Mijn account

Moderator: Miels

Berichten: 32

Mijn account

Ik zou graag willen zien dat mijn account graag wordt opgeheven, omdat ik toch niks meer doe met mijn account.

Ik post het hier maar, want er is geen andere plek waar dat wel kan.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Mijn account

Hier een bericht plaatsen heeft weinig zin. Een bericht naar Miels sturen heeft meer zin :D
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 32

Re: Mijn account

Hier een bericht plaatsen heeft weinig zin. Een bericht naar Miels sturen heeft meer zin :D


Aan zoiets dacht ik ook al, maar wist niet naar wie.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Mijn account

Helemaal onderaan de homepage zie je de link naar een overzicht van het moderatorteam: klik
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Mijn account

Ik heb de pb ontvangen, maar aangezien we een dergelijk verzoek wel vaker ontvangen ben ik zo vrij om ook in de openbaarheid te reageren. Dan steken anderen er wellicht/hopelijk ook iets van op.


Op Wetenschapsforum worden accounts in principe niet verwijderd, net zoals dat berichten niet op verzoek worden verwijderd. Door een dergelijk ingreep zijn discussies vaak niet meer logisch, aangezien berichten dan niet meer op naam van een gebruiker staan, en quotes en verwijzingen daardoor niet meer kloppen. Dat zou om te beginnen strijdig zijn met de doelen van Wetenschapsforum (het verzamelen en inzichtelijk maken van informatie). Ook zou het zonde zijn van de energie van iedereen die de moeite heeft genomen om op je vragen te antwoorden. Door het verwijderen zou de inzet van anderen weg worden gegooid, omdat een individu zich achteraf iets bedenkt, wat men zich ook bij voorbaat had kunnen realiseren.


In je pb schrijf je dat je gesteld bent op je privacy, en dat Google je naam nu kan vinden. Dat argument zou valide zijn voor mensen die hun echte naam hanteren, en pas achteraf tot het inzicht komen dat zij zo achterhaald kunnen worden. Met voldoende argumentatie zijn wij dan wel eens bereid de naam aan te passen. In dit geval heb je echter een naam die niet je echte naam is, en gaat wat ons betreft het privacyprobleem dus ook niet op: berichten op je gebruikersnaam zijn immers niet herleidbaar tot een persoon. Al zou dit bovendien het geval zijn, dan nog zien wij geen posts van je die je als persoon in een slecht daglicht zouden kunnen stellen.


Aangezien we enkel nadelen signaleren bij het verwijderen van je account zijn we dan ook niet bereid om aan je verzoek te voldoen.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Mijn account

Mag ik uit het bovenstaande afleiden dat wanneer iemands account wordt verwijderd, ook zijn/haar posts verdwijnen?

En is er dan een verschil tussen deactiveren en verwijderen?
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Mijn account

Raspoetin schreef:Mag ik uit het bovenstaande afleiden dat wanneer iemands account wordt verwijderd, ook zijn/haar posts verdwijnen?

En is er dan een verschil tussen deactiveren en verwijderen?
Als iemands account wordt verwijderd, lijkt het daarna of die posts door een gast zijn geplaatst :D
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Mijn account

Raspoetin schreef:Mag ik uit het bovenstaande afleiden dat wanneer iemands account wordt verwijderd, ook zijn/haar posts verdwijnen?

En is er dan een verschil tussen deactiveren en verwijderen?
Eerlijk gezegd hebben we dat nog niet getest. Wellicht dat de berichten blijven bestaan, maar het niet meer gekoppeld is aan een account. In dat geval zou de gebruikersnaam wel naast het bericht blijven staan, maar kan je er niet op klikken, net als bij een gast. Maar zoals gezegd: dat is nog niet getest.

De mogelijkheid tot deactiveren bestaat overigens niet.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Mijn account

Je krijgt zo iets als wat hier gebeurt is... een poster met 0 berichten en geen enkele indicatie welke andere posts deze nog meer gemaakt heeft. (vergelijk ook de quote naam: #27 en @28) Dit is een redelijk oud IP.Board probleem dat ontstaat als men een gebruiker in de ban doet en vervolgend het forum update naar een nieuwe versie


Ik denk echter wel dat gebruikers het recht zouden moeten hebben om te kunnen verzoeken om hun account te anonimiseren. Mensen gebruiken vaak dezelfde account naam, of iets dat er op lijkt, op meerdere websites. Vervangen door anoniem#nummer en het verwijderen van alle persoonlijke data . Blijft over dat mensen elkaar soms bij naam noemen in de posts... ik denk alleen dat dit niet generiek is op te lossen.


Verborgen inhoud
Als ik ooit er aan toe kom om mijn eigen forum software te schrijven zou ik post die ouder zijn dan 6 maanden automatisch anonimiseren voor gasten, zoekmachines, etc. Dat maakt het eenvoudiger.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Mijn account

Bedankt voor het voorbeeld. Dat wordt eerlijk gezegd een grotere puinhoop dan ik had gedacht...

Ik denk echter wel dat gebruikers het recht zouden moeten hebben om te kunnen verzoeken om hun account te anonimiseren.
Iedereen heeft het recht om een verzoek in te dienen. Maar het heeft zoals je ziet nogal wat voeten in de aarde. Het lijkt me niet goed om hier algemene uitspraken over te doen, en ieder geval (zo nodig vertrouwelijk) te behandelen.


Ook voor sk16sk geldt overigens (uiteraard) dat hij me via een pb een reactie kan geven wanneer hij dat niet in de openbaarheid wil doen. Ik heb het hier aangekaart om onze insteek duidelijk te maken.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Mijn account

Tip: als je écht graag van je account af wil, kun je natuurlijk altijd je password veranderen in iets randoms wat je nooit onthoudt. En als je bang bent dat je de verleiding niet kunt weerstaan om een nieuw password aan te vragen, kun je ook van te voren (voordat je je password onbruikbaar maakt) je email naar een niet bestaand @dres veranderen.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Mijn account

eurh... wordt er niet een controle email verstuurt naar dat adress?


De meest effectieve manier op dit moment is gewoon zo erg zitten klieren dat men je permanente bannen/je account deactiveren. De eerst volgende update van de forum software lost voor jouw de problemen dan op.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Mijn account

eurh... wordt er niet een controle email verstuurt naar dat adress?
Uhm, geen idee, maar in dat geval neem je een eenmalig gmail adres waarvan je het password eveneens vergeet. Of een spamgourmet adres waar maar één email van wetenschapsforum.nl heen kan. Of je neemt je gewoon plechtig voor om nooit op "password kwijt" te klikken :D
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Mijn account

De meest effectieve manier op dit moment is gewoon zo erg zitten klieren dat men je permanente bannen/je account deactiveren. De eerst volgende update van de forum software lost voor jouw de problemen dan op.
Dat lijkt me toch ook niet de bedoeling!

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Mijn account

het was ironisch bedoeld.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Reageer