liefst een beetje duidelijke tekening. Ik weet namelijk niet wat ik me voor moet stellen bij een basculante. Van de lijntjes in het documentje wordt het mij niet duidelijk.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Kracht op sluisdeur van waterkrachtcentrale nicaragua

NB: excuus voor het belachelijk plaatje maar dit forum laat helaas geen groter bestand toe..
kijk eens in de "help" (knop rechtsbovenaan de indexpagina) onderdeel "berichtopmaak: afbeeldingen". Vooral hoofdstukjes 1 en 3, en zet je betere plaatje dus via Imageshack neer. (maar hou aub evengoed de byteomvang in het redelijke)

Sorry voor dit ongemak :D , maar vooral nieuwelingen hebben nogal eens de neiging om zonder er bij na te denken enorme afbeeldingsbestanden neer te plakken, waardoor zo'n topic tergend traag laadt. Het voor nieuwelingen beperkt houden van uploadmogelijkheden blijkt helaas de enige manier om dit te voorkomen. (en om te voorkomen dat onze server binnen de kortste keren volloopt met plaatjes van 3-5 MB :D die met wat verstand gemaakt ook met enkele tientallen kB toekunnen :D )
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer