[folding] ik vouw toch wel traag?

Moderator: Jan van de Velde

Gebruikersavatar
Berichten: 30

[folding] ik vouw toch wel traag?

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, en dacht: dat Folding @ Home lijkt me wel wat!

Ik heb het gedownload en ben meteen aan de slag gegaan.

Ik heb wat zitten rondkijken op dit forum en ik zie dat jullie Seconden/Frame snelheid beneden de minuut ligt!

Als ik het niet fout heb, doet mijn computer over 1 frame zo'n HALF UUR?

Is dat normaal, of is mijn pc extreem langzaam?

Maharball
Iacta Alea Est - De teerling is geworpen

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: [folding] ik vouw toch wel traag?

Ha, welkom, :D

Er zijn drie mogelijke redenen:

1) wat je zelf al zegt, maar dat is onwaarschijnlijk

2) er zijn WU's met weinig frames, die kunnen per frame lang duren. Ik heb er wel eens een gehad waarvoor ik 20 minuten per frame nodig had.

3) zie FAQ: http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?s...st&p=303048

PS: welke processor heb je, en hoeveel werkgeheugen?

(zie via je verkenner deze computer-rechtse klik en kies eigenschappen)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: [folding] ik vouw toch wel traag?

Neem eens rustig onze Folding-FAQ door, en dan vooral 2g:Mijn display zegt dat het nog jaren gaat duren voordat het eiwit klaar zal zijn? :D

Edit: Jan was me voor.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 30

Re: [folding] ik vouw toch wel traag?

Hallo,

Bedankt voor jullie reactie alvast!

Dit is de info over de cpu enzo:

Pentium 4, CPU 2.40GHz

Kloksnelheid: 2.42 GHz, 512 MB

En ik gebruik Windows Xp Home Edition.

Ik ben nou bezig met een eiwit van 1500 frames, net mee begonnen.

Over 1 frame heeft ie ongeveer een uur gedaan.

Verder staat onder het kopje 'Frames Completed':

0/1500

Timing Estimated

1/1500

Onder het kopje WU end staat dat ik er nog zo'n 31 dagen over moet doen.

Dit is de informatie die ik tot nu toe heb,

Alvast bedankt,

Maharball
Iacta Alea Est - De teerling is geworpen

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: [folding] ik vouw toch wel traag?

Ik ben nou bezig met een eiwit van 1500 frames, net mee begonnen.
Dat klinkt als een p36honderdenzoveel of p37honderdenzoveel , daarvan gaan er nogal veel rond op het moment.

Welk projectnummer het precies is kun je op de display aflezen

Als het er zo eentje is, dan verwacht ik van jouw
Pentium 4, CPU 2.40GHz

Kloksnelheid: 2.42 GHz, 512 MB
dat 'ie over een uurtje iets van 3 minuten per frame laat zien. Zoals je in de FAQ kunt lezen is die timer in het begin van het draaien en zo nog niet helemaal betrouwbaar. Maar er wordt wel gewoon vlot doorgewerkt.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: [folding] ik vouw toch wel traag?

Alvast welkom in ons folding team.

Zoals je op de FAQ kunt zien, zal blijken dat deze waarden fout zijn.

Altijd als je folding@home opstart zal hij eerst een schatting maken (geen berekening) van hoelang je erover doet, en deze schatting is zo goed als altijd fout en zal veel te traag gaan.

Normaal zal na elk procent dat je hebt gevouwen (dus in jouw geval 15 frames) een nieuwe bereking volgen van hoe lang je er nog over gaat doen. Dit is al veel betrouwbaarder.

Edit: Jan is gewoon veel te snel...
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 30

Re: [folding] ik vouw toch wel traag?

Goedemorgen,

Bedankt, ik heb gisteravond F@H aan laten staan terwijl ik weg was,

toen ik terug kwam deed hij 6.30 minuut over 1 frame.

Hij had er toen 65 gedaan.

Het gaat in ieder geval al veel sneller dus de punten gaan snel een keer binnenstromen! :D

Bedankt voor jullie hulp!

Maharball
Iacta Alea Est - De teerling is geworpen

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: [folding] ik vouw toch wel traag?

toen ik terug kwam deed hij 6.30 minuut over 1 frame.
Vertel eerst eens wat het (project)nummer van je WU is (p....)?

Want als het er (zoals ik vermoed) een is uit de p3600 of p3700 serie is 6½ minuut per frame veel langer dan ik zou denken voor een 2,4 GHz PC. Mijn oude en niet zo heel stabiele bak met 1,2 GHz AMD Duron haalt dat nog makkelijk als hij niks anders hoeft te doen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 30

Re: [folding] ik vouw toch wel traag?

Hallo Jan,

Mijn projectnummer is:

p3733

Ja, met deze computer is iets niet helemaal goed, dat weet ik.

Maar we kunnen er maar niet achterkomen wat het precies is! :D

Ik weet niet of jij een beetje verstand hebt van virtueel geheugen enzo?

Want ik denk dat we het daar toch een beetje moeten zoeken?

Of het ram geheugen, 512 voor XP Home Edition, is dat niet wat aan de lage kant?

Maharball
Iacta Alea Est - De teerling is geworpen

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: [folding] ik vouw toch wel traag?

