[economie]China: van economisch buitenbeentje tot economische supermacht

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2

[economie]China: van economisch buitenbeentje tot economische supermacht

Hallo iedereen,

Ik doe ik een werkstuk over de economie van China.

en mijn vraag is of iemand naar mijn vraagstukken kan kijken en me misschien wat verder opweg zou kunnen helpen.

Mijn hoofdvraag is:

* Hoe kan het China van nu veranderen in de economische grootmacht van de toekomst?

Mijn deelvragen zijn:



* Hoe beïnvloedt de huidige situatie in de wereld de overgang van producerend land naar handelsnatie?



* Wat zijn de eigenschappen van China die het land economische voordelen kunnen opleveren?



* Wat zijn de mogelijke problemen die China als nieuwe economische grootmacht tegen kan komen?



* Als China een economische grootmacht zou worden, hoe zouden ze die positie vast kunnen houden?

Gebruikersavatar
Berichten: 2

Re: [economie]China: van economisch buitenbeentje tot economische supermacht

is er niemand die me een eindje opweg kan helpen?

Gebruikersavatar
Berichten: 24

Re: [economie]China: van economisch buitenbeentje tot economische supermacht

Hoeveel tijd heb je?

Ik zou het namelijk veel meer specificeren want ook je deelvragen beslaan een extreem groot terrein:

Hoe beïnvloedt de huidige situatie in de wereld de overgang van producerend land naar handelsnatie?

Eerst zul je de huidige situatie moeten omschrijven, dan een het land China als producerend land, dan wat je verstaat onder een handelsnatie en de effecten van de een op de ander: lijkt me lichtelijk ondoenlijk..

Misschien is het makkelijk om (wanneer je een verandering wil beschrijven) een overgangsperiode in het recente verleden neemt ofzo.

Voor welk vak/jaar is het? misschien dat je de volgende treath ook eens zou kunnen bekijken: Alles over China

Reageer