Uren verdeling

Moderators: dirkwb, Xilvo

Reageer
Berichten: 5

Uren verdeling

Beste forum lezer,

Mijn "probleem" is als volgt: met zijn 4 vieren hebben we iet gebouwd, de ene heeft hierin meer gewerkt dan de ander..

we hebben onderling een vereken sleutel afgesproken van € 15

nu kom ik, wij niet uit deze verdeling /verekening.. inmiddel heb ik al 3 varianten...

UREN

JAN 880,5

GIJS 511,5

ROBERTJAN 432

KOEN 656

Graag hulp!

Alvst bedankt

Groeten,

Robertjan Jansen van rosendaal

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Uren verdeling

In snap je bedoeling niet echt, wat doet die "verrekensleutel" van €15?

Is het niet eenvoudiger iedereen evenredig met het aantal uren te betalen?
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 5

Re: Uren verdeling

TD schreef:In snap je bedoeling niet echt, wat doet die "verrekensleutel" van €15?

Is het niet eenvoudiger iedereen evenredig met het aantal uren te betalen?
Bedankt voor je snelle reactie!

"verrekensleutel" van €15? is bedoelt om elkaar te betalen voor de uren die je meer hebt gewerkt dan de ander

bv Robertjan heeft de minst uren die zal dan een bepaald aantal uren maal € 15 aan de rest moeten betalen..

Je opmerking:

Is het niet eenvoudiger iedereen evenredig met het aantal uren te betalen?

Kan je dit nader toelichten of evt uitrekenen ?

alvst bedankt !

Gr.

Robertjan

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Uren verdeling

Stel jullie hebben samen 100 uren gewerkt aan €10/u, dus samen ontvangen jullie €1000.

Persoon A werkte 40u, B 25u, C 20u en D 15u en krijgen resp. €400, €250, €200 en €150.

Indien iedereen standaard evenveel betaald wordt (€250 dus), bepaal je dan de verschillen.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 5

Re: Uren verdeling

TD schreef:Stel jullie hebben samen 100 uren gewerkt aan €10/u, dus samen ontvangen jullie €1000.

Persoon A werkte 40u, B 25u, C 20u en D 15u en krijgen resp. €400, €250, €200 en €150.

Indien iedereen standaard evenveel betaald wordt (€250 dus), bepaal je dan de verschillen.
Weer bedankt voor je snelle reactie!,

In de bijlage heb ik je voorstel uitgewerkt, deze kwam overeen met mijn berekening 2

Bedoel je dit?

Zoals je ziet heb ik er een percentage achter gezet, wat mij nog niet kan overtuigen aan deze berekening is:

Koen heeft 26 % van de uren gemaakt ( en ook 224.5 uur meer dan Gijs ) en krijgt maar € 540, 5% betaalt..??

Wat doe / zie ik nou verkeerd?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Uren verdeling

gewoon
\(\mbox{te verdelen bedrag} \cdot \frac{\mbox{gepresteerde uren}}{\mbox{totaal aantal uren}}\)
lijkt me logisch
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 5

Re: Uren verdeling

gewoon
\(\mbox{te verdelen bedrag} \cdot \frac{\mbox{gepresteerde uren}}{\mbox{totaal aantal uren}}\)
lijkt me logisch
Bedankt voor je reactie: graag nog meer uitleg..

maar welk bedrag, is dan het ( onderling) te verdelen bedrag ?

bv Jan 880.5/2480 maal ..??

er moet onderling verekend worden..

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Uren verdeling

Geef eens duidelijk aan op welke manier jullie het geld ontvangen.

Krijgt iedereen standaard 1/4 of krijgt iemand alles en is het dan te verdelen?
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 5

Re: Uren verdeling

TD schreef:Geef eens duidelijk aan op welke manier jullie het geld ontvangen.

Krijgt iedereen standaard 1/4 of krijgt iemand alles en is het dan te verdelen?
Iedereen heeft een aantal uren gewerkt in dit gezamelijke project, omdat van te voren al duidelijk was dat de een meer hieraan kon werken dan de ander, is een uurloon, (€15) verrekensleutel afgesproken om na afloop elkaar te betalen voor de meer gewerkte uren dan de ander.

Nu is het project klaar, en dient er onderling nog verrekend te worden voor de uren die de een meer of minder heeft gemaakt dan de ander..

we ontvangen m.i dus van elkaar, naar rato, maar hier komen wij dus niet uit..

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Uren verdeling

Het is mij nog altijd niet duidelijk wat de rol van de verrekensleutel is.

Als het uurloon €x is (is dat 15? of is die 15 de sleutel?), dan geef je gewoon ieder het deel dat'ie verdient:

(gewerkte uren door persoon A)/(gewerkte uren door iedereen)

Zie de formule van jhnbk, wat is daar onduidelijk aan?
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Uren verdeling

in mijn formule krijg je van het aantal betaalde uren, de procent die jezelf gepresteerd hebt
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 20

Re: Uren verdeling

Ik neem even aan dat ze met hun 4en een huis hebben gebouwd waar ze nu alle 4 in wonen

Totaal is er 2480 ingestoken.

Gemiddeld is dat 2480/4 = 620 uur per persoon

Omdat ze niet allemaal aan die 620 uur komen, huren de mensen met minder dan 620 uur de anderen in voor 15 euro per uur. Dus een invalsuur-regeling

Jan heeft 880,5 - 620 = 260,5 invalsuren gedraaid

Koen heeft 656 - 620 = 36 invalsuren gedraaid

Gijs had voor 620 - 511,5 = 108,5 uur een invaller nodig

RJ had voor 620 - 432 = 188 uur een invaller nodig

Jan krijgt in totaal 260,5 x 15 = 3907,50 euro

Koen krijgt in totaal 36 x 15 = 540 euro

Gijs betaalt in totaal 79,5 x 15 = 1627,50 euro

RJ betaalt in totaal 188 x 15 = 2820 euro

En dit kan inderdaad verrekend worden door :

RJ betaalt Jan 2820 euro

Gijs betaalt Jan 1087,50 euro

Gijs betaalt Koen 540 euro

====================================

Dit komt overeen met berekening 2 (in het Excel-bestand van de 1e post), op een afrondingsverschil na

Berekening 2 is in feite hetzelfde als hierboven, met het verschil dat daar men eerst 880,5 uur aan geld inlegt en daarna aan ieder 260,5 uur (3907,50 euro) uitkeert, waarbij je weer op 620 uur gemiddeld komt.

Berekening 1 is fout. Hier is een voorbeeld om aan te geven hoe dit fout gaat :

stel dat er 3 personen zijn. persoon A werkt 0 uur, persoon B werkt 1 uur en persoon C werkt 1,01 uur (deze ging net nog een kleine minuut door na B).

Met de redenatie van berekening 1, betaalt persoon A 1 uurloon aan persoon B. Daarna betalen A en B ieder 0,005 uur uit aan persoon C.

Persoon C krijgt minder dan persoon B, terwijl hij meer heeft gewerkt

Wat verder fout gaat, is dat als persoon A 1 uur gewerkt had en persoon B 0 uur, persoon A van -15 euro overgaat naar 15 euro, dus dat het uur werken hem 30 euro heeft opgeleverd

Bij berekening 3 gaat het fout, doordat steeds de te-betalen-bedragen gedeeld worden door 3, terwijl ze gedeeld moeten worden door 4. Ja, dat klopt, de persoon die betaald wordt, moet zelf ook meedragen aan zijn eigen betaling. Weer een voorbeeld om aan te geven hoe dit fout gaat :

persoon A werkt 0 uur, persoon B werkt 1 uur.

Bij berekening 3, betaalt persoon A 15 euro aan persoon B

Als i.p.v. persoon B, persoon A dat ene uur gewerkt had (en persoon B dus niet), dan krijgt persoon A 15 euro

Het verschil tussen die 2 scenario's is dat 1 uur werken, 30 euro verschilt in de balans

=====================================

Ik hoop dat dit duidelijk is

Reageer