Energie opwekken

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 36

Energie opwekken

Afbeelding

zie hier mijn uitvinding!

het is de bedoeling dat de ballonnen onder water opgeblazen worden dmv een of andere oxiderende reactie.

kan een brandstof luchtmengsel zijn, maar beter is een explosief omdat er met relatief weinig stof veel gas te vormen is.

ik heb al een post gemaakt op de scheikunde afdeling omdat ikzelf 'de ballen' van scheikunde afweet.

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=77265

de vraag is alleen hoe diep er drijfvermogen geleverd word. ikzelf zou zeggen tot het gas condenseert onder de druk. weet iemand bij wat voor druk de meeste 'verbrandingsproducten' condenseren? en hoeveel druk bestaat er eigenlijk op een kilometer diepte?

mijn gevoel zegt dat er veel mogelijkheden zijn. Het is alleen moeilijk de beste 'brandstof' te vinden zodat er gerekend kan worden

wat denken jullie, plausible?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Energie opwekken

Ten eerste: ik begrijp uit je plaatje niet echt hoe dit ding werkt. Misschien zou je wat meer uitleg kunnen geven?

Ten tweede: wat is het nut van deze uitvinding? We hebben toch allang generatoren? Werkt de jouwe beter? Of bedoel je dat je denkt een perpetuum mobile uitgevonden te hebben?
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Berichten: 155

Re: Energie opwekken

Ik denk dat het gehele systeem zich onder water bevindt. Wanneer een ballon onderaan is zal deze moeten worden 'opgeblazen' door een of andere reactie waarbij een groot aantal mol gas vrijkomt en dus ook een groot volume, zoals bijvoorbeeld bij dynamiet. De ballon zal dan naar boven gestuwd worden en de generator aandrijven. Correct me if I'm wrong!

Ik heb wel enige bedenkingen bij het rendement van een dergelijke opstelling. De wrijving van het water zal niet gering zijn.

Ik denk ook dat je al een gigantische opstelling zult moeten bouwen om een aanvaardbaar koppel te genereren om je generator aan te drijven.

Berichten: 36

Re: Energie opwekken

klopt inderdaad helemaal, als je een bal onder water duwt, drukt deze weer hard naar boven.

een oxiderende reactie vergt een x hoeveelheid eneregie, dit staat volgens mijn los van de druk (correct me

if im wrong) dus je kunt het zo diep maken totdat het gas condenseert. of niet?

Berichten: 44

Re: Energie opwekken

oxiderende reactie = verbranding

In plaats van water kan je ook een zuiger opzij duwen => verbrandingsmotor

Berichten: 36

Re: Energie opwekken

een zuiger beweegt net zo ver als de diameter van de kruk as, ik kan niet berekenen tot hoe diep dit werkt maar de afstand is aanzienlijk groter. was ik maar goed in scheikunde dan kon ik zoiets ten minste berekenen. iemand interesse? of weet iemand misschien welke verbrandingsproducten de meeste druk aankunnen zonder te oxideren

Berichten: 47

Re: Energie opwekken

een zuiger beweegt net zo ver als de diameter van de kruk as, ik kan niet berekenen tot hoe diep dit werkt maar de afstand is aanzienlijk groter. was ik maar goed in scheikunde dan kon ik zoiets ten minste berekenen. iemand interesse? of weet iemand misschien welke verbrandingsproducten de meeste druk aankunnen zonder te oxideren
Veel beter zou zijn een drijvend ding te maken met lange armen en aan iedere arm een vlotter. Dat ding zal vanzelf bewegen door de golfbeweging en als je de op en neerwaartse beweging overbrengt op een as heb je een generator die los op zee drijft en blijvend energie opwekt.

als je het middenpunt dan nog eens verankert zodat enkle de armen op en neer bewegen heb je nog meer rendement, maar je hebt wel een lang anker nodig ofwel een vrij ondiepe zee... :D

Probleem met jouw uitvinding is denk ik, dat als je balonnen vult met een explosief mengsel je verdomd sterke balonnen nodig hebt....

Reageer