Compaq

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer

Compaq

Ik ben nog in het bezit van een laptop Compaq Armada 1580DT. Ik gebruik die alleen om PLC te programmeren. Ik heb die gekocht tweedehands en heb geen instructie boekje. Ik heb al van alles geprobeert om in de bios te geraken. Het lukt me niet. Ik zou de bootvolgorde willen veranderen. Wie weet er meer ?

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Compaq

Heb je de f10 knop al geprobeert? Delete knop? f8 knop?

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Compaq

Bij Compaq's is het standaard F10. Tenminste, bij alle Compaq computers die ik in de afgelopen 10 jaar heb gezien wel. En ook bij de Compaq-HP laptop van een jaar oud.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Re: Compaq

Mogelijk is er iets mis met mijn manier van aanpakken. Ik start en hou een knop ingedrukt. Dit heb ik al gedaan met de hele rij van f1 tot f12. Ik heb al geprobeert met Del, Ctrl+Esc, Esc, Alt+Esc, Ctrl+Alt+Esc, Ctrl+Alt+Enter en Ins.

Ik heb me al afgevraagd of er soms geen verborgen beveiliging op zit. Ingang tot de bios is voor de meeste gebruikers af te raden. Ik wil echter de baas zijn over mijn computer.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Compaq

"Ingedrukt houden" is niet altijd de beste manier. Bij sommige biossen kom je daarmee niet in de setup, en bij andere resulteert dat in een "keyboard failure" (gevolgd door de briljante optie "press any key to continue", hoe handig is dat als je toetsenbord echt kapot is).

Probeer eens de computer aan te zetten (eerst uit indien al aan, resetten is soms niet genoeg) en dan herhaaldelijk op F10 blijven drukken.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Compaq

Probeer eens de computer aan te zetten (eerst uit indien al aan, resetten is soms niet genoeg) en dan herhaaldelijk op F10 blijven drukken.
Maar niet te snel achter elkaar drukken, want dan raakt de keyboard-buffer(?) vol (dan hoor je een pieptoontje als je daarna nog een keer op een toets drukt).
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Reageer