Gasten kunnen niets meer posten

Reageer
Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Gasten kunnen niets meer posten

In het begin van Wetenschapsforum kon je als gast net zoveel als een gebruiker: lezen, reageren en nieuwe topics plaatsen. Later zijn we daar vanaf gestapt, omdat er toch veel misbruik werd gemaakt van die mogelijkheid. En hoe groter we worden, hoe moeilijker die problemen zijn om te bestrijden. Controle is vrijwel onmogelijk, het voelt soms als dweilen met de kraan open. Nog tijden lang kon je als gast misschien niet je eigen topic starten, maar wel reageren op een bestaand topic.


Zojuist is ook de optie om als gast te kunnen reageren uitgezet. Als gast kan je dus nog wel alles lezen (en dat zal ook zo blijven), maar om een bericht te kunnen plaatsen wordt het noodzakelijk om je aan te melden. We hadden het ook liever anders gezien, maar de rotte appels kwamen in steeds grotere getale aanzetten. Tot onze spijt moeten welwillende gasten daar onder lijden. We letten er overigens wel op dat de drempel om in te schrijven laag blijft, bijvoorbeeld door het niet verplicht te stellen om aanvullende persoonlijke informatie in te vullen.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 647

Re: Gasten kunnen niets meer posten

Ter info: kreeg je teveel botspam binnen, of ging het om nutteloze reacties van gasten?
???

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Gasten kunnen niets meer posten

Voor zover ik weet, ging het niet om botspam maar de (gemiddelde) teleurstellende kwaliteit van de berichten van gasten.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Gasten kunnen niets meer posten

Voor zover ik weet, ging het niet om botspam maar de (gemiddelde) teleurstellende kwaliteit van de berichten van gasten.
En om de rotte appels die het voor de rest verpestten. Het probleem met gasten is namelijk dat je geen direct contact met ze op kan nemen om ze bij te sturen, en ook geen maatregelen kan treffen. Dat is dweilen met de kraan open...
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer