Q-score model, prioriteitenmatrix

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Q-score model, prioriteitenmatrix

Geachte,

ik ben nieuw op het forum, en ik wil alvast zeggen dat ik het waardeer dat zulke forums bestaan waarin mensen elkaar helpen met bepaalde vraagstukken.

voor mijn studie loop ik stage en werk ik een onderzoeksopdracht uit.

Een onderdeel is een klanttevredeheidsonderzoek, zelf heb ik de gegevens verwerkt in excel.

De vragen zijn op 5 puntsschaal. zeer slecht, slecht, redelijk, goed, zeer goed.

daarnaast kunnen ze per vraag een waarde er aan toevoegen ook op 5 puntsschaal, zeer onbelangrijk, onbelangrijk, minder belangrijk, belangrijk, zeer belangrijk.

nu heb ik een model gevonden (q-scoremodel, prioriteitenmatrix) waarmee ik de beoordeling van de vraag en de waarde vergelijk, daaruit komt een cijfer: vraag1: goed-->belangrijk= (bijv) 7,1.

zo wil ik per vraag per respondent een cijfer geven. uiteindelijk kan ik gemiddelde e.d. uitrekenen per vraag, en per respondent. Nu heb ik de score model van een ander bestaand onderzoek, maar deze is op een 7 puntsschaal, als ik deze probeer om te rekenen naar een 5 punttsschaal kom ik er niet uit..

ik heb de formule erachter niet kunnen herleiden,

kent iemand de formule voor het q scoremodel (prioriteitenmatrix)??

ik hoop dat iemand mij kan helpen..

bvd

gr Bas

Berichten: 8.614

Re: Q-score model, prioriteitenmatrix

ik ben nieuw op het forum, en ik wil alvast zeggen dat ik het waardeer dat zulke forums bestaan waarin mensen elkaar helpen met bepaalde vraagstukken.
Allereerst bedankt voor je waardering en welkom op het forum.
base84 schreef:zo wil ik per vraag per respondent een cijfer geven. uiteindelijk kan ik gemiddelde e.d. uitrekenen per vraag, en per respondent. Nu heb ik de score model van een ander bestaand onderzoek, maar deze is op een 7 puntsschaal, als ik deze probeer om te rekenen naar een 5 punttsschaal kom ik er niet uit..

(...)

kent iemand de formule voor het q scoremodel (prioriteitenmatrix)??
Mogelijk vind je hier, hier, hier of hier wat je zoekt. Is dat niet zo, vraag dan maar verder.

PS: Dergelijke vragen kan je in de toekomst beter in 'Huiswerk en practica' stellen.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 2

Re: Q-score model, prioriteitenmatrix

bedankt voor de reactie,

helaas kom ik hier niet veel verder mee, het zijn prioriteiten matrixen gericht op bepaalde onderzoek,

ik zoek een variant...

ik zal een voorbeeld bijvoegen mischien dat iemand mij kan helpen,

Dit 7puntschaal-model zal ik dus graag omzetten naar een 5 puntschaal zeer slecht, slecht, redelijk, goed, zeer goed.

daarnaast kunnen ze per vraag een waarde er aan toevoegen ook op 5 puntsschaal, zeer onbelangrijk, onbelangrijk, minder belangrijk, belangrijk, zeer belangrijk.

ik hoop dat iemand op basis van deze gegevens de formule kan ontdekken,

bvd

mvg Bas
Bijlagen
het_score_model_van_het_bestaande_onderzoek_ziet_er_als_volgt_uit..doc
(34.5 KiB) 213 keer gedownload

Reageer