Mijnenveger

Moderator: Rhiannon

Berichten: 8.614

Mijnenveger

Nagenoeg iedereen kent het wel (aangezien het standaard bij Windows geleverd wordt): Mijnenveger, het spel waarbij je m.b.v. logica zo snel mogelijk een mijnenveld dient schoon te vegen.

Mijn vraag is nu: wat zijn jullie recordtijden (uiteraard zonder valsspelerij)?

Mijn records zijn:
  • Beginner: 5 seconden;
  • Gevorderde: 72 seconden;
  • Expert: 356 seconden.
Ik vrees dat - aangezien het hier niet ontbreekt aan logische geesten - deze records niet lang overeind zullen blijven.

PS: Voordat iemand begint te zweven omwille van zijn/haar goede persoonlijke score: de officieuze wereldrecords zijn:
  • Beginner: 1 seconde;
  • Gevorderde: 10 seconden;
  • Expert: 38 seconden.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Mijnenveger

Mijn records zijn:
  • Beginner: 9 seconden;
  • Gevorderde: 63 seconden;
  • Expert: 278 seconden.

    Ik ben meestal beter in de grotere (expert) i.p.v de kleine (beginner).

    [quote]PS: Voordat iemand begint te zweven omwille van zijn/haar goede persoonlijke score: de officieuze wereldrecords zijn:
    • Beginner: 1 seconde;
    • Gevorderde: 10 seconden;
    • Expert: 38 seconden.
[/quote]

Nog even oefenen en dan komt dat wel goed :D :D .

EDIT: ik kan precies geen
  • quoten, is dat nog een probleem van de update dat nog niet is opgelost ?

Berichten: 20

Re: Mijnenveger

Beginner : 3-5 seconden (ik houd het hiervan niet bij; het is een formaat dat weinig speel)

Gevorderde : ergens rond de 25 seconden (ik heb hiervan ook niet veel bijgehouden. Ik heb nog wel een screenshot van mij gevonden met 29 seconden)

Expert : 73 seconden. Helaas ben ik veel screenshots van deze periode kwijtgeraakt, bij schoonmaak-acties op mijn computer. Snelste tijd die ik nog als screenshot heb gevonden was 82 seconden

Ik heb ook nog wel eens op andere formaten gespeeld, voornamelijk met een hogere concentratie mijnen. Ook al ging het mij bij die gevallen minder om de tijd en meer om het enkel halen van zo'n veld. Bijvoorbeeld 200 mijnen op 24x30.

Berichten: 8.614

Re: Mijnenveger

Offtopic:
EDIT: ik kan precies geen [ list ]quoten, is dat nog een probleem van de update dat nog niet is opgelost ?
Volgens mij heb je iets verkeerds gedaan. Bij mij lukt het namelijk nogal goed:
Klintersaas schreef:
  • Beginner: 1 seconde;
  • Gevorderde: 10 seconden;
  • Expert: 38 seconden.
Ontopic: Echte professionals zo te zien! Ik zal nog maar wat meer oefenen.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Mijnenveger

Mijn enige tijd is beginner (18s) maar ik speel dan ook zelden of nooit, nooit de moeite gedaan om zo eentje uit te spelen, doe mij dan maar hartenjagen. Er zijn trouwens hele websites aan dit spel gewijd vol, soms belachelijke, tips.

Ik snap nog altijd niet waarom mensen dit spel spelen eigenlijk, je kan je tijd toch nuttiger besteden. Potje online poker bijvoorbeeld :D .

Berichten: 20

Re: Mijnenveger

Het idee is ook dat je terwijl je aan het mijnenvegeren bent, aan iets anders denkt. Bijvoorbeeld een interessant artikel dat je net gelezen hebt, of aan een voorval dat eerder die dag heeft afgespeeld. Ja, dat is waar, je hoeft op een gegeven moment niet veel meer na te denken aan het mijnenvegeren. Sterker nog, als je wel nadenkt, dan heb je vaak een kleinere kans om een record neer te zetten, omdat nadenken vaak samen gaat met twijfel. En twijfelen is een doodsteek bij (snel) mijnenvegeren.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Mijnenveger

dat ken ik :D alhoewel ik geen mijnenveger speel komt hetzelfde voor bij blitz schaken. Lang nadenken is nooit goed dan. Je doet mss een betere zet, maar de tegenstander krijgt ook tijd om te denken, en komt zelfs in tijdvoordeel.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 8.614

Re: Mijnenveger

En twijfelen is een doodsteek bij (snel) mijnenvegeren.
Dat is dan ook mijn grootste probleem: ik twijfel te veel en ik denk te veel na. Dat is ook de reden waarom ik nooit een grootmeester zal worden (al kan ik wel redelijk schaken).

PS: Die competitiedrang helpt blijkbaar: ik heb zojuist mijn record op de Expert scherper gesteld (288 s). Nog even en ik duik onder Ruben01.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Mijnenveger

PS: Die competitiedrang helpt blijkbaar: ik heb zojuist mijn record op de Expert scherper gesteld (288 s). Nog even en ik duik onder Ruben01.
Oei dan moet ik ook gaan trainen (misschien tijdens mijn pauzes als ik aan het blokken ben :D ).

Berichten: 8.614

Re: Mijnenveger

Jawel, ik ben zowel op de gevorderde als op de expertmodus onder de tijd van Ruben01 geraakt. Die records staan nu respectievelijk op 62 en 269 seconden. Mijn volgende doel bestaat uit het verbeteren van Wilhelms tijden.

PS t.a.v. Ruben01 (en alle andere blokkers): Veel succes!
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Mijnenveger

Jawel, ik ben zowel op de gevorderde als op de expertmodus onder de tijd van Ruben01 geraakt. Die records staan nu respectievelijk op 62 en 269 seconden. Mijn volgende doel bestaat uit het verbeteren van Wilhelms tijden.


Mijn nieuwe tijd voor een expert (99 mijnen) is momenteel 207 seconden.

Gebruikersavatar
Berichten: 710

Re: Mijnenveger

Ik zie hier nu een topic over het spel dat ik heel vaak gespeeld heb vandaag... :D

Mijn records:
  • Beginner: 6 seconden;
  • Gevorderde: 87 seconden;
  • Expert: Nog niet gespeeld
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Berichten: 8.614

Re: Mijnenveger

Mijn nieuwe tijd voor een expert (99 mijnen) is momenteel 207 seconden.
Moest jij niet studeren?

PS: Ik heb mijn "Gevorderde" tijd verbeterd tot 57 seconden, maar het spel blokkeert zeven keer op de tien wanneer ik "Expert" speel.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Mijnenveger

Moest jij niet studeren?
Ontspanning ;) (begint wel een beetje een verslaving te worden).
PS: Ik heb mijn "Gevorderde" tijd verbeterd tot 57 seconden, maar het spel blokkeert zeven keer op de tien wanneer ik "Expert" speel.
Waarschijnlijk ben je zo snel dat je pc het niet meer kan registreren en daarodoor stopt hij :D .

Gebruikersavatar
Berichten: 710

Re: Mijnenveger

Wat betreft het record "Beginner: 1 seconde...": hoeveel keer moet je dan minumum klikken in die seconde? :D

Da's toch onmogelijk?
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Reageer