Gezocht: vlaams kerstliedje

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Gezocht: vlaams kerstliedje

Mijn ouders hoorden op de radio een kennelijk Vlaams kerstliedje, licht humoristisch. De titel moet iets zijn in de trant van "Kerstmis bij ons oma thuis" (waar alleen maar gebeden werd) en gaat zo verder naar de jongere generaties waarbij op zeker moment de jongste generatie zich afvraagt of de Verlosser een bokser was ;) .

Kan iemand mij vertellen wie dat zingt en/of hoe het nummer precies heet?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Gezocht: vlaams kerstliedje

Ik heb het zelf nog nooit gehoord maar door een paar sleutelwoorden van je beschrijving in google te stoppen ben ik op een resultaat gekomen:

"Karsmis deur de jaore" van stafke Fabri

Dit is blijkbaar een stuk van de tekst:
Karsmis bij ons grootmoe thuis,was dre keere noar de kark op enen dag.Karmis bij ons grootmoe thuis was altijd bidden,da was genelach!!Karmis bij ons grootmoe thuis,toen mocht nog nie,wa naa allemaol mag.Toeng docht niemand aan geschenken,toen must iedereen nog denken,aon dá kinneke daor in die kaauwe stal,Toeng dierf niemand nog nie spreken,over toert,konijn ofkieken,alles draaden oem het kind en dá was al.Karsmis bij mijn ouwers thuis,'t was oem ter eersten in de nachtmis zijn,Karmis bij mij ouwers thuis,da was een stukske toert,een gloske wijn.Karmis bij mijn ouwers thuis was bij het eten soems al is konijn.D'r stoeng ne karsboom en een stalleke,me boujiekes en een kribbeke en moeder zoeng dan altijd ..stille nacht...tussendeur dan dochte wij toech,aon da kindeke van God nog.daa Maria oep de wereld hee gebrocht.Karmis bij mijn eigen thuis,is zieng wa da de karsman hee gebrocht,karmis bij mij eigen thuis,da zeen mijn kinderen oep kadookesjacht,karmis bij mijn eigenthuis,aan bidden wordt heelmaal nie gedocht!Wel aon drinke en aon etn,ik zou beter zeggen.....vreten!!!

Rosbief,toert,kalkoeng,kauwe-pla en kreem-gelas!!

als ik spreek van De Verlosser.....vraogt m'ne zeung....is da nen bokser??

Ja dat is Karmis in de modernen tijd.........
EDIT: binnen een minuut is het in mijn bezit, als je het eens wil beluisteren kan ik het je eventueel wel bezorgen.

EDIT 2: heb er juist naar geluisterd en het is wel leuk.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Gezocht: vlaams kerstliedje

Schitterend. Ik heb gisteravond bij m'n ouders thuis zitten googlen, maar dat blijkbaar wat te Nederlands gedaan, en zo gauw niks relevants gevonden, en maar niet meer doorgezocht. Ook niet erbij gezegd dat het Antwaarps was, terwijl ze dat toch goed genoeg kunnen onderscheiden van andere dialecten hier uit de omgeving.

Ik stuur je een PB met m'n e-mailadres. Heel vriendelijk dank namens de feestcommissie.... ;)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Gezocht: vlaams kerstliedje

Schitterend. Ik heb gisteravond bij m'n ouders thuis zitten googlen, maar dat blijkbaar wat te Nederlands gedaan, en zo gauw niks relevants gevonden, en maar niet meer doorgezocht.
Waarschijnlijk heb je een beetje pech gehad bij google.

Ik typte in: liedje: kerstmis, verlosser, bokser.

De eerste link was een forum waar ik in de eerste post al direct de naam en de zanger zag staan, een eindje daaronder stond de tekst.

PS: wie heeft er op Wetenschapsforum meegewerkt aan de handleiding googelen ;) ?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Gezocht: vlaams kerstliedje

PS: wie heeft er op Wetenschapsforum meegewerkt aan de handleiding googelen ;) ?
Ja, wrijf het er maar in hoor...... :D
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Gezocht: vlaams kerstliedje

Voor de liefhebbers:

http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=37801&so=1

Urbanus, Bakske vol me stro
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Gezocht: vlaams kerstliedje

Urbanus, Bakske vol me stro
Haha :D .

Gisteren was hij weer op TV te zien ook Urbanus (2e kerstdag).

Reageer