Uitbreiding technische wetenschap

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Uitbreiding technische wetenschap

Na de niet-technische wetenschap is de technische wetenschap aan de beurt. Dit gaat gefaseerd gebeuren.


Eerst Natuurkunde:


- Klassieke natuurkunde

- Elektriciteit en magnetisme

- Relativistische natuurkunde

- Kwantum mechanica en deeltjesfysica

- Thermodynamica, Stromingsleer

- Optica en electromagnetische straling


Daarna Wiskunde:


- Statistiek, speltheorie en kansrekenen

- Meetkunde, analytisch vlakke ruimtelijke

- Algebra en analytische wiskunde

- Hogere Algebra en diferentiaalrekenen

- Wiskunde in de theoretische fysica.


Daarna scheikunde en biologie

Gebruikersavatar
Berichten: 153

Re: Uitbreiding technische wetenschap

Ja, ik zie het, maar of het nou zo fijn is ZO veel threads? Dan weet je soms helemaal niet meer waar je het moet plaatsen... :shock:
Geen touw of kabel kan zo stevig samensnoeren, zo vast binden, als liefde met één enkele draad doet - Robert Burton

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: Uitbreiding technische wetenschap

Er blijft altijd een overige staan, dus als je het echt niet weet kan je het daar in zetten. Moderatoren zullen het eventueel verplaatsen naar de goede.


Het uitbreiden doen we om het niveau van het forum te waarborgen. We verwachten dat er meer diepgang zal komen.

Berichten: 718

Re: Uitbreiding technische wetenschap

Ik kom het forum "natuurkundige overig" niet in. Ligt dat aan mij (ik heb het zowel in Firefox als in IE geprobeerd)?

Berichten: 718

Re: Uitbreiding technische wetenschap

Ik vind bij wiskunde de volgende 2 categorieen nogal verwarrend.


- Algebra en analytische wiskunde

- Hogere Algebra en diferentiaalrekenen


Ik ken analytische meetkunde en ook analyse (dit laatste als verzamelnaam voor differentiaal en integraalrekenen continuiteit etc) maar wat is nu analystische wiskunde.

Het onderscheid tussen algebra en hogere algebra is neem ik aan, het oplossen van vergelijkingen en lineaire algebra in het eerste geval en groepentheorie etc in het tweede geval maar is dat niet een erg kunstmatig onderscheid en bovendien wat doet differentiaalrekenen daarbij?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: Uitbreiding technische wetenschap

Ik kom het forum "natuurkundige overig" niet in. Ligt dat aan mij (ik heb het zowel in Firefox als in IE geprobeerd)?
Ik kom er nu gewoon in hoor, probeer nog eens...
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Berichten: 656

Re: Uitbreiding technische wetenschap

is al aangepast...

Berichten: 718

Re: Uitbreiding technische wetenschap

Bert schreef:Ik kom het forum "natuurkundige overig" niet in. Ligt dat aan mij (ik heb het zowel in Firefox als in IE geprobeerd)?
Ik kom er nu gewoon in hoor, probeer nog eens...
Nee, lukt met nog steeds niet. Ik krijg een lichtblauw scherm (in de standaard wetenschapsforum kleuren) met een wit hoofd erboven (met het logo en wat er rechts naast staat) en daar houdt het mee op.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: Uitbreiding technische wetenschap

Bert schreef:Ik vind bij wiskunde de volgende 2 categorieen nogal verwarrend.


- Algebra en analytische wiskunde

- Hogere Algebra en diferentiaalrekenen


Ik ken analytische meetkunde en ook analyse (dit laatste als verzamelnaam voor differentiaal en integraalrekenen continuiteit etc) maar wat is nu analystische wiskunde.

Het onderscheid tussen algebra en hogere algebra is neem ik aan, het oplossen van vergelijkingen en lineaire algebra in het eerste geval en groepentheorie etc in het tweede geval maar is dat niet een erg kunstmatig onderscheid en bovendien wat doet differentiaalrekenen daarbij?

Ik zal het veranderen in het oude lijstje, ik vond het ook verwarrend:


- Statistiek

gemiddelden, variatie, standaardafwijking, poisson, biomiaalverdeling

- Meetkunde, analytisch vlakke ruimtelijke

sin, cos, tan, vlakken, afstanden

- Algebra en analytische wiskunde 1

differentieeren, intergreren, vergelijkingen

- Algebra en analytische wiskunde 2

Differentiaal vegelijkingen, Laplace, Fourier, Complex enz.

- Wiskunde in de theoretische fysica.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Uitbreiding technische wetenschap

Persoonlijk lijkt me de opdeling Algebra <-> Analyse logischer dan "Algebra en analytische wiskunde 1 & 2".


Onder algebra vallen dan vectorruimten (reëel/complex), vergelijkingen, matrices, transformaties ...


Analyse is dan continuïteit, limitieten, rijen & reeksen (ook Taylor, Fourrier e.d.), differentiëren/integreren, differentiaalvgl, ...

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: Uitbreiding technische wetenschap

Wat is het nut hiervan, persoonlijk vond ik de oude opstelling veel beter, dan wist je gewoon waar je moest posten.
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: Uitbreiding technische wetenschap

Wat is het nut hiervan, persoonlijk vond ik de oude opstelling veel beter, dan wist je gewoon waar je moest posten.


Het uitbreiden doen we om het niveau van het forum te waarborgen. We verwachten dat er meer diepgang zal komen.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Uitbreiding technische wetenschap

Ik kom het forum "natuurkundige overig" niet in. Ligt dat aan mij (ik heb het zowel in Firefox als in IE geprobeerd)?


Ik ook niet en ik geraak ook niet in het wiskunde forum sterekunde forum enz

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: Uitbreiding technische wetenschap

Bert schreef:Ik kom het forum "natuurkundige overig" niet in. Ligt dat aan mij (ik heb het zowel in Firefox als in IE geprobeerd)?


Ik ook niet en ik geraak ook niet in het wiskunde forum sterekunde forum enz


Probeer eens je cookies te deleten in je web-browser.

Berichten: 718

Re: Uitbreiding technische wetenschap

aaargh schreef:
Bert schreef:Ik kom het forum "natuurkundige overig" niet in. Ligt dat aan mij (ik heb het zowel in Firefox als in IE geprobeerd)?


Ik ook niet en ik geraak ook niet in het wiskunde forum sterekunde forum enz


Probeer eens je cookies te deleten in je web-browser.


Dat doe ik regelmatig maar inmiddels heeft het probleem zich vanzelf opgelost (gelukkig) met de laatste wijziging in het natuurkunde forum.

Reageer