Titan's surface organics surpass oil reserves on Earth

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.552

Titan's surface organics surpass oil reserves on Earth

Saturn`s orange moon Titan has hundreds of times more liquid hydrocarbons than all the known oil and natural gas reserves on Earth, according to new Cassini data. The hydrocarbons rain from the sky, collecting in vast deposits that form lakes and dunes.

Lees het volledige artikel...

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: Titan's surface organics surpass oil reserves on Earth

Wat is het volgende nieuws? Shell investeert in ruimte-olietanker? :D
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Titan's surface organics surpass oil reserves on Earth

Je hebt alleszins geen probleem met brandstof voor de terugweg :D

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Titan's surface organics surpass oil reserves on Earth

(behalve natuurlijk de zuurstof die je nodig hebt voor verbranding)

:D

Berichten: 85

Re: Titan's surface organics surpass oil reserves on Earth

Heh, als NASA nou eens een handige doe-het-zelf hervulbare tank maakt, kunnen de ruimteschepen van de toekomst gewoon 'ff bijvulle' en weer doorgaan, zo is afstand ook geen probleem meer. :D ;)

Berichten: 4.546

Re: Titan's surface organics surpass oil reserves on Earth

Tsja, maar als we daar eenmaal raffinaderijen en dergelijke hebben, lijkt het me dat we dergelijke brandstoffen niet meer nodig hebben en zéker niet voor onze ruimteschepen :D
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 56

Re: Titan's surface organics surpass oil reserves on Earth

na, er is natuurlijk voor onbemande schepen alleen zuurstof nodig voor de ontbranding om buiten de aantrekkingskracht van de planeet (of maan) te komen. voor de rest blijft de snelheid natuurlijk contstant. Hoewel ik denk dat het gezonder is om over te stappen op schonere brandstoffen. is het zoeken naar immens grote hoeveelheden waterstof niet verstandiger?

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Titan's surface organics surpass oil reserves on Earth

met h3 en kerenergie gaat het al wat makkelijker.

Kernfusie met waterstof als ingredient zou natuurlijk wel fijn zijn, ware het niet dat deze technologie nog niet volwassen is.

Berichten: 56

Re: Titan's surface organics surpass oil reserves on Earth

toch zijn er al redelijk volwassen plannen voor 2(of 3?) kernfusie reactoren.

http://science.howstuffworks.com/fusion-reactor.htm

wel engels, maar op bijna kinderlijk simpele manier uitgelegd. nog niet optimaal allemaal, zeker niet volwassen, maar ook niet meer in zijn kinderschoenen, dunkt mij

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: Titan's surface organics surpass oil reserves on Earth

Er zijn plannen, en er zijn wat afspraken gemaakt voor de bouw (dat wil zeggen, waar komt het te staan, wie betaalt mee en wie bouwt wat) van 1 concept fusiereactor waarmee men wil aantonen dat een fusiereactie langdurig in gang gehouden kan worden - lang genoeg om meer energie op te wekken dan je erinstopt.

Voor zover ik weet is er nog geen schop de grond in gegaan. Er is nog niets gebouwd, het ding heeft nog niet gewerkt, laat staan voor een lange periode. Het staat in feite nog niet eens in de kinderschoenen.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 56

Re: Titan's surface organics surpass oil reserves on Earth

het spijt mij, het was er inderdaad maar 1... ik heb dit waarschijnlijk verkeerd gelezen, het waren juist 2 manieren waarop fusie reactoren uitgevoerd kunen worden

als de plannen er zijn wie wat betalen, zijn er kosten gemaakt, of iig de schatting... de bouw staat nog niet in de kinderschoenen misschien, maar als er al meerdere methoden bekend zijn, dunkt mij dat het al verder ontwikkeld is dan je zal denken.

mischien een idee voor een nieuw topic?

nog een link:

http://www.iter.org/a/n3/the_cadarache_location.htm

Berichten: 56

Re: Titan's surface organics surpass oil reserves on Earth

Het lijkt erop dat ik toch mijn excuses niet hoef aan te bieden.

ik heb vanmiddag een lezing gehad over ITER, het project voor kernfusie, en de bouw is al bezig, er staat misschien nog niets, maar de funderingen worden gegraven. Ze hebben zelfs al een kleine reactor gebouwd in London, met video beelden.

dus de kinderschoenen van het project zijn amper aan, maar de techniek is al volwassen genoeg, mag ik stellen

Reageer