Kunstmatige fotosynthese

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

Kunstmatige fotosynthese

Gegroet allen,

Ik ben net nieuw en zal me daarom even voorstellen. Ik ben Sam (samdrie onder vrienden (heel verhaal)) en zit momenteel in men laatste bachelor jaar industriële wetenschappen - chemie. Nu volgend jaar moet ik een masterwerk afleveren (zoals zovelen) en ik wilde dit graag doen in verband met kunstmatige fotosynthese (eigelijk over alternatieve brandstoffen zoals bioethanol/diesel enz ook maar dit onderwerp intresseert me enorm). Nu ben ik zo aan men onderzoekje begonnen over kunstmatige fotosynthese maar ik zoek eerder praktische informatie. Ik ben sinds vorige week hiermee begonnen dus ik kan nog veel info gebruiken en moet zelf nog veel zelf opzoeken maar ik dacht om ook op forums met men vraag te starten. Ik heb al wel wat gegoogled en heb al wat beginsporen gevonden maar vaak loop je ook vast op vage informatie. In ieder geval wou ik hier eens horen of iemand hier weet welke bedrijven of universiteiten hier in de benelux met dit onderzoek bezig zijn. Ik vond bijvoorbeeld dit artikel waar onderzoek in Nederland wordt vermeld (http://www.physorg.com/news3122.html). Ik ben dus eigelijk opzoek naar een instelling waar ik een mogelijk voorstel voor masterwerk kan inbrengen inverband met dit onderwerp.

Zoals ik eerder zei ben ik ookwel geintresseerd in gewoon alternatieve energie zoals bioethanol en biodiesel, hier ga ik achter zoeken vanaf dat men fotosyntheseonderzoek vast loopt, maar intressante weetjes of voorstellen over onderzoek in dit vakgebied zijn zeker welkom. Ik zal nog veel zelf liggen zoeken maar soms kom je eens zo iemand tegen die een handig weetje weet dat je niet snel vindt via google :D .

In de hoop wat positieve antwoorden te mogen ontvangen !

Gegroet Sam

ps : ik wist niet direct waar men vraag te plaatsen , als hij beter ergens anders hoort mag deze uiteraard verplaatst worden :D

Berichten: 1

Re: Kunstmatige fotosynthese

SamDrie schreef:Gegroet allen,

Ik ben net nieuw en zal me daarom even voorstellen. Ik ben Sam (samdrie onder vrienden (heel verhaal)) en zit momenteel in men laatste bachelor jaar industriële wetenschappen - chemie. Nu volgend jaar moet ik een masterwerk afleveren (zoals zovelen) en ik wilde dit graag doen in verband met kunstmatige fotosynthese (eigelijk over alternatieve brandstoffen zoals bioethanol/diesel enz ook maar dit onderwerp intresseert me enorm). Nu ben ik zo aan men onderzoekje begonnen over kunstmatige fotosynthese maar ik zoek eerder praktische informatie. Ik ben sinds vorige week hiermee begonnen dus ik kan nog veel info gebruiken en moet zelf nog veel zelf opzoeken maar ik dacht om ook op forums met men vraag te starten. Ik heb al wel wat gegoogled en heb al wat beginsporen gevonden maar vaak loop je ook vast op vage informatie. In ieder geval wou ik hier eens horen of iemand hier weet welke bedrijven of universiteiten hier in de benelux met dit onderzoek bezig zijn. Ik vond bijvoorbeeld dit artikel waar onderzoek in Nederland wordt vermeld (http://www.physorg.com/news3122.html). Ik ben dus eigelijk opzoek naar een instelling waar ik een mogelijk voorstel voor masterwerk kan inbrengen inverband met dit onderwerp.

Zoals ik eerder zei ben ik ookwel geintresseerd in gewoon alternatieve energie zoals bioethanol en biodiesel, hier ga ik achter zoeken vanaf dat men fotosyntheseonderzoek vast loopt, maar intressante weetjes of voorstellen over onderzoek in dit vakgebied zijn zeker welkom. Ik zal nog veel zelf liggen zoeken maar soms kom je eens zo iemand tegen die een handig weetje weet dat je niet snel vindt via google ;) .

In de hoop wat positieve antwoorden te mogen ontvangen !

Gegroet Sam

ps : ik wist niet direct waar men vraag te plaatsen , als hij beter ergens anders hoort mag deze uiteraard verplaatst worden :P
Beste Samdrie,

Volgend jaar zou ik graag mijn jaarwerk ook over kunstmatige fotosynthese doen. Ik zit dan in het zesde middelbaar, en moet een goed eigen jaarwerk verdedigen indien ik erdoor wil zijn.

Heb jij voldoende informatie kunnen verschaffen, om zelf je eindwerk op te kunnen stellen. Zoja zou ik dan jouw bronnen mogen raadplegen.

Hartelijk dank.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Kunstmatige fotosynthese

Kan je misschien de orginele wetenschappelijke publicatie terugvinden? Daar zullen auteurs en locaties bijstaan.

Verder na een korte google scholar zoektocht heb ik deze publicatie gevonden waarbij de vrij universiteit amsterdam word genoemd. Kijk daar eens naar.

Zonder verdere info kan ik je weinig verder helpen, wel kan ik je zeggen dat als je in nederland iets aan planten wil doen dan kom je snel aan de universiteit Wageningen terecht, exacte locaties en adressen kan ik je zo niet aan helpen.

Verder wil ik sarinabauwens er voor waarschuwen dat ze er niet van uit moet gaan dat je een werkend systeem kan maken, zeker niet in het middelbaar.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer