Guido gezelle

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 8.614

Guido gezelle

Ik heb vernomen dat de bekende Vlaamse dichter Guido Gezelle reeds sinds zijn geboorte een bijzonder uiterlijk kenmerk bezat waarmee hij in zijn jeugd gepest werd. Na het raadplegen van diverse biografieën en internetsites ben ik er echter nog steeds niet achtergekomen wat dit kenmerk precies is.

Wie verlicht mij?
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 8.614

Re: Guido gezelle

Ik heb het zelf intussen reeds gevonden. Blijkbaar had Gezelle een - in verhouding met zijn lichaam - groot hoofd.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Guido gezelle

Op foto's is dat me nooit echt opgevallen, moet ik zeggen. Ik had het tot nu toe ook nooit gehoord of gelezen. Heb je het op internet gevonden?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Guido gezelle

Op google vond ik er ook al niets over. Een goed bewaard geheim, of misschien een fabeltje...?
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: Guido gezelle

Klintersaas schreef:Ik heb vernomen dat de bekende Vlaamse dichter Guido Gezelle reeds sinds zijn geboorte een bijzonder uiterlijk kenmerk bezat waarmee hij in zijn jeugd gepest werd. Na het raadplegen van diverse biografieën en internetsites ben ik er echter nog steeds niet achtergekomen wat dit kenmerk precies is.

Wie verlicht mij?
Misschien weet Boerke Naes het wel! Per slot: 't was geen dwaas!

Gebruikersavatar
Berichten: 32

Re: Guido gezelle

Is het je nog niet opgevallen dat hij altijd wijde priesterskledij draagt? :D

Reageer