Cannabisgebruik

Moderator: ArcherBarry

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Cannabisgebruik

Welk is, op de verwerking in voedsel na, de minst schadelijke gebruikswijze van cannabis? De vraag is kort, maar uiteraard hoop ik een beetje op een verklaring en discussie ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Cannabisgebruik

het gebruik in cosmetica wellicht?
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: Cannabisgebruik

uiteraard bedoel ik het gebruik als drug

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: Cannabisgebruik

zelf dacht ik aan het gebruik van een verstuiver http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabis_%28d...29#Vaporization maar ik heb dit eens vertelt aan een dokter en die geloofde daar niet in (dat dat minder schadelijk is dan roken)

Berichten: 12.262

Re: Cannabisgebruik

Je zou toch denken dat zo'n vaporizer veiliger is dan roken.. er komt in ieder geval minder/geen teer mee, en het scheelt ook in gevaarlijker verbrandingsproducten.

Wellicht is de veiligste methode de THC eerst te extraheren en het dan via een inhalator oid binnen te krijgen, maar dat lijkt me te bewerkelijk voor de gemiddelde gebruiker.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 284

Re: Cannabisgebruik

Het drinken van thee getrokken uit cannabis lijkt me ook één van de minst schadelijke gebruikswijzen te zijn.

Of het lekker is,is een andere zaak.
Ir. E. Oosting,hoofdbreker:

"Ik zou bijvoorbeeld wel eens willen weten waar batterijen eigenlijk zélf op lopen."

Berichten: 12.262

Re: Cannabisgebruik

Het zou kunnen, al is het in de praktijk lastig lipofiele goedjes als THC op zo'n manier in water op te lossen dat ze een beetje in oplossing blijven en op die manier nog tamelijk snel opgenomen worden. Zelfs al is de oplosbaarheid op papier groot genoeg, dan nog is het soms lastiger dan je denkt dat voor elkaar te krijgen.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Cannabisgebruik

En wat dacht je van Spacecake? Ik zie hier niet zo snel gezondheidsbezwaren. http://nl.wikipedia.org/wiki/Spacecake
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 247

Re: Cannabisgebruik

Of intraveneus toedienen van de thc. Lijken mij weinig schadelijke effecten aan verbonden als je juist doseert, proper materiaal gebruikt en ervaring hebt met spuiten geven. Als je nog nooit een spuit gaf zou ik er echter niet aan beginnen. Of misschien een zetpil, even goed snelle opname in het bloed, geen gevolgen voor de longen en misschien minder gevaarlijk dan spuiten. Of een soort bad nemen in Thc, zoals met etherische oliën, ook opname door de huid, maar dan zal je wel veel thc nodig hebben vrees ik :D

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: Cannabisgebruik

Of intraveneus toedienen van de thc. Lijken mij weinig schadelijke effecten aan verbonden als je juist doseert, proper materiaal gebruikt en ervaring hebt met spuiten geven. Als je nog nooit een spuit gaf zou ik er echter niet aan beginnen. Of misschien een zetpil, even goed snelle opname in het bloed, geen gevolgen voor de longen en misschien minder gevaarlijk dan spuiten. Of een soort bad nemen in Thc, zoals met etherische oliën, ook opname door de huid, maar dan zal je wel veel thc nodig hebben vrees ik :D


dat vind ik wel geniaal, bestaat dat werkelijk zon zetpillen of heb je gewoon leuke fantasie?

Gebruikersavatar
Berichten: 284

Re: Cannabisgebruik

Het zou kunnen, al is het in de praktijk lastig lipofiele goedjes als THC op zo'n manier in water op te lossen dat ze een beetje in oplossing blijven en op die manier nog tamelijk snel opgenomen worden. Zelfs al is de oplosbaarheid op papier groot genoeg, dan nog is het soms lastiger dan je denkt dat voor elkaar te krijgen.
Om de THC op te laten lossen dient er olie en/of alcohol aan het water toegevoegd te worden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Marihuanathee
Ir. E. Oosting,hoofdbreker:

"Ik zou bijvoorbeeld wel eens willen weten waar batterijen eigenlijk zélf op lopen."

Berichten: 247

Re: Cannabisgebruik

:D Ik weet niet of het bestaat, ik dacht er zelf aan, waarschijnlijk een beetje beinvloed door trainspotting.

Berichten: 5

Re: Cannabisgebruik

Een Amerikaans onderzoek heeft uitgewezen dat de werkzame stof TETRA HYDRO CANNABIONOL of THC op langere termijn schadelijk is voor de LEVER.

Ook kunnen Geestesziekten ontstaan (Zoals bv. Schizzofreenie en Cronische depressie en agressieviteit)

Er bestaat geen VEILIGE manier om Cannabis toe te dienen!!!

groetjes van een ex-gebruiker

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Cannabisgebruik

Een Amerikaans onderzoek heeft uitgewezen dat de werkzame stof TETRA HYDRO CANNABIONOL of THC op langere termijn schadelijk is voor de LEVER.
En? Dat is alcohol ook. Ook overvloedig melk drinken kan je lever aantasten. Zelfs bepaalde medicijnen zijn slecht voor je lever (cannabis wordt ook als medicijn voorgeschreven, maar ook andere medicijnen zijn slecht voor je lever). Je zegt dat dit op lange termijn is, wat is dat dan? Na 40 jaar 3 joints per week of zo?
Ook kunnen Geestesziekten ontstaan (Zoals bv. Schizzofreenie en Cronische depressie en agressieviteit)
Lichamelijk zeker; iemand bij mij in de buurt heeft er epileptische aanvallen aan over gehouden. Of dit niet was gebeurd als hij de cannabis oraal gebruikte, weet ik niet.
Er bestaat geen VEILIGE manier om Cannabis toe te dienen!!!
Weet ik ook nog zo niet.

Groetjes van iemand die nog nooit gebruikt heeft.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 5

Re: Cannabisgebruik

Hey,laten we het er maar op houden dat IK er niet van opgeknapt ben,lol

Reageer