Onzichtbaar ?

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 379

Onzichtbaar ?

http://www.metacafe.com/watch/273164/mysti...evered_in_half/

Heeft er iemand enig idee hoe dit werkt ?

TIP: Bekijk een aantal van zijn andere filmpjes zeer interessant

Berichten: 7.068

Re: Onzichtbaar ?

Heeft er iemand enig idee hoe dit werkt ?
Ik zie iets vreemds vlak voordat er wordt ingezoomd (lijkt of er licht veranderd), dus.... Cameratruc? (+ een rechtopstaand papiertje met de achtergrond erop...)

Gebruikersavatar
Berichten: 155

Re: Onzichtbaar ?

Heb ik ook gezien. Vanaf dat de man weg is, verdwijnt er een reflectie. Het kan ook niet dat die man het licht tegenhoudt, want dat komt van de andere kant...

Gebruikersavatar
Berichten: 691

Re: Onzichtbaar ?

Volgens mij zit de truuk in het gebruik van circulaire polarisatoren.

Ik heb thuis zelf van deze plaatjes die men in het spiegelbeeld kan laten verdwijnen.

Ik herken in het filmpje een schuine plaat in de kubus.

Als men voor de camera dan ook een circulatire polarisator zet dan kan men de bal niet zien omdat deze dan

gehindert wordt door een zwart vlak (het vlak is zwart omdat al het licht in de normale polarisatie dan wordt tegen gehouden.

de achtergrond wordt echter gecirculaird door de achterplaat waardoor deze wel te zien is.

De ondergrond is ook waziger geworden door deze techniek.

De ondergrond is op een tegel die geen lijnen heeft!!
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Berichten: 379

Re: Onzichtbaar ?

kun je hier soms een schetsje van maken want me niet goed inbeelden hoe het werkt

Gebruikersavatar
Berichten: 36

Re: Onzichtbaar ?

Ik denk dat het nog veel simpeler in elkaar zit. Vanaf het moment dat hij is ingezoomd, totdat de bal er onderdoor is gerold, heeft hij met een gewoon videobewerkingsprogramma het gebied van de glazen kubus gefixeerd. Dat staat weer uit als hij zijn hand er voorlangs beweegt, waarna hij het weer aanzet als hij zjin hand er achterlangs beweegt. Zo een soort truukje, er blijft dan wel een probleempje met het rollen van die bal, maar ik denk dat dit toch wel de achterliggende gedachte is.

Reageer