Ondergang griekse mythologie

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Ondergang griekse mythologie

Hallo allemaal,

Ik heb mij bij dit forum aangemeld omdat ik

voor mijn profielwerkstuk een onmogelijke deelvraag

heb bedacht en te eigenwijs en nieuwsgierig ben om een andere

deelvraag te bedenken omdat ik gewoon het antwoord op de

eerste vraag wil hebben.

Mijn vraag is namelijk; Wat betekende de ondergang van de Griekse mythologie?

Kan iemand mij helpen?

Groet, miszmuts

Berichten: 87

Re: Ondergang griekse mythologie

Dat wordt een lastige klus. Ik wist in het geheel niet dat de Griekse mytholgie al ten onder was gegaan en hoop dus tzt je werkstuk ook te mogen lezen.

Berichten: 2

Re: Ondergang griekse mythologie

Dan moet ik wel eerst de antwoorden vinden dus :D

Maar 't is meer de vraag wat er voor in de plaats kwam

zegmaar. Ben nu zover dat de Romeinse mythologie

en het Christendom een grote rol hadden, maar het

precieze verhaal ga ik nog even verder uitzoeken.

Als iemand nog tips heeft, ze zijn van harte welkom!

x

Berichten: 87

Re: Ondergang griekse mythologie

Hou er rekening mee dat een slechte vraag(stelling) vrijwel nooit een goed antwoord oplevert.

De kunst een goede vraag te stellen is niet alleen veel moeilijker dan een antwoord te verzinnen, het verzinnen van een goede vraag is ook veel lonender.

Een duidelijke vraagstelling maakt het werkstuk uiteindelijk veel overzichtelijker en je hebt minder kans dat je in het onderwerp verdrinkt.

Ik zou nog eens nadenken over wat je nu precies wil en je onderwerp zoveel mogelijk beperken, vooral in de tijd maar ook geografisch.

Een vraag als": "hoe ontstond het kloosterleven?" (is maar een voorbeeld) is heel wat makkelijker te beantwoorden dan "welke betekenis had de ondergang van de Griekse mythologie".

Ten eerste is er geen ondergang van de Griekse mythologie en verder is het volstrekt onduidelijk op welke terreinen je de betekenis van die ondergang zou willen onderzoeken. Het omgekeerde: de betekenis van de Griekse mythologie in latere perioden is een onderwerp waar je hopeloos aan kunt vertillen.

Berichten: 7.068

Re: Ondergang griekse mythologie

Ik denk dat je goed zal moeten beschrijven van wat je met 'ondergang' bedoeld. 'Hellenic polytheism' bestaat volgens mij namelijk nog steeds.

Berichten: 8.614

Re: Ondergang griekse mythologie

Denk bovendien ook aan de heropleving van mythologieën uit de Klassieke Oudheid tijdens de renaissance.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 1.780

Re: Ondergang griekse mythologie

Mijn vraag is namelijk; Wat betekende de ondergang van de Griekse mythologie?
Ik neem aan dat je bedoelt de ondergang van de Griekse godsdienst(en)/religie?

Vraag eerst eens ff op school na.

(Het feit dat je in je 2de bericht ook de "Romeinse mythologie" noemt als verdringer van de Griekse, betekent m.i. dat je op dit moment helemaal op het verkeerde spoor zit).
<i>Si vis pacem paralellum</i> (J. Goedbloed)

Reageer