Op mijn computers heb ik niet meer dan 500 MB werkgeheugen, en daarmee ruim voldoende voor windows XP SP2.

Die p3733 moet jij kunnen afwerken in een tempo van ca. 3 minuten per frame. Je computer draait dus maar halve kracht, of beter, verspilt ergens de helft van zijn kracht. .

Tja, waar beginnen we. Ik ben ook maar een leek.

Je zegt dat er met je computer iets niet helemaal goed is.

Welke programma's starten allemaal spontaan op? (start-uitvoeren-type msconfig- klik op tab "opstarten")

Recentelijk nog eens goed op virussen gescand?

Gooi je regelmatig potentiële spyware en adware eraf?

Draai je wel eens een programma als CrapCleaner om alle tijdelijke bestanden en wie weet wat voor overbodige rommel van je PC te verwijderen?

Hoe lang is het geleden dat je de boel eens gedefragmenteerd hebt?

Als je Folding eens even stopzet, en dan eens in taakbeheer kijkt, wat draait er dan allemaal op de achtergrond, en hoeveel vraagt dat van je CPU?

Ik ga dit deel van de discussie afsplitsen naar een topic in Praktische wetenschappen - Informatica.

EDIT>>>>>>>>>>>>>>>>>>

bij nader inzien toch maar niet. Topictitel veranderen lijkt me voldoende.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [folding] ik vouw toch wel traag?

Of het ram geheugen, 512 voor XP Home Edition, is dat niet wat aan de lage kant?
Ik had vroeger ook een Pentium 4 2,4 GHz met een ram geheugen van 512MB, XP Home gaat daar perfect op.

Misschien kan jan je wat meer info geven over de SSE boost ?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: [folding] ik vouw toch wel traag?

Misschien kan jan je wat meer info geven over de SSE boost ?
Ook nog een mogelijkheid, vooral op een zo op het eerste gezicht niet helemaal stabiele computer:

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?s...mp;#entry303050
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 30

Re: [folding] ik vouw toch wel traag?

Hallo Jan & Ruben,

Omdat we met deze computer al een hele lange tijd problemen hebben is hij pas nog op spyware, virussen en dat soort onzin gescand en is ook pas nog gedefragmenteerd.

Bij opstarten starten de volgende programma's/services op:

LVCOMSX

ZLH (is van Norman)

Logi_MwX

avgcc (virusscanner AVG-Free)

qttask (van Quicktime)

ctfmon

MsnMsgr (Msn messenger)

hddhealth (HDD Health, programma om harde schijf mee te controleren, temperatuur, opstart snelheid enzo zeg maar)

WMPNSCFG (Iets van Windows Media Player)

Logitech Desktop Messenger

Folding @ Home

Er staan er nog wel meer, maar die heb ik al eens ooit uitgevinkt.

Op dit moment gebruikt niet actieve systeemprocessen het meeste (maar dat is normaal!) heb ik windows media player aanstaan, die gebrukt rond de 30 CPU, Internet Explorer rond de 10, dan wisselt het met een paar programmatjes de hele tijd van 0 tot 5.

Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen!

Luuk

Edit: Ik moet nou weg, maar volgens mij heb ik al een keer in de logfile gekeken en is SSE boost gewoon goed.
Iacta Alea Est - De teerling is geworpen

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [folding] ik vouw toch wel traag?

Op dit moment gebruikt niet actieve systeemprocessen het meeste (maar dat is normaal!) heb ik windows media player aanstaan, die gebrukt rond de 30 CPU, Internet Explorer rond de 10, dan wisselt het met een paar programmatjes de hele tijd van 0 tot 5.
Ben eens wat aan het testen, er staat niks aan van Distributed Computing en Windows Mediaplayer is er lekker wat beats aan het doorhalen, er staan 2 pdf files open waar ik in aan het studeren ben en nog een 3-tal FireFox venster.

Als ik dat allemaal opstart dan is mijn processor wel even op 40% bezig maar als ik dit bericht aan het typen ben dan springt hij tussen de 6 en 10% heel soms gaat hij eens naar 14% maar dan ziet hij direct dat hij iets te hard aan het werken is en zakt hij maar terug.

Het is dus niet echt normaal dat bij jou die WM en IE zoveel CPU gebruiken denk ik. Je moet die zaken eens uitzetten en dan kijken of je CPU-meter wel echt naar bijvoorbeeld 5% zakt. Het kan zijn dat hij gewoon zonder een enkel 'zichtbaar' programma al op 20% bezig is. (dan moeten we op de achtergrond gaan zoeken).

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: [folding] ik vouw toch wel traag?

Op dit moment heb ik windows media player aanstaan, die gebrukt rond de 30 CPU,
Ik heb die mediaplayer eens even gestart, veert op en neer tussen 2 en 10 % van mijn 1,6 Ghz CPU.....
Internet Explorer rond de 10, dan wisselt het met een paar programmatjes de hele tijd van 0 tot 5.
Ik heb 3 internet-links openstaan, Explorer vraagt losse procentjes af en toe.....
gebruikt niet actieve systeemprocessen het meeste (maar dat is normaal!)
En niet actieve systeemprocessen zijn bij mij inderdaad NIET ACTIEF, 0 %, dus of dit "normaal" is??
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer