Afrika heeft eigen communicatiesatelliet

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 477

Afrika heeft eigen communicatiesatelliet

KOUROU - Een aantal Afrikaanse landen heeft voor het eerst een eigen communicatiesatelliet in de ruimte. Een Franse Ariane 5-draagraket die vrijdag vanuit Frans Guyana werd gelanceerd, bracht de satelliet in de ruimte.


Lees het volledige artikel...

Berichten: 4.546

Re: Afrika heeft eigen communicatiesatelliet

1 Woord: prioriteiten!!!
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Afrika heeft eigen communicatiesatelliet

Wat volgens jou betekend dat het land alleen maar graan mag maken.

Berichten: 4.546

Re: Afrika heeft eigen communicatiesatelliet

Nee, maar het continent Afrika is nou niet bepaald in een goede conditie op vele fronten. Ik zou daar véél meer aandacht aan besteden dan aan een communicatie-satteliet. Ik weet dat een dergelijk project ook kan bijdragen aan verbetering, alleen er zijn veel dringerende zaken.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Afrika heeft eigen communicatiesatelliet

Nee, maar het continent Afrika is nou niet bepaald in een goede conditie op vele fronten. Ik zou daar véél meer aandacht aan besteden dan aan een communicatie-satteliet. Ik weet dat een dergelijk project ook kan bijdragen aan verbetering, alleen er zijn veel dringerende zaken.


Ik deel volledig jouw mening. Ik moest bij dit artikel direct denken aan de OLPC computers, waarom zoveel geld steken in technologie die geen enkel levensnoodzakelijk nut heeft? Steek geld in watervoorziening, elektriciteitsvoorziening, beplanting/bosaanplanting, onderwijs, geneeskunde, ... maar god, laat aub die luxe middelen liggen tot het einde als de primaire behoeften voldaan zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 105

Re: Afrika heeft eigen communicatiesatelliet

Ik deel volledig jouw mening. Ik moest bij dit artikel direct denken aan de OLPC computers, waarom zoveel geld steken in technologie die geen enkel levensnoodzakelijk nut heeft? Steek geld in watervoorziening, elektriciteitsvoorziening, beplanting/bosaanplanting, onderwijs, geneeskunde, ... maar god, laat aub die luxe middelen liggen tot het einde als de primaire behoeften voldaan zijn.
Agree! Wat hebben ze aan goedkope computers als ze geen eens stroom hebben, of op sterven liggen.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Reageer