Tpa

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 9

Tpa

Hoihoi

ik had een vraagje ivm met het enzym TPA (t-pa)

Ik wilde graag weten wat de lengte is van t-pa..

Als iemand daar het antwoord op heeft zou dat super zijn

Groetjes Hazelnoot

Berichten: 8.614

Re: Tpa

Neem onze handleiding Google eens door, dan vind je misschien vaker wat je zoekt.

Googel met tPA (of met de frequenter gebruikte afkorting PLAT) en een van je eerste hits is de Wikipediapagina over dit enzym. Aan de rechterkant van de pagina zie je links naar allerhande genetische databases. Ik gebruik meestal Ensembl. Als je doorklikt kom je op de pagina met de gegevens over ENSG00000104368 (het gen dat verantwoordelijk is voor PLAT) terecht. Klik vervolgens op één van de twee links onder 'Genomic Location' en je komt hier terecht. In het schema 'Overview' zie je dan PLAT staan, in het rode kader. Klik tot slot op PLAT en je ziet o.a.:

Length: 32440

Tadaa!
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Tpa

Hoewel Klintersaas zeker gelijk heeft met zijn nette uitleg, is het antwoord echter incorrect. Losstaand van het feit dat er geen eenheid achter deze lengte staat, is het nogal lastig om een lengte te geven aan een eiwit. Een eiwit is nogal een kluwen wat niet zomaar op te meten is. Het probleem zit hier niet in het antwoord, maar in de vraag.

Wat wil de TS weten? hoeveel aminozuren (protein) er in PLAT zitten, de baseparen (DNA), moleculair gewicht (protein, zou zelf ook DNA kunnen zijn maar is niet logisch), of de fysieke lengte van een volledig gedenatureerd PLAT eiwit?
"Meep meep meep." Beaker

Reageer