TeXnicCenter

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 394

TeXnicCenter

weet iemand een linkje ofzo waar ze kort en bondig laten hoe je met technixcenter werkt, vb iets intypen en dan een pdf file vn maken ?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: TeXnicCenter

Op de website van TeXnicCenter vind je ook help-files.

Heb je MiKTeX geïnstalleerd? Dit heb je nodig om LaTeX-files te compileren en naar pdf te schrijven.

Ik heb je berichtje afgesplitst en naar informatica verplaatst.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 394

Re: TeXnicCenter

bedankt

miktex heb ik al.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: TeXnicCenter

Oké. Eventueel haal je een standaard LaTeX-document van internet, voor de juiste header enzo.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 394

Re: TeXnicCenter

Ik heb een probleem met Technixcenter, telkens als ik het open moet ik iets doen met een configuration wizard. ik moet dan het pad geven waar de directories zitten van Tex-distribution. Ik heb al C:\Program Files\MiKTeX 2.7

en C:\Program Files\TeXnicCenter geprobeerd, maar lukt niet. Weet iemand waar ik snel het juiste pad vind ?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: TeXnicCenter

bij mij is dit D:\MiKTeX 2.7\miktex\bin

EDIT: Je zet beide programma's best in een map met een pad zonder spatie, dit kan problemen met latex vermijden
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: TeXnicCenter

jan_alleman schreef:Ik heb een probleem met Technixcenter, telkens als ik het open moet ik iets doen met een configuration wizard. ik moet dan het pad geven waar de directories zitten van Tex-distribution. Ik heb al C:\Program Files\MiKTeX 2.7

en C:\Program Files\TeXnicCenter geprobeerd, maar lukt niet. Weet iemand waar ik snel het juiste pad vind ?
Je moet even opzoeken waar je MiKTeX geïnstalleerd hebt (eventueel door de zoekfunctie van windows te gebruiken of door in de lijst met programma's via het startmenu te kijken); dan is het (zoals bij jhnbk) de bin-map die je nodig hebt (\miktex\bin).
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Reageer