Zoekfunctie

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 4.502

Zoekfunctie

Ik poogde met een zoekfunctie,welke staat onder Bewerken (wrs.Windows XP) via het woord Statica bij mijn site te komen ,ook via Sterkteberekeningen.

Ik vond niets,ook geen andere sites,dus mijn vraag,speciaal aan Jan vdV,die zich nogal inspant en heeft ingespannen om verwijzingen te maken,wijs me de weg!

Nb.Als dit via Google moet,dan krijg je een veel te breed bereik;kan het beperkt blijven tot de "Handige Links"?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Zoekfunctie

Ik poogde met een zoekfunctie,welke staat onder Bewerken (wrs.Windows XP) via het woord Statica bij mijn site te komen ,ook via Sterkteberekeningen.
Da's toch niet de zoeker van je verkenner hè. Want die zoekt allleen maar op je eigen computer.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Zoekfunctie

Nb.Als dit via Google moet,dan krijg je een veel te breed bereik;kan het beperkt blijven tot de "Handige Links"?
Ik heb even gezocht via google en door een paar instellingen te veranderen bij geavanceerd zoeken kom ik jouw site (FREEWARE oktagon 2007) tegen bij zoekresultaat nummer 8.

Ik heb het volgende ingesteld:

met alle woorden : statica

Alleen pagina's geschreven in het: Nederlands

Pagina's zoeken in: Nederland

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Zoekfunctie

Oktagon, ik heb je site eens bezocht.

Je bent een man van weinig woorden. :( Die welkomstpagina bevat heel weinig tekst.
Nb.Als dit via Google moet,dan krijg je een veel te breed bereik;kan het beperkt blijven tot de "Handige Links"?
Dat brede bereik valt reuze mee: Je paginatitle is statica berekeningen Als ik dat intik in Google is jouw site de eerste hit :D .

Tik ik simpelweg statica(korter en algemener kan niet denk ik), dan kom ik op pagina 3 van de hits eerst een paar verwijzingen tegen naar recente topics over jouw site hier op WSF, en dan halverwege die pagina (plaats 25 of zo) jouw site zelf, met deze vermelding:
statica berekeningen

statica berekeningen. Welkom. klik hier om in te loggen. ik wil lid worden! Welkom op de community statica berekeningen! ...

communities.zeelandnet.nl/data/freeware/ - 15k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
die 25e plaats op statica vind ik een fantastisch resultaat voor je site :D . De pagina's ervoor zijn gevuld met boekverwijzingen, dingen van TUDelft etc. Maar ja, wat vind ik dan op die google-pagina IN jouw hit?: weinig nuttige woorden van jou die uitleggen wat ik op die site ga aantreffen :D . Of ik erop zou klikken als ik zoiets zocht, geen idee.

Dus: Je site zelf is gevuld met te weinig (nuttige) woorden voor:

a) google om houvast aan te krijgen. Steek eens een serietje sleutelwoorden bovenin. Met alleen "statica" haal je de 25e plaats. Da's heel netjes. Maar ik zou niet alleen met statica googlen. Ik zou daar dan wat woorden aan toevoegen, bijv statica constructie en die vindt google NIET op jouw site, wel in andere. Dan donder je dus ook gelijk naar beneden in de pageranks.

b) de zoekende persoon om gelijk te weten aan de hand van de google-weergave dat 'ie hier iets nuttigs gaat vinden.

Vooral dat "klik hier om in te loggen" lokt niet. Nou zal dat onvermijdelijk zijn op die community, maar dat moet je dan goed maken door wat meer nuttige tekst.
oktagon.gif
oktagon.gif (5.4 KiB) 511 keer bekeken
Ik zou dus eerst en vooral eens iets doen aan dat rood omcirkelde deel. Dat welkom, dat geloof ik wel. Weggooien, en ik zou in een paar korte woorden uitleggen uitleggen wat de inhoud is. De eerste regel van dat stuk loopt een goede kans afgebeeld te gaan worden in de google-hit.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Zoekfunctie

EDIT>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

NB: in tegenstelling tot Ruben01 googlede ik niet geavanceerd, want dat is meestal niet de eerste actie die je onderneemt. Verder vind ik in dit verband Vlaamse pagina's waarschijnlijk ook wel potentieel interessant.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Zoekfunctie

ter verdere illustratie:

google statica freeware:

Eerste hit:
statica berekeningen

Welkom op de community statica berekeningen! ... De gebruiker van de freeware-programma's en de verdere freeware-gegevens kan geen rechten ontlenen aan deze ...

communities.zeelandnet.nl/data/freeware/ - 15k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
Weer dat "welkom etc..."

plak daar wat nuttigers, en wat meer basis-sleutelwoorden.

in deze tekst:
Welkom bij FREEWARE oktagon 2007

Op deze site zie je oa.een aantal bouwkundige rekenprogramma's en een isolatie-programma die je kunt downloaden.

Onder Bestanden delen vind je die!

Hiertoe moet je echter wel een map aanmaken op je harde schijf (HD) met de naam C:\forum en kun je ook de berekeningen ,die je maakt, bekijken.

Nb.Backslash achter de C:,wordt in dit programma niet weergegeven!

(doe je dit niet ,dan lopen de programma's tot het punt waarop de bestandsnaam wordt gevraagd,waarheen de berekeningen moeten worden gecopieerd!)
Kun je nog wat uitgebreider gewoon een hele reeks nuttige sleutelwoorden invoegen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 4.502

Re: Zoekfunctie

Hallo hulpen,

De entree "Welkom,etc."is als me herinner niet van mij afkomstig doch van mijn provider Zeelandnet:Zeeuwen zijn gastvrij en dat zou Jan vdV moeten weten.

Overigens zal ik wel pogen wat sleutelwoorden te plaatsen om wat plekjes vooruit te komen,in al mijn simpelheid ben ik al op een leuke plaats beland!

NB.

Met diverse voorgestelde aanpassingen belande ik bij Internet via Google op de eerste plaats,moet alleen nog een directere plaatsing vinden van de URL,die in het aangeduide verhaal staat,maar op de vroege zondagmiddag en pas uit mijn bed en nog te brunchen vind ik dat voor mijn bouwjaar een aardig resultaat (understatement!)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Zoekfunctie

Met diverse voorgestelde aanpassingen belande ik bij Internet via Google op de eerste plaats,
Nou zit je jezelf te foppen vrees ik. Het zou al héél toevallig zijn mocht Google dat direct na je aanpassingen hebben geïndexeerd. Maar over een paar dagen kun je je link waarschijnlijk ook wel al via google terugvinden aan de hand van termen als doorbuigingen e.d.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 4.502

Re: Zoekfunctie

Dan is het wel toevallig,dat ik als eerste geplaatst ben,maar ik ben jullie toch dankbaar voor je assistentie!

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Zoekfunctie

met melke zoektermen kom je precies op de eerste plaats? Dus welke woorden typ je in nadat je naar www.google.nl bent gegaan?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 4.502

Re: Zoekfunctie

Als ik me niet vergis:

STATICA BEREKENINGEN BOUWKUNDE

en

STATICA BEREKENINGEN OKTAGON

maar deze laastste is in feite alleen bruikbaar voor bekenden van mijn site!

Met alleen STATICA of alleen OKTAGON kom je ook in de voorste gelederen!

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Zoekfunctie

Ik zie voorlopig nog niet in wat dit met "over dit forum" te maken heeft. Ik zet het maar naar het café.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer