Boek biochemie

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 53

Boek biochemie

Ik studeer biochemie aan de hogeschool en ik ben op zoek naar een boek over biochemie, vooral om mijn leerstof te verduidelijken omdat de lessen en cursus bij ons wat vaag zijn maar ook als aanvulling.

Ik zoek dus een boek dat de volgende dingen toch behandeld:

- Inleiding Biochemie

- Eiwitten, Suikers en Lipiden

- De cyclussen en metabolische wegen (Eigenlijk heel de metabolische pathway in stukken uitgelegt en de samenhang tussen de stukken)

- Vitamines

- Signalisatie bij dierlijke cellen

- Biochemie bij planten

- Stikstofverwerking

- Oxidatieve stress

- Secundaire metabolieten

- enz...

Als iemand enkele goede aanraders weet (Engels of Nederlands) dan zou je mij hard helpen.
_Destroying in order to Create, Creating in order to Destroy_

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Boek biochemie

Biochemistry van Streyer is een heel behoorlijk boek. Gratis te te bekijken.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 53

Re: Boek biochemie

Weet je of er veel verschil is tussen de laatste editie (6e) en de (4e) of (3e) editie?
_Destroying in order to Create, Creating in order to Destroy_

Berichten: 22

Re: Boek biochemie

Het boek Concepts in Biochemistry van Rodney Boyer (3e) druk is ook een aanrader!

ISBN-13:978-0-471-66179-5

ISBN-10:0-471-66179-1

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Boek biochemie

De 6de en 5de en 4de editie zijn de enige die ik ken. Mijn ervaring is dat hier nauwelijks inhoudelijke verschillen in zitten. Dezelfde onderwerpen worden behandeld, echter figuren willen nog wel eens veranderen en hoofdstukken worden wel eens omgegooid, inhoudelijk maakt het echter weinig uit.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 12.262

Re: Boek biochemie

Stryer kan ik ook wel aanraden, vond het altijd een prettig boek tijdens mn studie.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Boek biochemie

Biology van Campbell and Reece (7th) gaat in op zo'n beetje alle basics.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 6

Re: Boek biochemie

Biology van Campbell and Reece (7th) gaat in op zo'n beetje alle basics.


Vooral algemene biologie, dat gaat ook over ecosystemen e/d. Ik denk dat voor biochemie op een hogeschool stryer idd erg geschikt is.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Boek biochemie

Dat ligt er echt aan. Ik ken en heb zowel cambell als stryer. Beiden zijn het gewoon goede leerboeken. Stryer richt zich veel specifieker op biochemie. Mocht je slechts biochemie heel basic willen hebben dan is cambell beter, dat hier dan ook nog andere dingen in uitgelegd staan is dan alleen maar een pluspunt.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer