Mijn bijlagen beheren

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Mijn bijlagen beheren

Waar (in mijn profiel) kan ik mijn bijlagen 'beheren'?


Ik zie bovenaan in 'instellingen' wel mijn recente bijlagen, maar nergens een overzicht van álle bijlagen plus mogelijkheid om ze te verwijderen o.i.d.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Mijn bijlagen beheren

Instellingen --> links in de menubalk onder het menu 'OPTIES' klik je op de 2e link 'Jouw bijlagen beheren'

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Mijn bijlagen beheren

Hier moet je zijn.

Je komt daar door naar je instellingen te gaan. Aan de linkerkant zie je de menubalk. Onder de voorlaatste kop "Opties" vind je als tweede item "Jouw bijlagen beheren". Daar kun je zien hoeveel ruimte je hebt gebruikt en nog over hebt, en eventueel ruimte vrij maken door bijlagen te verwijderen.


Tevens even naar "Site en softwaregerelateerd" verplaatst.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Mijn bijlagen beheren

Bedankt! Wat heb ik toch onzorgvuldig gekeken. Shame on me.
Tevens even naar "Site en softwaregerelateerd" verplaatst.
Nogmaals: shame on me :D
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Mijn bijlagen beheren

Jahaa, en als ik daar op het knopje "verwijder" klik, verdwijnt dus ook dat verduidelijkende plaatje uit mijn bericht van 3 weken geleden........?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 8.614

Re: Mijn bijlagen beheren

Bespeur ik daar een onderwerp voor een helpitem?
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Mijn bijlagen beheren

Elementary, dear Watson, elementary....... :D
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Mijn bijlagen beheren

Jahaa, en als ik daar op het knopje "verwijder" klik, verdwijnt dus ook dat verduidelijkende plaatje uit mijn bericht van 3 weken geleden........?
Ja dat klopt. Maar bij een erg oud topic is dat wel te overzien denk ik.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Mijn bijlagen beheren

Ja dat klopt. Maar bij een erg oud topic is dat wel te overzien denk ik.
Soms is het toch wel spijtig wanneer er bijvoorbeeld een afbeelding weg is. Wanneer je de zoekfunctie gebruikt en je op een topic komt waar je iets aan zou hebben en alle afbeeldingen zijn weg dan is eigenlijk heel de topic nutteloos.

ik denk dat met de huidige bijlagenruimte we niet mogen klagen en dat wanneer je de ruimte nuttig besteed er een heleboel afbeeldingen in kunnen worden opgeslagen.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Mijn bijlagen beheren

Ja dat klopt. Maar bij een erg oud topic is dat wel te overzien denk ik.
Daar ben ik het niet mee eens. Als we beginnen aan het verwijderen van bijvoorbeeld afbeeldingen dan is het einde zoek. Sommige vragen en het nut van antwoorden staan of vallen door hun afbeeldingen. Die verwijderen zou erg zonde zijn.


Mocht iemand gebrek aan ruimte krijgen, laat dat dan weten voordat je dingen gaat verwijderen. We kunnen ongetwijfeld een betere oplossing bedenken.


Ik overweeg overigens om het verwijderen van bijlagen onmogelijk te maken, waar uiteraard tegenover staat dat de ruimte voor bijlagen onbeperkt is. Helaas hebben we nog geen goed inzicht in wat de consequenties daarvoor zijn wat betreft de dataopslag, het dataverkeer en de daaruit voortvloeiende kosten.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Mijn bijlagen beheren

Sommige vragen en het nut van antwoorden staan of vallen door hun afbeeldingen. Die verwijderen zou erg zonde zijn.
Bij die vragen is het natuurlijk onverstandig afbeeldingen te verwijderen. Maar bij andere topics zijn ze slechts voor een klein deel nuttig; daar zou het niet zo'n ramp zijn omdat de tekst het grootste deel verduidelijkt. Maar ik begrijp dat het bij voorkeur ongewenst is. Sommige pdf's nemen overigens wel wat ruimte in en dan is die 2 MB zo vol.


