Chemoluminescentie

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 6

Chemoluminescentie

voor mijn PWS moet ik een hoofdstuk schrijven (of een stukje) over Chemoluminescentie. daar heb ik bepaalde informatie over gevonden. het enige nadeel van deze inforamtie is dat er helemaal niks staat over hoe dat licht nou eigenlijk onstaat. het gaat op de meeste sites meestal niet verder dan wat Chemoluminescentie is. Kan iemand mij mischien uitleggen hoe Chemoluminescentie werkt of waar ik het mischien kan vinden?

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Berichten: 343

Re: Chemoluminescentie

zie hier, ik zal het even hier plaatsen dan moet je de link al niet meer gebruiken, het belangrijkste is in het kleur aangeduid :D :

Deeltjes (reactanten) reageren met elkaar en er ontstaan reactieproduct(en) en energie. Deze energie wordt niet aan de omgeving afgestaan in de vorm van warmte, maar wordt door een reactieproduct opgenomen. Dit deeltje zal dan energierijk zijn en zich in de aangeslagen toestand bevinden (C*). Dit molecuul zal na verloop van tijd weer teruggaan naar de grondtoestand. Tijdens het teruggaan naar de grondtoestand komt energie vrij. Deze wordt uitgezonden in de vorm van licht.
Laat je PC rekenen als hij toch niets te doen heeft, en help de mensheid een handje: ga naar ons subforum Distributed Computing en doe mee met 1 van de BOINC-projecten!!!



"Anyone who is not shocked by quantum theory has not understood it." (N. Bohr)

Berichten: 6

Re: Chemoluminescentie

het stuk op wikipedia, had ik al gevonden. hier staat volgens mij alleen maar in het kort wat Chemoluminescentie is, nie t hoe het werkt. het staat er in elkgeval niet al te precies op. is er misschien een gedetaileerdere beschrijving op het web te vinden?

Berichten: 8.614

Re: Chemoluminescentie

Het verengelsen van een zoekterm (chemiluminescence) helpt je in zeer veel gevallen goed op weg. Heb je dus al eens op de Engelstalige Wikipediapagina gekeken? Daar staat m.i. zeer goed uitgelegd hoe het werkt.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer