Bouwkunde en statica

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 4.502

Bouwkunde en statica

Ook bij deze site een topic als hulpmiddel voor de nieuw lichting studenten met mechanica of statica in hun pakket

;wel een bestand C:\forum op je HD zetten! ;)

http://communities.zeelandnet.nl/data/free...showdir=statica

Berichten: 8.614

Re: Bouwkunde en statica

Volgens mij staat dit hier ook al. Het lijkt mij bovendien meer iets voor "Handige links".
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 4.502

Re: Bouwkunde en statica

Klopt,Klintersaas,alleen zijn er wel figuren die bijv.alleen "huiswerk"bekijken en niet "natuurkunde"met mechanica.

Wat de handige links betreft,mijn site werd ergens m.b.v. een vriendelijk medelid ergens gedeponeerd op deze site,maar is lastig te vinden,vandaar dat ik verval in herhalingsoefeningen,hetgeen tot resultaat heeft dat bijv.mijn programma voor 3-scharnierspanten al ruim 16000 keer werd gedownload en het controleprogramma voor stalen en houten balken ongeveer 3200 keer,andere in mindere mate! ;)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Bouwkunde en statica

Oktagon, in de handige links kun je een korte beschrijving plaatsen en een stelletje sleutelwoorden toevoegen (woorden die je in google zou ingeven als je zoiets zou zoeken). Dan wordt de vindkans (ook vanaf buiten met google, want die heeft wsf ook goed in de peiling) een stuk hoger dan door de tekst die je nu plaatst en die over een paar dagen in beide topics een eind in de lijst zal zijn weggezakt.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 4.502

Re: Bouwkunde en statica

Hallo Jan,

Ik ben al eens eerder met deze materie van sleutelwoorden bezig geweest,kreeg ook nog hulp van een vriendelijk medelid,resultaat als eerder vermeld.

Zelf ben ik een grote analfabeet om dat soort kunstjes uit te proberen,dus beperk ik me maar tot herhalingsoefeningen,totdat ik mogelijk ineens de geest krijg en een goede methode kan gebruiken,Sinterklaas had ze gisteravond niet in de aanbieding. ;)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Bouwkunde en statica

Ik heb de balle verstand van bouwkundestatica. Maar als jijzelf naar dat soort programmaatjes op zoek zou gaan met google, welke woorden zou je dan intikken denk je? (verplaats je daarbij ook in de gedachten van minder kundigen).

Dan zijn dát de woorden om als sleutelwoorden toe te voegen. Google vind ze dan namelijk in een stukje tekst vlak bij elkaar, concludeert daaruit een hoge mate van relevantie en plaatst het al gauw hoog in de hitlijst.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 4.502

Re: Bouwkunde en statica

Dit werd er op "handige links" al geprojecteerd;jij en andere leverden nog meewerkend commentaar!

DUS.....
ypsilon schreef:http://communities.zeelandnet.nl/data/freeware/

Inhoud en sleutelwoorden: freeware en afbeeldingen, techniek, statica, bouwkundige programma's

Taal: Ned

Niveau voorkennis: voor studenten en bouwkundig geïnteresseerden
Ypsilon vermeldde nog: "Reden voor bewerken :nieuwe URL",duidelijk was dat niet voor mij of doelde hij op de hierboven vermelde URL?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Bouwkunde en statica

stel nou dat ik de trekkracht in een spant wil berekenen..... Zou ik dan zoiets vinden in een van die programmaatjes? Stel van wel...... Echter, met google "trekkracht spant formule" krijg ik geen enkele hit op zo'n verwijzing. Da's zonde.
inhoud en sleutelwoorden: tabellen en formules voor engineering. Units, Formulae, Mechanics, Directives, Ergonomics, Reliability/Safety, Quality, Environment, Materials, Fatigue /Impact, Manufacturing, Corrosion, Tribology (lubrication and friction), Vibration/Noise, Drawing Documents, Shaft Fits, Surface Finish, Keyways, Hardness, Rotating Gears, Machine parts, Flanges/Piping, Wire/Mesh, Circlips /Pins Rivets, Adhesives, Screws, Sections ....Beams, Lifting....... Transport, Seals Pumps....... Valves, Fluid Power

taal: eng niveau voorkennis: afh. v. onderwerp
Nou hoeft het waarschijnlijk niet zo uitputtend als in bovenstaande lijst, maar het geeft een beetje de idee weer.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 4.502

Re: Bouwkunde en statica

Ik blijf met mijn programma´s in dit taalkundig eenvoudig deltagebied en zou als sleutelwoorden kunnen gebruiken,behalve de reeds eerder bredere aanduidingen,

Sterkteberekeningen van hout en staalconstructies met invoeren van belastingen,toelaatbare spanningen.

Doorbuigingen,weergave van alle in de handel zijnde stalen profielen en houtmaten bij de uitkomst van berekeningen.

Optredende trek/druk en knikspanningen bij balken,3/scharnierspanten,tralieliggers,etc.

Vrij invoeren van veiligheidscoefficienten en keuzes toelaatbare spanningen
.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Bouwkunde en statica

oktagon schreef:Sterkteberekeningen van hout en staal constructies met invoeren van belastingen, toelaatbare spanningen.

Doorbuigingen,weergave van alle in de handel zijnde stalen profielen en houtmaten bij de uitkomst van berekeningen.

Optredende trek/druk en knikspanningen bij balken, 3/scharnierspanten, tralieliggers, etc.

Vrij invoeren van veiligheidscoëfficiënten en keuzes toelaatbare spanningen
.
Kijk,

a) dat zegt al heel wat beter wat ik er ga aantreffen,

en

b) het geeft me een veel betere kans het via google te treffen als ik een vergelijkbaar probleem heb..... ;)

Iemand nog ideeën?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 4.502

Re: Bouwkunde en statica

Zelfs jij Jan met je non-knowledge van bouwk.statica,kunt met mijn programma's werken.

Als oefening liet ik mijn a-techn.gemalin ermee darren en met enige lichte aanwijzingen gaf dat goede resultaten,dus ik neem aan dat onze (potentiele) studenten met ook weinig achtergrond-kennis,zoals tegenwoordig veel in de mode is,zullen er ook mee kunnen werken.

Berichten: 4.502

Re: Bouwkunde en statica

STATICA BEREKENINGEN bouwkunde voor hout en staal,doorbuigingen, spanningen,veiligheden,profielen

ook te zien op:

http://groups.msn.com/FREEWAREoktagon

Berichten: 1

Re: Bouwkunde en statica

in uw programma moet je kiezen uit 3 keuze voor doorbuigingslimiet in staal.

waneer welke limiet ?

groeten jos

Berichten: 4.502

Re: Bouwkunde en statica

Een heel trage reactie:

Doorbuigingsgrenzen worden gegeven door de TGB (overheid)

@ Jan vdVelde:

Mogelijk oud nieuws:

Als je tegenwoordig op Google intikt de woorden "Statica freeware ",dan rollen er diverse URL's uit;ik kreeg zelfs reacties uit Brazilie ,Duitsland en Luxemburg,welke de site - an sich- in hun landstaal weergeeft.Nooit geweten!

Reageer