Ik heb iets in mijn zak en het is een ...

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 142

Ik heb iets in mijn zak en het is een ...

In dit topic is het de bedoeling om het meest complete alles-in-een-apparaat te bedenken, maar alleen met opties die je echt regelmatig zou gebruiken en waarvoor je geen andere apparaten voor wil gebruiken. Je mag zoveel mogelijk dingen noemen, als je maar een beetje onderbouwt of je die ook regelmatig gebruikt en waarom je daar geen alternatief voor wilt gebruiken. Ik zet ze dan in de volgende lijst:

Ik heb iets in mijn zak en het is een:
  • Groot multi-touch-screen, beetje iphone, maar dan zit ook de homebutton op de zijkant, dus nog groter scherm
  • Mobieltje, je wilt tenslotte altijd bereikbaar zijn
  • Voice-recorder, kan je een aparte ringtone maken voor elk contactpersoon
  • Multimedia-player, ik wil namelijk wel vaak muziek luisteren, en het is handig als mobiele dvd-speler op een tv aansluiten
  • GPS-systeem (ook voor voetgangers) met google-maps-features, voor als je bijv. naar een dichtbijzijnde pizzahut wil gaan
  • Agenda, waarom zou je een aparte agenda hebben als het ook ingebouwd kan?
  • Hoge kwaliteit camera (zowel foto als film), er is altijd wel iets leuks om vast te leggen
  • Msn messenger, gewoon leuk om te msn'en als er geen pc in de buurt is
  • Goede bluetooth headset en een knopje om gesprekken aan te nemen en te beëindigen, altijd handig zonder draad
Ik weet dat het niet echt een spannend spel is, maar ik vind het altijd leuk om het perfecte 'product' te verzinnen, en in dit geval het perfecte alles-in-een-apparaat, maar daar heb ik ook de meningen van anderen bij nodig, want ik wil natuurlijk andere dingen dan jullie :D

Nou, noem maar wat

Berichten: 8.614

Re: Ik heb iets in mijn zak en het is een ...

Dit doet mij denken aan het 3000-delig zakmes.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 142

Re: Ik heb iets in mijn zak en het is een ...

Ja, maar zo bedoel ik het niet. :D

Het zal wel binnen de perken blijven. :D

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Ik heb iets in mijn zak en het is een ...

In dit topic is het de bedoeling om het meest complete alles-in-een-apparaat te bedenken, maar alleen met opties die je echt regelmatig zou gebruiken en waarvoor je geen andere apparaten voor wil gebruiken. Je mag zoveel mogelijk dingen noemen, als je maar een beetje onderbouwt of je die ook regelmatig gebruikt en waarom je daar geen alternatief voor wilt gebruiken. Ik zet ze dan in de volgende lijst:
Het meest complete is een laptop, maar dat past er net niet in, je moet met mobiele dingetjes een keuze maken wat je wilt doen. Ik zou best MATLAB willen draaien op mijn gsm als ik op de wc zit, maar het staat niet hoog op mijn lijst. Dus, wat wil ik in mijn zak hebben, zo min mogelijk, want dan is het zo licht mogelijk.
  • Geen multi-touch-screen, Ik hou van knopjes waarvan ik merk dat ik ze indruk, en ik wil geen vette vingers op mijn scherm. Een aanraak scherm klinkt leuk en ziet er de eerste paar keer flitsend uit, totdat je merkt dat je je vingers plaatst waar je net aan het lezen bent.
  • Mobieltje, duh
  • Beeld, minstens 320*240, liefts 640*480, niks geen breedbeeld

  • Voice-recorder, duh, das zo 1980, heeft mijn mp3 speler van 2 jaar oud zelfs.
  • Multimedia-player, filmpjes en muziek natuurlijk, gaarne met sdhc kaart lezer. Ook: aan een media server kunnen hangen i.c.m wifi
  • GPS-systeem (ook voor voetgangers), is altijd fijn als je het nodig hebt, kun je ook combineren met geotagging van je foto's enzo. Waarom je nu google maps wilt hebben snap ik niet, tomtom doet het toch ook goed zonder google maps?
  • Agenda, En eentje die goed op kan schieten met MS Outlook en andere systemen
  • Hoge kwaliteit camera (zowel foto als film), yep, 5MP foto, 640x480P30 video (das zo'n beetje SD teevee kwaliteit
  • Geen Msn messenger, heb ik echt niet nodig, het ding is al een lulijzer en kan sms-jes verzenden, wat wil je meer.
  • Goede bluetooth headset en een knopje om gesprekken aan te nemen en te beëindigen, Maar hoe weet je wie er belt als je alleen een headset in hebt?
  • Spraak-herkenning waarom zou ik typen als ik kan spreken? Zowel functies aanspreken als notities opschrijven

  • Instelbaar keyboard, a la optimus maximus. Ofwel, knopjes waarvan de weergave kunnen worden ingesteld. Trouwt de voordelen van een multi-touch scherm met dat van normale knopjes.
  • Wifi, met internet browsertje, en media server mogelijkheden, email, pop3, IMAP.
  • Spelletjes, flash of java taal


Berichten: 142

Re: Ik heb iets in mijn zak en het is een ...

DePurpereWolf schreef:
  • GPS-systeem (ook voor voetgangers), is altijd fijn als je het nodig hebt, kun je ook combineren met geotagging van je foto's enzo. Waarom je nu google maps wilt hebben snap ik niet, tomtom doet het toch ook goed zonder google maps?
Een tomtom heeft voor zover ik weet niet een functie om de "dichtsbijzijnde pizzahut" te vinden zegmaar.
DePurpereWolf schreef:
  • Goede bluetooth headset en een knopje om gesprekken aan te nemen en te beëindigen, Maar hoe weet je wie er belt als je alleen een headset in hebt?
Omdat je voor iedereen een aparte ringtone hebt of als je dat teveel werkt vindt kan het misschien met een text-to-speech-engine die de naam van de persoon voorleest.
DePurpereWolf schreef:
  • Spraak-herkenning waarom zou ik typen als ik kan spreken? Zowel functies aanspreken als notities opschrijven

Dat kan inderdaad best handig zijn al moet je dat niet doen als je notities opschrijft wanneer iemand een presentatie geeft oid. En sowieso is de technologie volgens mij nog niet ver genoeg om goed genoeg hele teksten die je zegt te laten vertalen in digitale letters zegmaar.
DePurpereWolf schreef:
  • Instelbaar keyboard, a la optimus maximus. Ofwel, knopjes waarvan de weergave kunnen worden ingesteld. Trouwt de voordelen van een multi-touch scherm met dat van normale knopjes.
Maar het voordeel van multi-touch is dan nog dat de knoppen ook van positie en grootte kunnen veranderen en zelfs helemaal kunnen verdwijnen als je ze niet nodig hebt, bijv als je film kijkt. Dan kan je natuurlijk zeggen van "Ja, maar je hebt ook van die slide-phones", ja maar die nemen nog steeds ruimte in alleen zie je het niet direct/duidelijk.

Reageer