[boinc] lagere drempel

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

[boinc] lagere drempel

Het installeren van Boinc zelf is een peuleschilletje, maar ik kan me voorstellen dat de zoektocht naar relevante projecten, het daar aanmelden en het aanmelden bij het Wetenschapsforumteam voor sommige mensen wat teveel gedoe wordt.

Wellicht dat we dat makkelijker kunnen maken door gebruik te maken van een account manager zoals BAM.

Het idee van een account manager is dat je vanaf 1 locatie (een website) meerdere computers kunt beheren. Op de website kan je dus aangeven aan welke projecten je mee wilt doen, bij welk team je aangesloten wilt zijn (per project instelbaar) etc. Ook zijn instellingen van de processor, het geheugen en het harddiskgebruik in te stellen.

Wanneer je vervolgens in Boinc je aanmeldt bij de gecreëerde manager worden al deze instellingen overgenomen. Ik heb bijvoorbeeld zelf 2 computers, die ik samen aanstuur vanuit deze account manager.

Dit principe is ook te gebruiken voor mensen die niet zoveel kaas hebben gegeten van al die instellingen.

We kunnen namelijk een account manager aanmaken voor Wetenschapsforum. Nieuwe leden dienen na installatie van Boinc een tweetal bestanden in de Boinc-directory plaatsen, waardoor het programma zich automatisch aanmeldt bij de WSF-manager. Aangezien in deze manager al de instellingen voor projecten en teams etc. staan hoeft men dat niet meer zelf te doen.

Overigens blijft het mogelijk om lokale instellingen te blijven doen, bijvoorbeeld wat betreft processorgebruik.

Dit alles heeft wel een nadeel: mensen die dit gebruiken worden zelf niet met naam in de statistieken opgenomen. Maar men kan altijd stoppen met de WSF-manager en alles zelf handmatig invoeren. Als iemand echter geen zin heeft om zich hierin te verdiepen kan men dankzij deze oplossing wel gelijk aan de slag! Wat vinden jullie van dit idee?
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [boinc] lagere drempel

Persoonlijk wist ik dat die manager er was maar ik had nog nooit daar naar gekeken, blijkbaar heeft dat wel een groot aantal mogelijkheden en dus komt het downloaden van die manager op het ' to do' lijstje voor na de examens.

Ondertussen is dat al een heel lange lijst maar goed :D .

Er zitten blijkbaar wel een aantal zeer goeie mogelijkheden in die manager om alles nog makkelijker te besturen en te controleren als ik het zo allemaal vlug doorlees op verschillede websites.
Dit alles heeft wel een nadeel: mensen die dit gebruiken worden zelf niet met naam in de statistieken opgenomen. Maar men kan altijd stoppen met de WSF-manager en alles zelf handmatig invoeren. Als iemand echter geen zin heeft om zich hierin te verdiepen kan men dankzij deze oplossing wel gelijk aan de slag! Wat vinden jullie van dit idee?
Ik denk wel dat er mogelijkheden zijn met de BAM manager maar ik denk ook dat de meeste mensen graag op hun eigen meedoen dus ik zou toch graag eens kijken wanneer ik tijd heb of dat zoiets niet mogelijk is.

Ooit heb ik in het D.C forum eens een topic gelezen over de WSF-musketiers die toen allemaal samen zouden gaan werken voor te concureren met mensen zoals Fisher maar blijkbaar bestond er toen geen mogelijkheid voor ergens individuele statistieken te maken en dan is dat idee blijkbaar in het water gevallen.

We zouden dus wel zo'n WSF-manager kunnen maken voor de mensen die graag willen meedoen maar niet zo goed overweg kunnen met de computer.

En als het dan nog bijvoorbeeld mogelijk zou zijn voor toch ergens aan individuele statistieken te geraken dan zou het wel fantastische zijn.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: [boinc] lagere drempel

Persoonlijk wist ik dat die manager er was maar ik had nog nooit daar naar gekeken, blijkbaar heeft dat wel een groot aantal mogelijkheden en dus komt het downloaden van die manager op het ' to do' lijstje voor na de examens.
Als je het via http://bam.boincstats.com doet hoef je niet eens iets te downloaden. Kwestie van een account aanmaken en klaar!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer