Films van usb-stick afspelen op tv

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Films van usb-stick afspelen op tv

Weet iemand hoe ik USB-sticks kan aansluiten op mn TV, en van daaraf gedownloade films of series kan afspelen?

Laatst was ik in de mediamarkt en daar zag ik een harddiskrecorder met USB ingang. Maar toen vroeg ik of ik ook films via die ingang kon afspelen, toen belden ze sony op, en daar zeiden ze dat je alleen MP3 of plaatjes kon bekijken via de USB ingang.

Weet iemand of er een apparaat is (harddiskrecorder of iets anders), waarmee het wel kan?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Films van usb-stick afspelen op tv

Ik ben niet 100% zeker maar ik denk dat de snelheid van een USB niet rap genoeg is voor live beelden vanop je USB te bekijken op je TV.

Wanneer je een harddiskrecorder hebt dan moet je ze volgens mij wel eerst op de HD kunnen zetten en dan vanop je harde schijf de films bekijken.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Re: Films van usb-stick afspelen op tv

Het maakt me eigenlijk niet uit of het life is of dat de films eerst naar de harddiskrecorder gekopieerd moeten worden. Nu weet ik niet of die sony figuur bedoelde dat ik ze niet life kon afspelen, of dat hij bedoelde dat ik ze helemaal niet via usb op de harddiskrecorder kon krijgen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Films van usb-stick afspelen op tv

Het maakt me eigenlijk niet uit of het life is of dat de films eerst naar de harddiskrecorder gekopieerd moeten worden. Nu weet ik niet of die sony figuur bedoelde dat ik ze niet life kon afspelen, of dat hij bedoelde dat ik ze helemaal niet via usb op de harddiskrecorder kon krijgen.
Ik denk dat je ze wel op je hard disk zal kunnen zetten, het lijkt me nogal onlogisch je enkel zaken van je hard disk op een usb kunt zetten en dat je wel mp3 en foto van je usb op je TV kan bekijken.

Heb je misschien een type nummer ofzo van het toestal dan kan je misschien via google wel wat meer te weten komen ?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Re: Films van usb-stick afspelen op tv

Het is de "sony RDR HX 950"

Hier een link met specificaties op de sony website:

http://www.sony.nl/product/CompareProducts...odels=RDR-HX950

Er staat bij "In / uit" wel USB, maar bij afspelen staat USB alleen onder mp3.

Zijn er trouwens geen simpelere apparaten waarmee het kan? Het hoef van mij niet perse een harddiskrecorder te zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Films van usb-stick afspelen op tv

p__ schreef:Er staat bij "In / uit" wel USB, maar bij afspelen staat USB alleen onder mp3.

Zijn er trouwens geen simpelere apparaten waarmee het kan? Het hoef van mij niet perse een harddiskrecorder te zijn.
Ik heb eens gekeken en er staat inderdaad bij usb IN/UIT dus moet het mogelijk zijn data te verzenden van en naar je harde schijf via de usb-poort.

Ik denk dat het niet dat het mogelijk is met een ander apparaat (zonder HD bedoel ik). Voordat je een film kan afspelen zal hij op een HD moeten staan en niet op usb. Een gewone DVD-speler heeft denk ik geen buffer waar je een film van een usb stick kan opzetten dus da is het niet mogelijk.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Films van usb-stick afspelen op tv

En vergeet niet dat je nog met het probleem zit, met welke codecs de films gecodeerd zijn... Kan de HD recorder die je op het oog hebt bijv. DivX afspelen? Zo ja, welke versie? Welk bestandsformaat kan hij aan (AVI, MPG, enz)?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Films van usb-stick afspelen op tv

Ik ben niet 100% zeker maar ik denk dat de snelheid van een USB niet rap genoeg is voor live beelden vanop je USB te bekijken op je TV.
Heb geen verstand van HD recorders, maar uitgaande van een .avi van anderhalf uur van 700 MB zou dat (gemiddeld, varieert wegens VBR) zo'n 132 KB/sec zijn. Dat trekt iedere USB-poort makkelijk.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Films van usb-stick afspelen op tv

Heb geen verstand van HD recorders, maar uitgaande van een .avi van anderhalf uur van 700 MB zou dat (gemiddeld, varieert wegens VBR) zo'n 132 KB/sec zijn. Dat trekt iedere USB-poort makkelijk.
Inderdaad, want anders zou je voor het kopieren van 700 MB meer dan 1,5 uur nodig hebben, en da's met de huidige USB poorten gelukkig niet het geval :D
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Re: Films van usb-stick afspelen op tv

Dit dingetje lijkt me wel ongeveer wat ik zoek:

http://www.diskidee.nl/2007/10/31/draagbaa...paciteiten/7921

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Films van usb-stick afspelen op tv

Het ondersteunt XViD maar ondersteunt het ook DivX?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Re: Films van usb-stick afspelen op tv

Ja ook divx:

Compatible USB 1.1 & USB 2.0 devices, Audio: MP3, WMA, OGG / Video MPEG 2 & 4, AVI, VOB, DAT, MP4, DIVX; XVID / JPG, JPEG, BMP

http://www.emtec-international.com/en/prod...mme=MOVIECUBE-R

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Films van usb-stick afspelen op tv

A.S. maandag hoef je bij Media Markt geen BTW te betalen voor TV's en recorders... :D
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Re: Films van usb-stick afspelen op tv

Ja "dvd recorders" zeiden ze op tv.

Maar ik ga hem maandag wel kopen daar http://www.mediamarkt.nl/1/producten_trend...mtec/index.php3

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Films van usb-stick afspelen op tv

Vergeet niet dat die usb snelheden poort maxima zijn, het wil niet zeggen dat de flash chips dat aankunnen.

Ik heb meerdere typen USB (2.0) sticks en het valt gewoon op dat de kingston beduidend sneller zijn dan de anderen.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Reageer