Windows xp welkom scherm

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 997

Windows xp welkom scherm

Ik heb op mijn computer slechts 1 gebruiker. Toch moet ik, telkens ik mijn pc opstart in het welkom scherm van windows xp die gebruiker ("Eigenaar") erop klikken om werkelijk windows te verkrijgen. Is er een manier om dit te omzeilen, dat als ik mijn pc opstart dat ik hij dan meteen met die gebruiker opstart?

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Windows xp welkom scherm

  1. Ga naar het Configuratiescherm en kies voor Gebruikersaccounts
  2. Klik op "De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen"
  3. Zet het bovenste vinkje uit (=Het welkomstvenster gebruiken)
Dit werkt overigens alleen als je geen wachtwoord hebt ingeschakeld (maar dat lijkt me logisch).
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 202

Re: Windows xp welkom scherm

En als dat het niet doet kun je dit nog gebruikken

http://support.microsoft.com/kb/315231

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Windows xp welkom scherm

Dat beveel ik niet aan, dat is een paardenmiddel. Je omzeilt het probleem dan namelijk in plaats van dat je het echt oplost. Bovendien ben je dan in het register aan het werken, iets wat niet voor iedereen is weggelegd. Als je heel specifiek de instructies volgt kan het goed gaa, maar ene klein foutje kan grote gevolgen hebben.

Bovendien zou mijn methode gewoon moeten werken, aangezien het een standaardfunctie is van Windows.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 1.007

Re: Windows xp welkom scherm

De oplossing van Ger werkt niet (althans bij mij niet). In plaats van het XP welkomsscherm krijg je dan gewoon het "oude" aanmeldscherm (zoals dat in Windows98 enzo gebruikelijk was). Je kan dit vinkje dus gewoon aan laten staan. De oplossing gaat als volgt:

START > Uitvoeren > type in: "control userpasswords2" (zonder de aanhalingstekens). Klik nu eerst de gebruiker aan waarmee je voortaan wilt aanmelden en haal vervolgens het vinkje weg bij "Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken".

Na dit gedaan te hebben krijg je nog steeds wel een welkomstscherm als je de pc uit standby-stand haalt, maar dat kun je uit zetten onder Configuratiescherm > Energiebeheer > tabblad "Geavanceerd" > "Wachtwoord vragen als de computer uit stand-by wordt gehaald".

Succes!

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: Windows xp welkom scherm

Ik heb maar meteen de oplossing Sjakko toegepast, nu maar hopen dat het werkt.

Berichten: 1.007

Re: Windows xp welkom scherm

Het zou moeten werken. Laat het even weten.

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: Windows xp welkom scherm

het werkt, bedankt

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Windows xp welkom scherm

meijuh schreef:En als dat het niet doet kun je dit nog gebruikken

Dat beveel ik niet aan, dat is een paardenmiddel. Je omzeilt het probleem dan namelijk in plaats van dat je het echt oplost. Bovendien ben je dan in het register aan het werken, iets wat niet voor iedereen is weggelegd.
Er is een tooltje waarmee je dit (en veel andere systeemdingen in Windows) kan instellen: Microsoft Powertoy "TweakUI" for XP. Je hoeft dan dus niet meer zelf handmatig de registry aan te passen. Bovendien kan het nog veel meer dan automatisch inloggen:
This PowerToy gives you access to system settings that are not exposed in the Windows XP default user interface, including mouse settings, Explorer settings, taskbar settings, and more.

Version 2.10 requires Windows XP Service Pack 1 or Windows Server 2003.
Zie ook de bron (met nog meer leuke toys) of download direct (147 kB).
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer