mensen op hun kop

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 232

mensen op hun kop

Kan iemand mij nog eens uitleggen waarom de mensen in Australië niet op hun hoofd staan? Het is misschien een stomme vraag, ik weet het, maar ik geraak er niet echt uit :shock:

Berichten: 510

Re: mensen op hun kop

Omdat je met je hoofd niet kan lopen? Nee, iedereen wordt aangetrokken door de aarde, dus mensen in Australie ook. En waar ter wereld dat ook is, dat maakt niet uit.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: mensen op hun kop

De aarde is een bol, een bol heeft geen boven- of onderkant.

Berichten: 232

Re: mensen op hun kop

Maar stel nu dat je vanuit de ruimte de aarde kan zien met elke mens in detail. Dan zie je de imaginaire onder- en bovenkant van de bol en als de mensen in Australië zich dan zogezegd vanonder bevinden, zou je hen dan niet ondersteboven zien lopen? Of toch op zijn minst loodrecht op het aardoppervlak, min of meer schuin dus.

Berichten: 510

Re: mensen op hun kop

Pak een voetbal, plak hierop verschillende poppetjes. En kijk er van een afstand naar. Wat zie je? Juist, als je de aarde van een afstand bekijkt en je zou mensen kunnen zien lopen kan het zijn dat ze t.o.v. jou op zijn kop lopen.

Berichten: 232

Re: mensen op hun kop

Pak een voetbal, plak hierop verschillende poppetjes. En kijk er van een afstand naar. Wat zie je? Juist, als je de aarde van een afstand bekijkt en je zou mensen kunnen zien lopen kan het zijn dat ze t.o.v. jou op zijn kop lopen.


Dus het heeft weer te maken met dat "ten opzichte van", tov mij lopen ze wel op hun kop maar ten opzichte van de aarde niet. En als je het nu tov de ruimte zou bekijken? Als een soort totaal?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: mensen op hun kop

Ook "de ruimte" heeft geen boven- of onderkant.

Reageer