Kun je trouwens niet eerst een tijdje naar bijv. 10 of 20 MB te gaan, i.p.v. direct de overstap te maken naar onbeperkt?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Mijn bijlagen beheren

Phys schreef:Bij die vragen is het natuurlijk onverstandig afbeeldingen te verwijderen. Maar bij andere topics zijn ze slechts voor een klein deel nuttig; daar zou het niet zo'n ramp zijn omdat de tekst het grootste deel verduidelijkt. Maar ik begrijp dat het bij voorkeur ongewenst is. Sommige pdf's nemen overigens wel wat ruimte in en dan is die 2 MB zo vol.


Kun je trouwens niet eerst een tijdje naar bijv. 10 of 20 MB te gaan, i.p.v. direct de overstap te maken naar onbeperkt?
Wanneer je een pdf gaat opslaan dan gaat het inderdaad iets sneller vooruit. Het vergroten of overstappen naar een onbeperkt systeem is ook niet altijd een goed idee denk ik omdat sommige gebruikers dan niet optimaal gaan omspringen met hun ruimte en bijvoorbeeld plaatjes in een te groot formaat ofzo uploaden.


Is het niet mogelijk om een systeem te maken dat gebruikers extra ruimte kunnen aanvragen en dit goedgekeurd moet worden door een persoon. Als die persoon dan ziet dat die gebruiker zijn ruimte niet goed besteed dat het verzoek dan afgewezen wordt en wanneer die extra ruimte positief zou zijn voor het forum (zoals voor Phys die waarschijnlijk nuttige info online wil plaatsen) de aanvraag goedgekeurd wordt ?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Mijn bijlagen beheren

Is het niet mogelijk om een systeem te maken dat gebruikers extra ruimte kunnen aanvragen en dit goedgekeurd moet worden door een persoon. Als die persoon dan ziet dat die gebruiker zijn ruimte niet goed besteed dat het verzoek dan afgewezen wordt en wanneer die extra ruimte positief zou zijn voor het forum (zoals voor Phys die waarschijnlijk nuttige info online wil plaatsen) de aanvraag goedgekeurd wordt ?
Dat vind ik een erg goed idee.


Volgens mij zitten (nog) niet veel gebruikers aan hun limiet, dus het vinden (en implementeren) van een oplossing hoeft niet op korte termijn te gebeuren. Maar ik vind het een goed voorstel: wanneer blijkt dat iemand de limiet dreigt te overschrijden, maar blijkt dat deze persoon efficiënt gebruik maakt van de beschikbare ruimte (bijvoorbeeld jpg plaatst in plaats van bmp), dan kunnen de beperkingen worden opgeheven.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Mijn bijlagen beheren

(bijvoorbeeld jpg plaatst in plaats van bmp),
bmp's kunnen niet eens geplaatst worden.


Wél merk ik in het algemeen dat een beetje netjes bijsnijden, en waar mogelijk het formaat wat verkleinen (tot 70% verkleinen betekent een 30% geringere hoogte en een 30% geringere breedte, en daarmee een 50% geringere omvang......), je al rap een bytewinst van 60-70% boekt.


Anders wordt dat met documenten in de bijlagen. Maar die zie ik niet zó vaak.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Mijn bijlagen beheren

voorstel: wanneer blijkt dat iemand de limiet dreigt te overschrijden, maar blijkt dat deze persoon efficiënt gebruik maakt van de beschikbare ruimte (bijvoorbeeld jpg plaatst in plaats van bmp), dan kunnen de beperkingen worden opgeheven.
hier kom ik op het gemakje in beeld, over een maand of twee is de rek eruit: met 207 bijlagen (gemiddeld ca 19 kB per bijlage) is nu 80% van mijn limiet gevuld. Ik kan daar geen schoonmaak in houden zonder schade te doen aan topics. Phys heeft wél een schoonmaak gehouden, en verdomd als we een van zijn gewiste afbeeldingen niet node misten bij de behandeling van een of ander probleem kortgeleden.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer